Gå til innhold

Her er den nye Lumia-toppmodellen i all sin prakt

Anbefalte innlegg

Det finns muligheter.I installed Snapchat, Slack and Twitter’s Android app on Windows 10 Mobilehttp://wmpoweruser.com/i-installed-snapchat-slack-and-twitters-android-app-on-windows-10-mobile/

Ja og der står det at Snapchat ikke fungerer - du kan installere den, men ikke bruke den.
Muligheter som frem i tid...med astoria kan en ikke fraskrive. Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...

Helt greit med muligheter og fremtiden - men kanskje greit for folk å vite at WP har ikke Snapchat. Det blir som iPhone uten Facebook eller Android uten Twitter. Helt essensielt ...
Alle som har lest denne tråden eller vet litt om WP har fått med seg dette.

Poenget er at ting kan se lysere ut enn først antall med Android bridge.

Dessuten er ikke Snapchat essensielt hos godt voksne mennesker jeg kommer på i farta , eller yngre for den saks skyld.

Av ti personer jeg har i hodet i er det kun et par som bruker det. Ikke 20 åringen, ikke alle 30åringene, ikke 40åringene men den ene 14 åringen og en 30-åring (mora til 14-åringen).

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg skal ha ny WP. Men, så var det ryktet om en X86 modell.... :S Vente eller ikke vente....

Hva vil forskjellen være i praksis på en telefon?

Jeg skal ha ny WP. Men, så var det ryktet om en X86 modell.... :S Vente eller ikke vente....

Selv om det dukker opp en telefon basert på Atom så tviler jeg på at den vil være noe å vente på. Sjansen for at de lanserer den med noe annet en Windows Mobile er minimal, og om den skulle ende opp å gjøre det så er det fortsatt snakk om Atom så du vil ikke kunne gjøre så særlig mye med den uansett.

I praksis vil den teoretisk sett kunne gjøre det samme som Surface brettene. Eksempelvis vil den kunne kjøre x86 applikasjoner. Hvordan dette vil se ut i praksis vil være spekulasjoner, og ja på selve telefonen vil det kanskje være mest aktuelt å kjøre user Interface som er likt det man ser på W10m. På en annen side har MS også lansert Continuum, og det kan være da det blir mest interessant. Altså, jeg kan bruke mobilen som vanlig mobil, men ved å dokke den mot en større skjerm vil også Continuum aktiveres med en W10 PC desktop på denne skjermen, og jeg vil også kunne bruke tastatur og mus. Da vil det også være mer relevant å kunne kjøre X86 applikasjoner. Så det er flere måter man kan se for seg å utnytte x86 på en telefon. Kanskje vil man kunne melde den inn i et domene, legge på policyer, sette den opp med Direct Access for å ha full tilgang mot bedriftens interne nett, OSV. For enkelte brukere vil en slik device kunne erstatte alle andre devicer.

For enkle kontor/Office brukere vil til og med de kommende Lumia-mobilene kunne oppnå dette da de støtter samme funksjonalitet mtp. continuum, men da uten x86 støtte.

Og vedrørende Atom, jeg har Surface 3 som er drevet av atom. Og jeg kan forsikre om at for 99% av alle vanlige brukere vil denne prosessoren være tilfredsstillende og vell så det. Jeg har også en SF1P, og jeg ser ingen grunn til å velge denne fremfor SF3.

Teoretisk sett ja, men jeg tror som sagt ikke at det skjer i første omgang. Kanskje om ett år eller to. MS må i så fall lage enda en "fork" av Windows som har grensesnittet fra Mobile, men som også har en større del av desktop OS'et som f.eks. Win32

Lenke til kommentar

...

Wikipedia står det:

I juni hadde Snapchat registrert 1,1 millioner norske brukere.

Så det er i alle fall 1 av 5 som bruker det. ..

Jeg benekter ikke det antallet.

Man kan jo da si at minst 50% andre (iflg dine tall de andre 5 a' 10) ikke har oppfatningen at dette er en essensiell funksjon på en mobil.

Jeg reagrerte kun på bruken av ordet "esensiell". Det er svært individuelt .

Lenke til kommentar

Hva vil forskjellen være i praksis på en telefon?

Selv om det dukker opp en telefon basert på Atom så tviler jeg på at den vil være noe å vente på. Sjansen for at de lanserer den med noe annet en Windows Mobile er minimal, og om den skulle ende opp å gjøre det så er det fortsatt snakk om Atom så du vil ikke kunne gjøre så særlig mye med den uansett.

I praksis vil den teoretisk sett kunne gjøre det samme som Surface brettene. Eksempelvis vil den kunne kjøre x86 applikasjoner. Hvordan dette vil se ut i praksis vil være spekulasjoner, og ja på selve telefonen vil det kanskje være mest aktuelt å kjøre user Interface som er likt det man ser på W10m. På en annen side har MS også lansert Continuum, og det kan være da det blir mest interessant. Altså, jeg kan bruke mobilen som vanlig mobil, men ved å dokke den mot en større skjerm vil også Continuum aktiveres med en W10 PC desktop på denne skjermen, og jeg vil også kunne bruke tastatur og mus. Da vil det også være mer relevant å kunne kjøre X86 applikasjoner. Så det er flere måter man kan se for seg å utnytte x86 på en telefon. Kanskje vil man kunne melde den inn i et domene, legge på policyer, sette den opp med Direct Access for å ha full tilgang mot bedriftens interne nett, OSV. For enkelte brukere vil en slik device kunne erstatte alle andre devicer.

For enkle kontor/Office brukere vil til og med de kommende Lumia-mobilene kunne oppnå dette da de støtter samme funksjonalitet mtp. continuum, men da uten x86 støtte.

Og vedrørende Atom, jeg har Surface 3 som er drevet av atom. Og jeg kan forsikre om at for 99% av alle vanlige brukere vil denne prosessoren være tilfredsstillende og vell så det. Jeg har også en SF1P, og jeg ser ingen grunn til å velge denne fremfor SF3.

Teoretisk sett ja, men jeg tror som sagt ikke at det skjer i første omgang. Kanskje om ett år eller to. MS må i så fall lage enda en "fork" av Windows som har grensesnittet fra Mobile, men som også har en større del av desktop OS'et som f.eks. Win32

Så langt som de har kommet på OS-siden tror jeg ikke det byr på særlige problemer å få til denne tilpasningen. Spørsmålet blir når HW, som for eksempel prosessoren blir aktuell nok, kan denne bygges med 14nm, eller må de vente på 10, osv. Hvordan blir det med strømforbruk og varmeutvikling mot ytelse osv.

Uansett, det blir spekulasjoner, time will show.

Lenke til kommentar

Så langt som de har kommet på OS-siden tror jeg ikke det byr på særlige problemer å få til denne tilpasningen. Spørsmålet blir når HW, som for eksempel prosessoren blir aktuell nok, kan denne bygges med 14nm, eller må de vente på 10, osv. Hvordan blir det med strømforbruk og varmeutvikling mot ytelse osv.

Uansett, det blir spekulasjoner, time will show.

Ser ut til at de har kommet lengre enn jeg hadde trudd også. Ifølge Paul Thurott i siste utgave av Windows Weekly, så jobber de nå med en annen løsning for dette en jeg hadde sett for meg. I steden for å forke hele OS'et, så jobber de med å lage en løsning hvor man kan ha en "pakke" i Windows Store som inneholder Win32-programmer+ en VM som kan gjøre dette programmet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...