Gå til innhold

Problematisk å slette mapper fra windows?

Anbefalte innlegg

Etter at jeg gikk fra windows til linux har det dukket opp en del ekstra mapper og filer i som er synlig på disken som jeg bruker som lagring.

Mappene har navnene:

§Recycle.bin

Recycler

System volum information

samt en fil som heter pagefile.sys

Er det kurrant å slette dette eller skaper jeg problemer senere hvis disken kobles til windows senere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det sånn at skal ha BÅDE Linux og Windows på samme disken. Om du går helt bort fra Windows, så gjør du ikke noe med filene lengre. Dvs om du ikke ønsker å ta vare på slettede filer fra windows, men du får ikke gjennopprettet disse med originalt navn uansett uten Windows.

Lenke til kommentar

Nei, jeg bruker kun linux. Men jeg lurer på om det blir problemer senere hvis jeg går over til windows med å slette mappene.

Dvs at disken og filene mine blir ubrukelig i windows hvis jeg sletter disse mappene og filene...

Lenke til kommentar

Jeg hadde heller tvinget Windows til å snakke EXT3/EXT4 enn å ha Linux til å prate NTFS til disken.

Årsaken er at NTFS4g driveren er ikke helt 100%, noe du vil merke om du booter disken inn i Windows, den vil rett og slett scannes og rettes for feil.

Lenke til kommentar

FAT32 har en maks grense på 4Gb filer, prøver du å slenge inn noe større så får du feilmelding om manglende diskplass.

FAT32 støtter heller ikke tillatelser om du skal kjøre nettverks' shares for eksempel, EXT3 og EXT4 er Linux sin versjon av NTFS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...