Leo21 Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2015 (endret) Tok på olje igår kveld og hadde det i hele natta. Burde jeg kjenne at dotten er borte etter 1 gang, eller må jeg ta olje flere ganger? Endret 18. oktober 2015 av Leo21 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Du burde ha forstått at det ikke koster mer enn det smaker å gå til legen. For å sette det på spissen så kan man ha kreft i flere år før det begynner å gjøre vondt, smerten kommer også gradvis med for eksempel lett ubehag eller litt "stikking" innvendig. Er dette noe litt mer alvorlig enn voks så kan det hende du forverrer situasjonen. Lenke til kommentar
Leo21 Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2015 Du burde ha forstått at det ikke koster mer enn det smaker å gå til legen. For å sette det på spissen så kan man ha kreft i flere år før det begynner å gjøre vondt, smerten kommer også gradvis med for eksempel lett ubehag eller litt "stikking" innvendig. Er dette noe litt mer alvorlig enn voks så kan det hende du forverrer situasjonen. I øret? Da er det ikke bare ubehag som er symptomene for å si det sånn, men ei heller smerte først og fremst, blod og nedsatt hørsel. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Jeg snakket ikke om kreft i øret Jeg snakket om at folk ikke drar til legen pga småting som faktisk kan være alvorlig. Ja, man får smerte når man har kreft, men den er ikke så stor at man bryr seg og man venter stort sett ganske lenge før man går til legen. Poenget der var at hvis man drar til legen før heller enn etter så har man en bedre sjanse. Krefteksempelet var for å sette situasjonen veldig på spissen, men poenget er jo det samme. Hva gjør du hvis du oppdager om noen uker/ måneder at du faktsik hadde et alvorlig problem med øret og at det da var for sent, hørselen din ble plutselig vekk på ene øret, hadde du angret fordi du ikke hørte på de som sa at det var lurt å dra til legen? Hvis problemet forverres og kjerringrådene her var grunnen til at du mistet hørselen ville du angret på at du testet det først? Bedre føre var er et godt gammeldags ordtak som i aller høyeste grad er et smart ordtak Lenke til kommentar
Leo21 Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2015 (endret) Jeg snakket ikke om kreft i øret Jeg snakket om at folk ikke drar til legen pga småting som faktisk kan være alvorlig. Ja, man får smerte når man har kreft, men den er ikke så stor at man bryr seg og man venter stort sett ganske lenge før man går til legen. Poenget der var at hvis man drar til legen før heller enn etter så har man en bedre sjanse. Krefteksempelet var for å sette situasjonen veldig på spissen, men poenget er jo det samme. Hva gjør du hvis du oppdager om noen uker/ måneder at du faktsik hadde et alvorlig problem med øret og at det da var for sent, hørselen din ble plutselig vekk på ene øret, hadde du angret fordi du ikke hørte på de som sa at det var lurt å dra til legen? Hvis problemet forverres og kjerringrådene her var grunnen til at du mistet hørselen ville du angret på at du testet det først? Bedre føre var er et godt gammeldags ordtak som i aller høyeste grad er et smart ordtak Jeg skal prøve Revaxør, funker ikke det, så blir det legen. Men tok ut bomulldottene etter å ha hatt Matolje i øret i hele kvelden. Når jeg tok ut bomulldottene så var den veldig gul, tyder vel på voks? Men plutselig så hører jeg dårligere også etter å ha tatt av bomullet, er nok fort pga jeg ikke har skylt øret, hvordan skal jeg gjøre det? Evt at det fortsatt er litt bomull igjen i øret? Endret 18. oktober 2015 av Leo21 Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Jeg snakket ikke om kreft i øret Jeg snakket om at folk ikke drar til legen pga småting som faktisk kan være alvorlig. Ja, man får smerte når man har kreft, men den er ikke så stor at man bryr seg og man venter stort sett ganske lenge før man går til legen. Poenget der var at hvis man drar til legen før heller enn etter så har man en bedre sjanse. Krefteksempelet var for å sette situasjonen veldig på spissen, men poenget er jo det samme. Hva gjør du hvis du oppdager om noen uker/ måneder at du faktsik hadde et alvorlig problem med øret og at det da var for sent, hørselen din ble plutselig vekk på ene øret, hadde du angret fordi du ikke hørte på de som sa at det var lurt å dra til legen? Hvis problemet forverres og kjerringrådene her var grunnen til at du mistet hørselen ville du angret på at du testet det først? Bedre føre var er et godt gammeldags ordtak som i aller høyeste grad er et smart ordtak Jeg skal prøve Revaxør, funker ikke det, så blir det legen. Men tok ut bomulldottene etter å ha hatt Matolje i øret i hele kvelden. Når jeg tok ut bomulldottene så var den veldig gul, tyder vel på voks? Men plutselig så hører jeg dårligere også etter å ha tatt av bomullet, er nok fort pga jeg ikke har skylt øret, hvordan skal jeg gjøre det? Evt at det fortsatt er litt bomull igjen i øret? Du kan bruke en skylleballong til å skylle ut øregangen, kan også kjøpes på apoteket. Om det skyldes ørevoks bør du merke et "popp" i øret (likt som når dotter i ørene forsvinner) og se at ørevoksen kommer ut. Om det ikke går etter noen runder hvor du først løser opp en stund med matolje (30 minutter) for så å skylle ut med lunkent vann ville jeg kommet meg til legen så fort som mulig. Øret kan fort bli tørt og irritert når du gjør dette, så vær forsiktig. Lenke til kommentar
Leo21 Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2015 Jeg snakket ikke om kreft i øret Jeg snakket om at folk ikke drar til legen pga småting som faktisk kan være alvorlig. Ja, man får smerte når man har kreft, men den er ikke så stor at man bryr seg og man venter stort sett ganske lenge før man går til legen. Poenget der var at hvis man drar til legen før heller enn etter så har man en bedre sjanse. Krefteksempelet var for å sette situasjonen veldig på spissen, men poenget er jo det samme. Hva gjør du hvis du oppdager om noen uker/ måneder at du faktsik hadde et alvorlig problem med øret og at det da var for sent, hørselen din ble plutselig vekk på ene øret, hadde du angret fordi du ikke hørte på de som sa at det var lurt å dra til legen? Hvis problemet forverres og kjerringrådene her var grunnen til at du mistet hørselen ville du angret på at du testet det først? Bedre føre var er et godt gammeldags ordtak som i aller høyeste grad er et smart ordtak Jeg skal prøve Revaxør, funker ikke det, så blir det legen. Men tok ut bomulldottene etter å ha hatt Matolje i øret i hele kvelden. Når jeg tok ut bomulldottene så var den veldig gul, tyder vel på voks? Men plutselig så hører jeg dårligere også etter å ha tatt av bomullet, er nok fort pga jeg ikke har skylt øret, hvordan skal jeg gjøre det? Evt at det fortsatt er litt bomull igjen i øret? Du kan bruke en skylleballong til å skylle ut øregangen, kan også kjøpes på apoteket. Om det skyldes ørevoks bør du merke et "popp" i øret (likt som når dotter i ørene forsvinner) og se at ørevoksen kommer ut. Om det ikke går etter noen runder hvor du først løser opp en stund med matolje (30 minutter) for så å skylle ut med lunkent vann ville jeg kommet meg til legen så fort som mulig. Øret kan fort bli tørt og irritert når du gjør dette, så vær forsiktig. Ja, skylte ikke øret etter å ha hatt matolje i hele dagen. Men når jeg først tok ut bomullen så kom det gult på bomullet, så er nok voks. Må man bruke skylleballong etter å ha brukt matolje, for å fjerne voksen? Kanskje Revaxør er enklere? Matolje var ganske komplisert osv. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Jeg snakket ikke om kreft i øret Jeg snakket om at folk ikke drar til legen pga småting som faktisk kan være alvorlig. Ja, man får smerte når man har kreft, men den er ikke så stor at man bryr seg og man venter stort sett ganske lenge før man går til legen. Poenget der var at hvis man drar til legen før heller enn etter så har man en bedre sjanse. Krefteksempelet var for å sette situasjonen veldig på spissen, men poenget er jo det samme. Hva gjør du hvis du oppdager om noen uker/ måneder at du faktsik hadde et alvorlig problem med øret og at det da var for sent, hørselen din ble plutselig vekk på ene øret, hadde du angret fordi du ikke hørte på de som sa at det var lurt å dra til legen? Hvis problemet forverres og kjerringrådene her var grunnen til at du mistet hørselen ville du angret på at du testet det først? Bedre føre var er et godt gammeldags ordtak som i aller høyeste grad er et smart ordtak Jeg skal prøve Revaxør, funker ikke det, så blir det legen. Men tok ut bomulldottene etter å ha hatt Matolje i øret i hele kvelden. Når jeg tok ut bomulldottene så var den veldig gul, tyder vel på voks? Men plutselig så hører jeg dårligere også etter å ha tatt av bomullet, er nok fort pga jeg ikke har skylt øret, hvordan skal jeg gjøre det? Evt at det fortsatt er litt bomull igjen i øret? Du kan bruke en skylleballong til å skylle ut øregangen, kan også kjøpes på apoteket. Om det skyldes ørevoks bør du merke et "popp" i øret (likt som når dotter i ørene forsvinner) og se at ørevoksen kommer ut. Om det ikke går etter noen runder hvor du først løser opp en stund med matolje (30 minutter) for så å skylle ut med lunkent vann ville jeg kommet meg til legen så fort som mulig. Øret kan fort bli tørt og irritert når du gjør dette, så vær forsiktig. Ja, skylte ikke øret etter å ha hatt matolje i hele dagen. Men når jeg først tok ut bomullen så kom det gult på bomullet, så er nok voks. Må man bruke skylleballong etter å ha brukt matolje, for å fjerne voksen? Kanskje Revaxør er enklere? Matolje var ganske komplisert osv. Med skylleballongen får du skylt øret med en viss mengde vann og et visst trykk, sånn at klumpen som oljen forhåpentlivis har myknet opp ryker og blir med vannet ut igjen. Jeg vet ikke om noe annet du kan bruke. Prinsippet bak Revaxør og matolje tror jeg er det samme, og jeg vet ikke om det ene er bedre enn det andre. Da jeg hadde tett øre brukte jeg både Revaxør og matolje om hverandre noen ganger for å løse opp et par ganger, og plutselig løsnet det. Det kan fort bli tørt, ømt og irritert av å bli fiklet så mye med, så vær forsiktig (det skal ikke gjøre vondt) og dra til legen om det ikke gjør susen. Lenke til kommentar
Leo21 Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Jeg snakket ikke om kreft i øret Jeg snakket om at folk ikke drar til legen pga småting som faktisk kan være alvorlig. Ja, man får smerte når man har kreft, men den er ikke så stor at man bryr seg og man venter stort sett ganske lenge før man går til legen. Poenget der var at hvis man drar til legen før heller enn etter så har man en bedre sjanse. Krefteksempelet var for å sette situasjonen veldig på spissen, men poenget er jo det samme. Hva gjør du hvis du oppdager om noen uker/ måneder at du faktsik hadde et alvorlig problem med øret og at det da var for sent, hørselen din ble plutselig vekk på ene øret, hadde du angret fordi du ikke hørte på de som sa at det var lurt å dra til legen? Hvis problemet forverres og kjerringrådene her var grunnen til at du mistet hørselen ville du angret på at du testet det først? Bedre føre var er et godt gammeldags ordtak som i aller høyeste grad er et smart ordtak Jeg skal prøve Revaxør, funker ikke det, så blir det legen. Men tok ut bomulldottene etter å ha hatt Matolje i øret i hele kvelden. Når jeg tok ut bomulldottene så var den veldig gul, tyder vel på voks? Men plutselig så hører jeg dårligere også etter å ha tatt av bomullet, er nok fort pga jeg ikke har skylt øret, hvordan skal jeg gjøre det? Evt at det fortsatt er litt bomull igjen i øret? Du kan bruke en skylleballong til å skylle ut øregangen, kan også kjøpes på apoteket. Om det skyldes ørevoks bør du merke et "popp" i øret (likt som når dotter i ørene forsvinner) og se at ørevoksen kommer ut. Om det ikke går etter noen runder hvor du først løser opp en stund med matolje (30 minutter) for så å skylle ut med lunkent vann ville jeg kommet meg til legen så fort som mulig. Øret kan fort bli tørt og irritert når du gjør dette, så vær forsiktig. Ja, skylte ikke øret etter å ha hatt matolje i hele dagen. Men når jeg først tok ut bomullen så kom det gult på bomullet, så er nok voks. Må man bruke skylleballong etter å ha brukt matolje, for å fjerne voksen? Kanskje Revaxør er enklere? Matolje var ganske komplisert osv. Med skylleballongen får du skylt øret med en viss mengde vann og et visst trykk, sånn at klumpen som oljen forhåpentlivis har myknet opp ryker og blir med vannet ut igjen. Jeg vet ikke om noe annet du kan bruke. Prinsippet bak Revaxør og matolje tror jeg er det samme, og jeg vet ikke om det ene er bedre enn det andre. Da jeg hadde tett øre brukte jeg både Revaxør og matolje om hverandre noen ganger for å løse opp et par ganger, og plutselig løsnet det. Det kan fort bli tørt, ømt og irritert av å bli fiklet så mye med, så vær forsiktig (det skal ikke gjøre vondt) og dra til legen om det ikke gjør susen.Ser bedre ut nå, og det er først nå jeg kan kjenne oljevannet som kommer ut med voksen. Men gjør litt vondt å fikle med øret, sikkert fordi jeg har stelt så mye med det. Hos meg kommer det ikke klump ut? Heller mye gult piss fra øret. Endret 19. oktober 2015 av Leo21 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Det er bra hørselen ikke er veldig viktig for livskvalitet. Bare fortsett å rot inni der. Det blir sikkert bra til slutt. Eller kanskje på tide å gå til legen? Skjønner ikke hva du er redd for. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Jeg snakket ikke om kreft i øret Jeg snakket om at folk ikke drar til legen pga småting som faktisk kan være alvorlig. Ja, man får smerte når man har kreft, men den er ikke så stor at man bryr seg og man venter stort sett ganske lenge før man går til legen. Poenget der var at hvis man drar til legen før heller enn etter så har man en bedre sjanse. Krefteksempelet var for å sette situasjonen veldig på spissen, men poenget er jo det samme. Hva gjør du hvis du oppdager om noen uker/ måneder at du faktsik hadde et alvorlig problem med øret og at det da var for sent, hørselen din ble plutselig vekk på ene øret, hadde du angret fordi du ikke hørte på de som sa at det var lurt å dra til legen? Hvis problemet forverres og kjerringrådene her var grunnen til at du mistet hørselen ville du angret på at du testet det først? Bedre føre var er et godt gammeldags ordtak som i aller høyeste grad er et smart ordtak Jeg skal prøve Revaxør, funker ikke det, så blir det legen. Men tok ut bomulldottene etter å ha hatt Matolje i øret i hele kvelden. Når jeg tok ut bomulldottene så var den veldig gul, tyder vel på voks? Men plutselig så hører jeg dårligere også etter å ha tatt av bomullet, er nok fort pga jeg ikke har skylt øret, hvordan skal jeg gjøre det? Evt at det fortsatt er litt bomull igjen i øret? Du kan bruke en skylleballong til å skylle ut øregangen, kan også kjøpes på apoteket. Om det skyldes ørevoks bør du merke et "popp" i øret (likt som når dotter i ørene forsvinner) og se at ørevoksen kommer ut. Om det ikke går etter noen runder hvor du først løser opp en stund med matolje (30 minutter) for så å skylle ut med lunkent vann ville jeg kommet meg til legen så fort som mulig. Øret kan fort bli tørt og irritert når du gjør dette, så vær forsiktig.Ja, skylte ikke øret etter å ha hatt matolje i hele dagen. Men når jeg først tok ut bomullen så kom det gult på bomullet, så er nok voks. Må man bruke skylleballong etter å ha brukt matolje, for å fjerne voksen? Kanskje Revaxør er enklere? Matolje var ganske komplisert osv. Med skylleballongen får du skylt øret med en viss mengde vann og et visst trykk, sånn at klumpen som oljen forhåpentlivis har myknet opp ryker og blir med vannet ut igjen. Jeg vet ikke om noe annet du kan bruke. Prinsippet bak Revaxør og matolje tror jeg er det samme, og jeg vet ikke om det ene er bedre enn det andre. Da jeg hadde tett øre brukte jeg både Revaxør og matolje om hverandre noen ganger for å løse opp et par ganger, og plutselig løsnet det. Det kan fort bli tørt, ømt og irritert av å bli fiklet så mye med, så vær forsiktig (det skal ikke gjøre vondt) og dra til legen om det ikke gjør susen.Ser bedre ut nå, og det er først nå jeg kan kjenne oljevannet som kommer ut med voksen. Men gjør litt vondt å fikle med øret, sikkert fordi jeg har stelt så mye med det. Hos meg kommer det ikke klump ut? Heller mye gult piss fra øret. Gult piss? Altså, det kan være mye fargen på olje som har vært i øret, men kan også høres ut som verk. Om du ikke tydelig ser ørevoksklumper i dette og det gjør vondt tror jeg ikke det er noe vits å prøve å fikle mer på egenhånd. Da sitter proppen i så fall så tett at du trenger mer kyndig hjelp for å få den ut, eller for å finne ut om det kan være noe annet. 1 Lenke til kommentar
Leo21 Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2015 Det er bra hørselen ikke er veldig viktig for livskvalitet. Bare fortsett å rot inni der. Det blir sikkert bra til slutt. Eller kanskje på tide å gå til legen? Skjønner ikke hva du er redd for. Hva snakker du om? Hørselen fungere utmerket her. Og nei jeg roter ikke. Lenke til kommentar
Leo21 Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Jeg snakket ikke om kreft i øret Jeg snakket om at folk ikke drar til legen pga småting som faktisk kan være alvorlig. Ja, man får smerte når man har kreft, men den er ikke så stor at man bryr seg og man venter stort sett ganske lenge før man går til legen. Poenget der var at hvis man drar til legen før heller enn etter så har man en bedre sjanse. Krefteksempelet var for å sette situasjonen veldig på spissen, men poenget er jo det samme. Hva gjør du hvis du oppdager om noen uker/ måneder at du faktsik hadde et alvorlig problem med øret og at det da var for sent, hørselen din ble plutselig vekk på ene øret, hadde du angret fordi du ikke hørte på de som sa at det var lurt å dra til legen? Hvis problemet forverres og kjerringrådene her var grunnen til at du mistet hørselen ville du angret på at du testet det først? Bedre føre var er et godt gammeldags ordtak som i aller høyeste grad er et smart ordtak Jeg skal prøve Revaxør, funker ikke det, så blir det legen. Men tok ut bomulldottene etter å ha hatt Matolje i øret i hele kvelden. Når jeg tok ut bomulldottene så var den veldig gul, tyder vel på voks? Men plutselig så hører jeg dårligere også etter å ha tatt av bomullet, er nok fort pga jeg ikke har skylt øret, hvordan skal jeg gjøre det? Evt at det fortsatt er litt bomull igjen i øret? Du kan bruke en skylleballong til å skylle ut øregangen, kan også kjøpes på apoteket. Om det skyldes ørevoks bør du merke et "popp" i øret (likt som når dotter i ørene forsvinner) og se at ørevoksen kommer ut. Om det ikke går etter noen runder hvor du først løser opp en stund med matolje (30 minutter) for så å skylle ut med lunkent vann ville jeg kommet meg til legen så fort som mulig. Øret kan fort bli tørt og irritert når du gjør dette, så vær forsiktig.Ja, skylte ikke øret etter å ha hatt matolje i hele dagen. Men når jeg først tok ut bomullen så kom det gult på bomullet, så er nok voks. Må man bruke skylleballong etter å ha brukt matolje, for å fjerne voksen? Kanskje Revaxør er enklere? Matolje var ganske komplisert osv. Med skylleballongen får du skylt øret med en viss mengde vann og et visst trykk, sånn at klumpen som oljen forhåpentlivis har myknet opp ryker og blir med vannet ut igjen. Jeg vet ikke om noe annet du kan bruke. Prinsippet bak Revaxør og matolje tror jeg er det samme, og jeg vet ikke om det ene er bedre enn det andre. Da jeg hadde tett øre brukte jeg både Revaxør og matolje om hverandre noen ganger for å løse opp et par ganger, og plutselig løsnet det. Det kan fort bli tørt, ømt og irritert av å bli fiklet så mye med, så vær forsiktig (det skal ikke gjøre vondt) og dra til legen om det ikke gjør susen.Ser bedre ut nå, og det er først nå jeg kan kjenne oljevannet som kommer ut med voksen. Men gjør litt vondt å fikle med øret, sikkert fordi jeg har stelt så mye med det. Hos meg kommer det ikke klump ut? Heller mye gult piss fra øret. Gult piss? Altså, det kan være mye fargen på olje som har vært i øret, men kan også høres ut som verk. Om du ikke tydelig ser ørevoksklumper i dette og det gjør vondt tror jeg ikke det er noe vits å prøve å fikle mer på egenhånd. Da sitter proppen i så fall så tett at du trenger mer kyndig hjelp for å få den ut, eller for å finne ut om det kan være noe annet. Hva er det som skal komme ut da? Ser ikke hvordan en klump kan komme ut fra øret, men. Fordi hos meg kommer det gul voks ut fra øret, slik voks som man får på q-tipset - når man har tatt det inn i øret. Og nei, ingen smerter. Endret 19. oktober 2015 av Leo21 Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Jeg snakket ikke om kreft i øret Jeg snakket om at folk ikke drar til legen pga småting som faktisk kan være alvorlig. Ja, man får smerte når man har kreft, men den er ikke så stor at man bryr seg og man venter stort sett ganske lenge før man går til legen. Poenget der var at hvis man drar til legen før heller enn etter så har man en bedre sjanse. Krefteksempelet var for å sette situasjonen veldig på spissen, men poenget er jo det samme. Hva gjør du hvis du oppdager om noen uker/ måneder at du faktsik hadde et alvorlig problem med øret og at det da var for sent, hørselen din ble plutselig vekk på ene øret, hadde du angret fordi du ikke hørte på de som sa at det var lurt å dra til legen? Hvis problemet forverres og kjerringrådene her var grunnen til at du mistet hørselen ville du angret på at du testet det først? Bedre føre var er et godt gammeldags ordtak som i aller høyeste grad er et smart ordtak Jeg skal prøve Revaxør, funker ikke det, så blir det legen. Men tok ut bomulldottene etter å ha hatt Matolje i øret i hele kvelden. Når jeg tok ut bomulldottene så var den veldig gul, tyder vel på voks? Men plutselig så hører jeg dårligere også etter å ha tatt av bomullet, er nok fort pga jeg ikke har skylt øret, hvordan skal jeg gjøre det? Evt at det fortsatt er litt bomull igjen i øret? Du kan bruke en skylleballong til å skylle ut øregangen, kan også kjøpes på apoteket. Om det skyldes ørevoks bør du merke et "popp" i øret (likt som når dotter i ørene forsvinner) og se at ørevoksen kommer ut. Om det ikke går etter noen runder hvor du først løser opp en stund med matolje (30 minutter) for så å skylle ut med lunkent vann ville jeg kommet meg til legen så fort som mulig. Øret kan fort bli tørt og irritert når du gjør dette, så vær forsiktig.Ja, skylte ikke øret etter å ha hatt matolje i hele dagen. Men når jeg først tok ut bomullen så kom det gult på bomullet, så er nok voks. Må man bruke skylleballong etter å ha brukt matolje, for å fjerne voksen? Kanskje Revaxør er enklere? Matolje var ganske komplisert osv. Med skylleballongen får du skylt øret med en viss mengde vann og et visst trykk, sånn at klumpen som oljen forhåpentlivis har myknet opp ryker og blir med vannet ut igjen. Jeg vet ikke om noe annet du kan bruke. Prinsippet bak Revaxør og matolje tror jeg er det samme, og jeg vet ikke om det ene er bedre enn det andre. Da jeg hadde tett øre brukte jeg både Revaxør og matolje om hverandre noen ganger for å løse opp et par ganger, og plutselig løsnet det. Det kan fort bli tørt, ømt og irritert av å bli fiklet så mye med, så vær forsiktig (det skal ikke gjøre vondt) og dra til legen om det ikke gjør susen.Ser bedre ut nå, og det er først nå jeg kan kjenne oljevannet som kommer ut med voksen. Men gjør litt vondt å fikle med øret, sikkert fordi jeg har stelt så mye med det. Hos meg kommer det ikke klump ut? Heller mye gult piss fra øret. Gult piss? Altså, det kan være mye fargen på olje som har vært i øret, men kan også høres ut som verk. Om du ikke tydelig ser ørevoksklumper i dette og det gjør vondt tror jeg ikke det er noe vits å prøve å fikle mer på egenhånd. Da sitter proppen i så fall så tett at du trenger mer kyndig hjelp for å få den ut, eller for å finne ut om det kan være noe annet. Hva er det som skal komme ut da? Ser ikke hvordan en klump kan komme ut fra øret, men. Fordi hos meg kommer det gul voks ut fra øret, slik voks som man får på q-tipset - når man har tatt det inn i øret. Og nei, ingen smerter. Klumpen skal jo helst sprekke og renne ut av øret med vannet som skylles inn med skylleballongen, og den er sannsynligvis mer brun enn gul i fargen. Den voksen som har ligget i øret en stund og som ligger lenger ut er mer inntørket og gulere i fargen, og det kan virke som om den som blir med ut hos deg, men jeg kan umulig vite eksakt hva det er. Når jeg skylte ut ørevoksklumpen som tettet øret mitt kom det ut ganske mye av den brune typen, og jeg merket med en gang at hørselen plutselig var blitt normal igjen. Om det ikke kommer noe ut når du har skylt et par ganger med en ballong etter å ha løst opp med olje først tyder det på at det enten er noe annet eller at klumpen er så stor/sitter så hardt at du ikke får skylt den ut på egenhånd. Da er det nok tryggest å la helsepersonell ta seg av det. Endret 19. oktober 2015 av Dr. Chaos Lenke til kommentar
johanf Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Kan dere være så snille å quote på en ordentlig måte? Lenke til kommentar
Leo21 Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2015 Jeg snakket ikke om kreft i øret Jeg snakket om at folk ikke drar til legen pga småting som faktisk kan være alvorlig. Ja, man får smerte når man har kreft, men den er ikke så stor at man bryr seg og man venter stort sett ganske lenge før man går til legen. Poenget der var at hvis man drar til legen før heller enn etter så har man en bedre sjanse. Krefteksempelet var for å sette situasjonen veldig på spissen, men poenget er jo det samme. Hva gjør du hvis du oppdager om noen uker/ måneder at du faktsik hadde et alvorlig problem med øret og at det da var for sent, hørselen din ble plutselig vekk på ene øret, hadde du angret fordi du ikke hørte på de som sa at det var lurt å dra til legen? Hvis problemet forverres og kjerringrådene her var grunnen til at du mistet hørselen ville du angret på at du testet det først? Bedre føre var er et godt gammeldags ordtak som i aller høyeste grad er et smart ordtak Jeg skal prøve Revaxør, funker ikke det, så blir det legen. Men tok ut bomulldottene etter å ha hatt Matolje i øret i hele kvelden. Når jeg tok ut bomulldottene så var den veldig gul, tyder vel på voks? Men plutselig så hører jeg dårligere også etter å ha tatt av bomullet, er nok fort pga jeg ikke har skylt øret, hvordan skal jeg gjøre det? Evt at det fortsatt er litt bomull igjen i øret? Du kan bruke en skylleballong til å skylle ut øregangen, kan også kjøpes på apoteket. Om det skyldes ørevoks bør du merke et "popp" i øret (likt som når dotter i ørene forsvinner) og se at ørevoksen kommer ut. Om det ikke går etter noen runder hvor du først løser opp en stund med matolje (30 minutter) for så å skylle ut med lunkent vann ville jeg kommet meg til legen så fort som mulig. Øret kan fort bli tørt og irritert når du gjør dette, så vær forsiktig.Ja, skylte ikke øret etter å ha hatt matolje i hele dagen. Men når jeg først tok ut bomullen så kom det gult på bomullet, så er nok voks. Må man bruke skylleballong etter å ha brukt matolje, for å fjerne voksen? Kanskje Revaxør er enklere? Matolje var ganske komplisert osv. Med skylleballongen får du skylt øret med en viss mengde vann og et visst trykk, sånn at klumpen som oljen forhåpentlivis har myknet opp ryker og blir med vannet ut igjen. Jeg vet ikke om noe annet du kan bruke. Prinsippet bak Revaxør og matolje tror jeg er det samme, og jeg vet ikke om det ene er bedre enn det andre. Da jeg hadde tett øre brukte jeg både Revaxør og matolje om hverandre noen ganger for å løse opp et par ganger, og plutselig løsnet det. Det kan fort bli tørt, ømt og irritert av å bli fiklet så mye med, så vær forsiktig (det skal ikke gjøre vondt) og dra til legen om det ikke gjør susen.Ser bedre ut nå, og det er først nå jeg kan kjenne oljevannet som kommer ut med voksen. Men gjør litt vondt å fikle med øret, sikkert fordi jeg har stelt så mye med det. Hos meg kommer det ikke klump ut? Heller mye gult piss fra øret. Gult piss? Altså, det kan være mye fargen på olje som har vært i øret, men kan også høres ut som verk. Om du ikke tydelig ser ørevoksklumper i dette og det gjør vondt tror jeg ikke det er noe vits å prøve å fikle mer på egenhånd. Da sitter proppen i så fall så tett at du trenger mer kyndig hjelp for å få den ut, eller for å finne ut om det kan være noe annet. Hva er det som skal komme ut da? Ser ikke hvordan en klump kan komme ut fra øret, men. Fordi hos meg kommer det gul voks ut fra øret, slik voks som man får på q-tipset - når man har tatt det inn i øret. Og nei, ingen smerter. Klumpen skal jo helst sprekke og renne ut av øret med vannet som skylles inn med skylleballongen, og den er sannsynligvis mer brun enn gul i fargen. Den voksen som har ligget i øret en stund og som ligger lenger ut er mer inntørket og gulere i fargen, og det kan virke som om den som blir med ut hos deg, men jeg kan umulig vite eksakt hva det er. Når jeg skylte ut ørevoksklumpen som tettet øret mitt kom det ut ganske mye av den brune typen, og jeg merket med en gang at hørselen plutselig var blitt normal igjen. Om det ikke kommer noe ut når du har skylt et par ganger med en ballong etter å ha løst opp med olje først tyder det på at det enten er noe annet eller at klumpen er så stor/sitter så hardt at du ikke får skylt den ut på egenhånd. Da er det nok tryggest å la helsepersonell ta seg av det. Har ikke mere smerter, så tyder vel på at det bare var litt voks i øret. Og nei, jeg skylte ikke øret, da jeg ikke hadde tilgang til skylleballong. Ser også at andre på div.sider påpeker at når de bruker olje, så kommer det gulbrun voks ut. Er din voks helt brun, eller litt gulaktig også? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Du kan fint ha tett øretrompet uten å ha smerter. Får dette titt og ofte selv. Du kan da skylle og pirke til du ser mannen med ljåen uten at det hjelper. Og ja, tett øretrompet føles akkurat ut som du har noe i øret som sitter fast. Lenke til kommentar
Leo21 Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2015 Du kan fint ha tett øretrompet uten å ha smerter. Får dette titt og ofte selv. Du kan da skylle og pirke til du ser mannen med ljåen uten at det hjelper. Og ja, tett øretrompet føles akkurat ut som du har noe i øret som sitter fast. Hos meg kan det se ut som at det går over av seg selv. Hvilken behandling kan man bruke/brukte du? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Hos meg går det som regel over av seg selv. Bruker av og til sånn saltvanns-nesespray. Den er helt ufarlig og du kan bruke så mye og ofte du vil. Den gangen det var skikkelig ille fikk jeg en neseinnhalator på resept. Husker ikke hva den het. Men jeg var hos legen først for å sjekke ørene. En veldig rask konsultasjon og du får også tips om nøyaktig hva du kan gjøre/ikke gjøre. Lenke til kommentar
Leo21 Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2015 Hos meg går det som regel over av seg selv. Bruker av og til sånn saltvanns-nesespray. Den er helt ufarlig og du kan bruke så mye og ofte du vil. Den gangen det var skikkelig ille fikk jeg en neseinnhalator på resept. Husker ikke hva den het. Men jeg var hos legen først for å sjekke ørene. En veldig rask konsultasjon og du får også tips om nøyaktig hva du kan gjøre/ikke gjøre. Hvordan smerter hadde du, før du stakk til legen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå