Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Bensin eller Diesel? NY BIL! *haster*

Jarv!s

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg har et dilemma, altså jeg blir sliten av tanken om diesel/bensin valg...

Skal kjøpe meg en SUV ( bmw x3 ), og jeg bor i Oslo. 

Blir småturer og langturer. Så en absolutt god blanding av kjøremønster da vi har familie i stockholm også. 

Jeg er REDD for dieselgate, og selvom bilen er EURO 6 sertifisert, vil den sikkert ikke være "innenfor" om 5 år. Jeg har planer om ha bilen en stund, da den koster flesk, og tenker på alt det innebærer som f.eks verditap i fremtiden.

Bilen jeg ser på koster jo 20k mer med bensin, og bruker selvsagt mer drivstoff med en bensinmotor.

Hva lønner seg? 

Jeg tok å leste litt på http://www.smartepenger.no/bilokonomi/98-bil/2387-diesel om forskjeller, men likevel gir den ikke noe "godt" svar for hva man skal gjøre? 

Og artikkel hos dinside.no bekrefter også at dieselsalget er på vei ned. http://www.dinside.no/934836/bilsalget-fortsatt-opp

Ønsker GODE svar på dette temaet.. 

Diesel nox er jo nå bare 0.080 vs bensin på 0.060. Marginale tall ?? 

Euro 6 DIESEL 0.080 Euro 6 BENSIN 0.0060 

Endret av Jarv!s
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bor i Oslo og kjører en del småturer = åpenbart bensinvalg. Det er dessuten mye mer sannsynlig med dieselforbud enn bensinbilforbud på enkelte vinterdager.

Når du ser på biler i X3-klassen så bør ikke 20k til og fra i pris ha så mye å si. Hvis det gjør det så er det kanskje mer fornuftig å se etter en billigere bil? Det vil fort være en del vedlikehold på BMW'er, så det er lurt å ikke sprenge sparegrisen på kun selve bilkjøpet.

Også greit å si litt mer om hvilken X3 det er som er aktuell her. De eldste er faktisk fra 2004 og det er litt forskjell sammenlignet med dagens modeller.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Bor i Oslo og kjører en del småturer = åpenbart bensinvalg. Det er dessuten mye mer sannsynlig med dieselforbud enn bensinbilforbud på enkelte vinterdager.

Når du ser på biler i X3-klassen så bør ikke 20k til og fra i pris ha så mye å si. Hvis det gjør det så er det kanskje mer fornuftig å se etter en billigere bil? Det vil fort være en del vedlikehold på BMW'er, så det er lurt å ikke sprenge sparegrisen på kun selve bilkjøpet.

Også greit å si litt mer om hvilken X3 det er som er aktuell her. De eldste er faktisk fra 2004 og det er litt forskjell sammenlignet med dagens modeller.

Hei. 

Som sagt det er en 2016 modell da jeg skal kjøpe ny. 20.000,- er greit. Takker for svar! Hvis det er noen andre med innvendinger er fortsatt tråden åpen!

Endret av Jarv!s
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...