Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

6 års aldersforskjell - kan det funke?


Anbefalte innlegg

God kveld/natt.

Har kommet i kontakt med en veldig hyggelig jente. Hun inviterte meg på brettspill kveld her om dagen, og vi hadde en veldig hyggelig kveld sammen (dog var det ikke bare oss to). Hun så mye på meg, og ble litt fnisete iblant, virket som at det var pga min 'skjarm'. Tror kanskje hun liker meg. Jeg liker hvertfall hu veldig godt.

Men tingen er at jeg er 25 år, og hun er 31 - noe som jeg synes kanskje er litt i meste laget.. Hvordan fungerer slike forhold? Er det noen ting man bør være obs på? Føler meg kanskje litt vel ung, men samtidig er jeg ganske moden for alderen. Hun trodde jeg var 27-28 ca.

Og hvordan bør jeg gå frem? Har møtt hun noen ganger, men ikke alene enda. Er det 'greit' å spørre hun ut på en date gjennom Facebook, eller er dette fy-fy? Har tlf nr hennes, kan jo alternativt ringe...?

Beklager at jeg spørr, har vært i to forhold før, et på 4 år, og det er jenter som har 'kommet til meg', så har ikke mye erfaring med denne biten.

Setter pris på alle svar!

-Simen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har to forhold i familien en med 14 år forskjell og en på 17 begge har vært gift i over 15-20år.

 

Stor alder forskjell har ingenting å si med mindre du er i 16-22 års alderen for der kan arbeidserfaring osv gi veldig stor forskjell.

 

Er nå 22 og er med ei som er 5 år yngre kjenner at hun har langt mer bruk for meg enn je har for henne, men det er helt greit ^^ digger familien hennes osv. Så der hun gir etter, fyller hennes omgangskrets opp, så jeg syns ikke det er så ille. Hadde nok aldri giddi å venta noen år på hu her for henne til å modne vist det ikke hadde vært for hennes omgangskrets ^^

Endret av Andysowhatgg
Lenke til kommentar

Har to forhold i familien en med 14 år forskjell og en på 17 begge har vært gift i over 15-20år.

 

Stor alder forskjell har ingenting å si med mindre du er i 16-22 års alderen for der kan arbeidserfaring osv gi veldig stor forskjell.

 

Er nå 22 og er med ei som er 5 år yngre kjenner at hun har langt mer bruk for meg enn je har for henne, men det er helt greit ^^ digger familien hennes osv. Så der hun gir etter, fyller hennes omgangskrets opp, så jeg syns ikke det er så ille. Hadde nok aldri giddi å venta noen år på hu her for henne til å modne vist det ikke hadde vært for hennes omgangskrets ^^

La oss håpe hun ikke leser det der... slemt  :hm:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Alder er i grunnen bare et tall, denne aldersforskjellen burde ikke ha noe å si i utgangspunktet. Den er hverken en fordel eller ulempe, slik jeg ser på det – så lenge dere begge klarer å møte hverandre der den andre er. Og det blir mer og mer vanlig i dag, virker det som. Jeg kjenner i alle fall flere gutter som har såpass mye eldre kjæreste og trives med det.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Artig at det kom to såpass like spørsmål omtrent samtidig. Jeg ble et øyeblikk litt overrasket over noen av svarene da jeg trodde jeg leste denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1687818

 

I ditt tilfelle er jeg helt enig med de andre her. 6 år betyr ikke så mye når dere er voksne, og i hvert fall ikke når dere blir litt eldre. Kvinner lever også lenger enn menn, uten at jeg vet om det for deg er oppmuntrende eller deprimerende.

 

Det må jo være lov å spørre om hun vil gå på date. Er det noe du bør være oppmerksom på, er det kanskje, som Sitronsaft er inne på, at hun ikke har veldig mange år igjen av sin fruktbare alder og at det kan bli tema for diskusjon eller krangler i et eventuelt forhold.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

 

 

Har to forhold i familien en med 14 år forskjell og en på 17 begge har vært gift i over 15-20år.

 

Stor alder forskjell har ingenting å si med mindre du er i 16-22 års alderen for der kan arbeidserfaring osv gi veldig stor forskjell.

 

Er nå 22 og er med ei som er 5 år yngre kjenner at hun har langt mer bruk for meg enn je har for henne, men det er helt greit ^^ digger familien hennes osv. Så der hun gir etter, fyller hennes omgangskrets opp, så jeg syns ikke det er så ille. Hadde nok aldri giddi å venta noen år på hu her for henne til å modne vist det ikke hadde vært for hennes omgangskrets ^^

La oss håpe hun ikke leser det der... slemt :hm:
Oja, kom kanskje ut litt feil. Altså umoden sånn at jeg kan ikke diskutere penger eller ting som hus eller bil eller lignende. Hun har nada erfaring med sånt ^^ men ja hun vet om det så. Har kanskje et litt morsomt forhold sånn sett ^^ Endret av Andysowhatgg
Lenke til kommentar

Ser det er stor enighet at dette er noe jeg kan satse på. ;) Hun begynner vel kanskje å tenke litt på den biologiske klokka ja, men tror ikke det skal bli noe problem. Kan godt få barn iløpet av en 5 års tid jeg, men det tar jeg selvfølgelig ikke opp i starten evt.

Nå er bare spørsmålet hvordan jeg bør gå frem. Har fått tlf nummeret hennes. Jeg føler på meg at hun liker meg. Altså, uten at jeg kjenner hun særlig godt så inviterte hun meg på brettspillkveld hos hu sammen med et par andre av hennes veninner. Ble overrasket, men det var jo veldig hyggelig. Og utifra blikkene vi gav hverandre underveis, følte jeg definitivt det var noe der. Også har vi mye til felles, f.eks. samme musikksmak, begge er kristne, osv. Og føler vi begge er på ganske samme nivå utseendemessig (like attraktive) - noe som er viktig føler jeg.

Vil helst spørre hun ut personlig, men er nok en stund til jeg møter hun igjen, så hva bør jeg gjøre? Er det greit å dra innom hu en dag, og spørre? Eller er det bedre å ringe om noen dager?

Setter stor pris på gode tips til dateforslag etc. Som sagt, er ikke så god på dette, og er litt redd for å drite meg ut. :(
 

Endret av Cou10nho
Lenke til kommentar

Vet ikke hvilke interesser dere har.. men jeg har alltid pleid å se film med jenta. Da kan dere være stille en stund uten at det er flaut.. og film er koselig. Kanskje blir det litt kosing etterpå i tillegg. 

 

Hvordan du velger å spørre henne kommer helt an på hvordan du er som person. :p Om du er av den typen som ringer.. så kan du gjøre det. Jeg ville uten tvil gått for SMS eller Facebook, men det er fordi jeg er sjenert og feig. 

Endret av Magiii
Lenke til kommentar

Film er jo fint. Vurderer å invitere hun hjem til meg på taco/filmkveld denne fredagen. Men for å ikke gå for fort frem, tenkte jeg å kanskje også invitere et par felles venner av oss (som er gift). Blir nesten som en dobbeldate, uten at jeg sier at det er det seff. Høres greit ut?

 

Jeg har mest lyst til å ringe, for å ikke virke feig, men fristet veldig å bare sende en mld på Facebook ja - særlig siden hun gjorde det samme da hun inviterte meg forrige uke.

Lenke til kommentar

God kveld/natt.

 

Har kommet i kontakt med en veldig hyggelig jente. Hun inviterte meg på brettspill kveld her om dagen, og vi hadde en veldig hyggelig kveld sammen (dog var det ikke bare oss to). Hun så mye på meg, og ble litt fnisete iblant, virket som at det var pga min 'skjarm'. Tror kanskje hun liker meg. Jeg liker hvertfall hu veldig godt.

 

Men tingen er at jeg er 25 år, og hun er 31 - noe som jeg synes kanskje er litt i meste laget.. Hvordan fungerer slike forhold? Er det noen ting man bør være obs på? Føler meg kanskje litt vel ung, men samtidig er jeg ganske moden for alderen. Hun trodde jeg var 27-28 ca.

 

Og hvordan bør jeg gå frem? Har møtt hun noen ganger, men ikke alene enda. Er det 'greit' å spørre hun ut på en date gjennom Facebook, eller er dette fy-fy? Har tlf nr hennes, kan jo alternativt ringe...?

 

Beklager at jeg spørr, har vært i to forhold før, et på 4 år, og det er jenter som har 'kommet til meg', så har ikke mye erfaring med denne biten.

 

Setter pris på alle svar!

 

-Simen

Vær obs på at hun sikkert er bedre i senga enn hva du sannsynligvis er vant til ;)

Jenter blir bedre med alderen ;)

 

Edit:

Btw. Bare pass på at du ikke driver å hinter og insinuerer. Gi tydelig å klare beskjeder om hva du vil så får du det samme tilbake. Beste måten å starte et seriøst forhold. Ingen som blir støtt av en som sier han er interessert i edru tilstand ;)

Endret av Zim3000x
Lenke til kommentar

Gjør det du har lyst til. Selv liker jeg eksempelvis godt å prate med damene. Om du ser på det som en date, så trenger du jo ikke å si det eksplisitt, men om hun spør, så bør du klare å si ja, uten å svelge tunga di. Det er vel ikke noen hemmelighet heller? Altså er det vel heller ingenting som er "too obvious"?

Lenke til kommentar

 

God kveld/natt.

 

Har kommet i kontakt med en veldig hyggelig jente. Hun inviterte meg på brettspill kveld her om dagen, og vi hadde en veldig hyggelig kveld sammen (dog var det ikke bare oss to). Hun så mye på meg, og ble litt fnisete iblant, virket som at det var pga min 'skjarm'. Tror kanskje hun liker meg. Jeg liker hvertfall hu veldig godt.

 

Men tingen er at jeg er 25 år, og hun er 31 - noe som jeg synes kanskje er litt i meste laget.. Hvordan fungerer slike forhold? Er det noen ting man bør være obs på? Føler meg kanskje litt vel ung, men samtidig er jeg ganske moden for alderen. Hun trodde jeg var 27-28 ca.

 

Og hvordan bør jeg gå frem? Har møtt hun noen ganger, men ikke alene enda. Er det 'greit' å spørre hun ut på en date gjennom Facebook, eller er dette fy-fy? Har tlf nr hennes, kan jo alternativt ringe...?

 

Beklager at jeg spørr, har vært i to forhold før, et på 4 år, og det er jenter som har 'kommet til meg', så har ikke mye erfaring med denne biten.

 

Setter pris på alle svar!

 

-Simen

Vær obs på at hun sikkert er bedre i senga enn hva du sannsynligvis er vant til ;)

Jenter blir bedre med alderen ;)

 

Edit:

Btw. Bare pass på at du ikke driver å hinter og insinuerer. Gi tydelig å klare beskjeder om hva du vil så får du det samme tilbake. Beste måten å starte et seriøst forhold. Ingen som blir støtt av en som sier han er interessert i edru tilstand ;)

 

 

Hehe. Jeg er ikke typen som hopper i køys med damer med det første. Dette er en jente jeg virkelig liker, og har veldig lyst til å bli sammen med hu. Tar det sakte meg sikkert :)

 

Takk for godt tips. Skal være tydelig og klar!

 

 

Gjør det du har lyst til. Selv liker jeg eksempelvis godt å prate med damene. Om du ser på det som en date, så trenger du jo ikke å si det eksplisitt, men om hun spør, så bør du klare å si ja, uten å svelge tunga di. Det er vel ikke noen hemmelighet heller? Altså er det vel heller ingenting som er "too obvious"?

Neida det er ingen hemmelighet egentlig nei, så er vel bare å kjøre på så går det som det går.. Tror jeg går bort fra denne 'dobbeldate'-planen, og bare inviterer hun med på filmkveld eller kino. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...