November001 Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Superblodmåne på Huk Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Nå er kanskje ikke jeg rette gubben til slike bilder, og så har du jo også lagt det inn i kategorien manipulasjon, men månen virker ikke helt troverdig. Forslag: Pass på skyene. Ser ut som månen er forran skyene. Pass på lyset. Månen ser ut som den er formørket fra jorden ved at solen ligger bak jorden, likevel ser vi her en soloppgang? Størrelsen er vel også noe større, men dette er jo greit nok . Komposisjon og farger er fine! Håper du ikke synes jeg er for streng. Dette er nå mine mmeinger, og det kan nå hende andre her synes noe annet. Mvh Frode Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Iallfall et fint bilde uten den "unaturlige" månen.. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Se det var et av de bedre jeg har sett på fotosidene som har rent over av blodmånebilder tirsdag og onsdag. Treet som er med på å skape den gode dybdefølelsen i bildet fint plassert. Etter mitt syn så er dette et mer eller mindre perfekt bilde og da kalles det visst blinkskudd. Roar Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Bra manipulasjon, samensatt av to bilder som hver for seg ville stått seg bra. Lenke til kommentar
November001 Skrevet 4. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2015 Takk for kommentarene! Det avspeiler veldig godt de reaksjoner jeg har fått hittil. Noen hater bildet - det er ikke ekte, månen var i vest da den var rød, den er for stor osv. mens langt de fleste likte det og en enkelt har bestilt det til veggen. Selv ville jeg fange oplevelsen av en kjempe stor rød måne i en fin mørk blå kontekst. Det klarer øjet uden problemer at opleve når man står ude i natten, men er der een ting man ikke kan er det at fange det i eet bilde. Månen er ca en halv grad stor og en 17mm optikk 104 grader diagonal ville månen fylde ca 5 pixel i bredden på en billede her 1000px i diameter. Omvendt er et billede af månen på 400mm - om det ble tatt i Sørafrika, Oslo eller Jamaica helt det samme og et billede som der er næsten ligeså mange af som der er solgt objektiver på 300mm eller længere.Jeg la bildet på Facebook, og lad det bare være sakt med det samme at jeg legger utrolig mange bilder op dér, men det her blev af en eller anden grund det mest likede billede jeg har lastet op der, hvilket kom bag på meg, da det jo ser veldig manipulert ut. Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Stilig ! Helt surrealistisk, men så lenge en legger det inn under manipulasjon så er det jo lov å leke seg litt Fint utført. Mvh. rolf Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Takk for kommentarene! Det avspeiler veldig godt de reaksjoner jeg har fått hittil. Noen hater bildet - det er ikke ekte, månen var i vest da den var rød, den er for stor osv. mens langt de fleste likte det og en enkelt har bestilt det til veggen. Selv ville jeg fange oplevelsen av en kjempe stor rød måne i en fin mørk blå kontekst. Det klarer øjet uden problemer at opleve når man står ude i natten, men er der een ting man ikke kan er det at fange det i eet bilde. Månen er ca en halv grad stor og en 17mm optikk 104 grader diagonal ville månen fylde ca 5 pixel i bredden på en billede her 1000px i diameter. Omvendt er et billede af månen på 400mm - om det ble tatt i Sørafrika, Oslo eller Jamaica helt det samme og et billede som der er næsten ligeså mange af som der er solgt objektiver på 300mm eller længere.Jeg la bildet på Facebook, og lad det bare være sakt med det samme at jeg legger utrolig mange bilder op dér, men det her blev af en eller anden grund det mest likede billede jeg har lastet op der, hvilket kom bag på meg, da det jo ser veldig manipulert ut. Vell, jeg ordla meg nok helt feil, men jeg hatet ikke bildet. Synes det er bra med eksperimentering. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Takk for kommentarene! Det avspeiler veldig godt de reaksjoner jeg har fått hittil. Noen hater bildet - det er ikke ekte, månen var i vest da den var rød, den er for stor osv. mens langt de fleste likte det og en enkelt har bestilt det til veggen. Selv ville jeg fange oplevelsen av en kjempe stor rød måne i en fin mørk blå kontekst. Det klarer øjet uden problemer at opleve når man står ude i natten, men er der een ting man ikke kan er det at fange det i eet bilde. Månen er ca en halv grad stor og en 17mm optikk 104 grader diagonal ville månen fylde ca 5 pixel i bredden på en billede her 1000px i diameter. Omvendt er et billede af månen på 400mm - om det ble tatt i Sørafrika, Oslo eller Jamaica helt det samme og et billede som der er næsten ligeså mange af som der er solgt objektiver på 300mm eller længere.Jeg la bildet på Facebook, og lad det bare være sakt med det samme at jeg legger utrolig mange bilder op dér, men det her blev af en eller anden grund det mest likede billede jeg har lastet op der, hvilket kom bag på meg, da det jo ser veldig manipulert ut. Er'e så nøye'a. Det blei et fint bilde og det er det som teller. Roar Lenke til kommentar
November001 Skrevet 5. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2015 Syntes alle kommentarene her er helt fair, og ingen ordla seg feil :-) Min pointe var bare et bildet enten er ret upopulært eller populært og det synes jeg er morsomt. Igjen - takk for at dere gider bruke tid på det :-) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg