Pellemakeren Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Har noen erfaring med å bygge egen gokart men en kraftig motor? Type R6 med 120 hk? Har motor å sveiser egen ramme men resten mangler. Lurer på om man kan bruke vanlige gokart deler som aksling,drev ol. Eller må det og biffen opp. Ser jo Rotax.no har det aller meste til greie priser så hadde passet fint å få det dær Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Med 120 hester må du nok bruke bil-deler. Uten at jeg kjenner så alt for godt til gokart, så tviler jeg på at de er bygget for noe så kraftig. Alt av drev, akslinger og slikt må ihvertfall være mye kraftigere enn det man finner på vanlige gocarter. Lenke til kommentar
Pellemakeren Skrevet 8. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2015 Ja ser ikke bort ifra at d kan bli i meste lage. Tro hvordan aksling som vil egne seg best til noe sånt. Vurderer å lage en sjøl då i 30mm masivt stålrør. Det burde holde:P bremsene kommer fra en mc så det skulle holde men tror det bare blir bremser bak. Men drev tror jeg at jeg bestiller fra rotax.no. går det tell faen så får jeg prøve noe annet å heller ta lærdom i det:P. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Tviler på at 30mm stålrør holder, det er betydelig større på bil. Husk at det i praksis er en liten bil du bygger, ikke en gocart, som gjerne har sånn maks 15 hester. Du må dimensjonere alt som en bil. Lenke til kommentar
Pellemakeren Skrevet 8. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2015 (endret) Har du noen tips om hvordan aksling som kan være aktuell da? Må være uten div. Å detter er en konstruksjon på max 200kg med fører så momentet på akslingen er ikke i nærheten av en bil Endret 8. oktober 2015 av Pellemakeren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå