Telemark98 Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Trenger litt hjelp til en matteoppgave! Jeg skal lage ett funksjonsuttrykk der en viser en økning på 7% hvert år. Du har (eks.) 100kr i lønn i år 2000, og hvert år øker lønnen med 7%. Hvordan blir funksjonsuttrykket da? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Har du prøvd noe? Hvordan ville du regnet ut de 3 første årene uten å lage et utrykk? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 For det første vil jeg gjerne vite om denne jobben tar imot nye søkere. For det andre slenger jeg meg på Salvesen og ber om hva du selv tenker. Hvis du gjør det på den tungvinne måten først og så se om du kan se for deg et enkelt matematisk uttrykk hvis du skal regne f.eks. 10-20 år frem i tid. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 PS: tenk på vekstfaktor snarere enn tradisjonell prosentregning. Lenke til kommentar
Telemark98 Skrevet 4. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2015 Fant svaret! f(x)= 100*1,07^x Glemte bare "^" før x Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå