SunnyCloud Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Etter at jeg installerte Windows 10 på 3 stasjonære PC-er har det sjedd noe med hvilemodus. Nå skrur de seg på og av opptil flere ganger etter at de ble satt i hvilemodus. Noen ganger aktiveres kun PC-en, andre ganger også skjermen. Windows Update: «Enheten er oppdatert. Sist kontrollert: i går, 19:19». Bruker Malwarebytes. Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Jeg hadde samme problem. Hos meg var det Skype som var synderen, PCen våknet ikke av seg selv lengre etter at jeg avinstallerte Skype. Hvis ikke det hjelper kan du prøve å slå av Wake On LAN i innstillingene til nettverkskortet: http://www.howtogeek.com/170716/how-to-stop-network-activity-from-waking-your-windows-pc/ Lenke til kommentar
SunnyCloud Skrevet 4. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2015 Takk, jeg skal prøve det. Tidligere deaktiverte jeg mus og tastatur uten at det hjalp, men var usikker på nettverkskortet. Er jo ganske fucked up hvis det er Windows 10 som forårsaker dette. Lenke til kommentar
SunnyCloud Skrevet 6. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2015 Å skru av nettverkskortet hjalp ikke, så da prøver jeg Skype. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Skjer hos meg også, og har ikke Skype installert. Musen er slått av, og ellers ingen ting som kan reaktivere den bærbare utenom å slå på knappen. Likevel slår Win10 seg på støtt og statig, også når det ikke er noen oppdateringer som venter. Lenke til kommentar
SunnyCloud Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2015 Ja, Skype hjalp ikke. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Kan jo være et program som aktiveres og som får pcen opp fra dvalemodus. Kan være du må sjekke hva som aktiveres eller ikke , mener det finnes en log som viser dette men husker ikke i farta hvor. Mykhen? Lenke til kommentar
SunnyCloud Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2015 Alt er likt for min del, så da må det være en innstilling som er endret siden Windows 7. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Kan jo være et program som aktiveres og som får pcen opp fra dvalemodus. Kan være du må sjekke hva som aktiveres eller ikke , mener det finnes en log som viser dette men husker ikke i farta hvor. Mykhen? Hadde jeg visst det, hadde jeg fikset problemet med min egen bærbare Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Jeg misstenker at win update er synderen. Jeg har skrudd det av. Lenke til kommentar
SunnyCloud Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2015 Jeg misstenker at win update er synderen. Jeg har skrudd det av. Hvor skrur du av? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå