fotonisse Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Har kommet over et greit tilbud på en Opel Insignia 5dørs, bilen er jo veldig flott og fin. Men når en ser på salgs statistikker så ligger jo Opel omtrent helt sist, og det gjør de jo når det gjelder hvor fornøyde kundene er med merket også...... Men er det noen som har Opel Insignia på forumet som er fornøyde, og evt kan si litt om sine ‹‹bruker-erfaringer››? Og ikke minst, om det er misfornøyde Opel Insignia eiere her, så vil jeg svært gjerne høre om det også. Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 4. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2015 UTGÅR: Det viser seg at dette er en modell med Euro 5 dieselmotor (selger sa han trodde det var bensinmotor på tlf), og da er den ikke interessant for meg i det hele tatt. Jeg skal ha ny bil med bensinmotor, så da er det bare å lete videre etter andre modeller/merker........ Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Mye å finne her f.eks: http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/vauxhall/insignia-2008/?section=good Tror jeg ville sett på japansk, kanskje Mazda 6. Veldig fin den nye, og så er det et undervurdert merke. Eneste jeg vet Mazda sliter med er vel rust. Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 4. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2015 Nå går uansett Opel Insignia ut for min del, men takk for linken. Mazda 6 har blitt en meget sprek og flott bil, det eneste jeg ikke liker er setene, sitteputene er altfor korte (for meg). Det samme gjelder dessverre også for CX-5 utgaven. Synes Nissan X-Trail er litt bedre på seter, men det er ikke optimalt det heller. Ikke har det vært mulig å teste den med den nye bensinmotoren enda heller. Så en får nok lete litt mer i tyske merker/modeller eller Volvo, de sitteputene er mer tilpasset min beinlengde, og spes. om det er typ sports stoler med en uttrekkbar forlenger i fronten av sitteputen. Skal (helst) ha nybil til ca +/- 400.000,- med bensinmotor (ferdig med alt, vinterhjul, navi, park.varmer etc.), og har en 2014 (reg 2013) bil fra før av så er ikke interessert i en bil utenfor garantitiden og med en lengre kjørelengde enn bilen jeg allerede har (Golf st.v. Highline, 1,4 TSI 140hk, DSG, sportsunderstell og kjørt 29.000km). Grunnen for byttet er at den er i det minste laget innvendig, er litt for lav og så ønsker jeg bil med manuell kasse pga øvelseskjøring. Har sett litt på Skoda Octavia 1,8 (180 hk), som fyller de fleste kravene, bortsett fra høyere bil, men er nok likevel noe av det nærmeste jeg kommer innenfor mitt budsjett. De cm den er lenger enn Golfen utgjør en stor forskjell i baksetet, som er det største problemet med Golfen, i tillegg til at den har automat selvfølgelig...... Ford Mondeo med bensin motor er forsåvidt innenfor budsjettet (382.000,- i Titanium utgave), men det er før en setter opp bilen slik jeg vil ha den med tanke på utstyrspakker, metallic lakk og vinterhjul, da ender den langt over budsjettet. Ford Focus er rett og slett ikke stor nok. Toyota Avensis har også det meste på plass innenfor mitt budsjett, bortsett fra riktige seter (sitteputene), lavt understell og et fryktelig plastikk utseende etter min mening. Selv om det er en bil med gode kvaliteter, så tiltaler den meg ikke. Andre forslag.....? Dem vogn eller pent brukte i 2014/15 modeller med lav kjørelengde er også av interesse, i Oslo/Akershus/Østfold området. Det viktigste er gode seter og lange sitteputer, manuell girkasse, str fra Octavia og større/lengre, bensinmotor (men ikke type ‹‹strikkmotor››). Venter som sagt på at de skal få inn X-Trail Tekna i bensinversjon, men det tar sin tid ser det ut til....... Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Har selv en 2015 Octavia 1,8TSI 4x4. Er fornøyd med bilen. God plass og passe sprek. Største minus er egentlig noe dårlig støydemping og den kan være noe tørst. Men nå kom jeg fra diesel, så da blir vel nesten alt bensindrevet å virke tørst.... Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 4. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2015 Ang. støydemping, er det generelt svakt? Eller er det motorstøy eller vei/dekkstøy som plager mest? På min Golf så er det dekk/vei som er det jeg hører mest, på nylagt asfalt så er det ganske så stille og rolig, men på slitt/grov asfalt så blir støyen godt hørbar...... Bensinbiler bruker jo stort sett mer drivstoff enn dieselbiler, men min 1,4 TSI er nede på 0,51 på ren langkjøring, og det synes jeg er relativt bra. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Dekkstøy. Det lille man hører av motoren er stort bare kos. Har hatt min på ca 0,66 på langkjøring. Om dy går for forhjulstrekk så er vel den noe snillere. Men er på bykjøring den virkelig super om man ikke er forsiktig med høyrefoten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Ligger jo noen 2015-modeller Mondeo ute til rundt 400 000. Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 5. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2015 Dekkstøy. Det lille man hører av motoren er stort bare kos. Har hatt min på ca 0,66 på langkjøring. Om dy går for forhjulstrekk så er vel den noe snillere. Men er på bykjøring den virkelig super om man ikke er forsiktig med høyrefoten. Ok, det er jo det samme som det er på den vi har når det gjelder støy. Kan være litt motorstøy også når jeg en sjelden gang tråkker til litt ved akselerasjon, da høres det ut som den lille 1,4 maskinen er i ferd med å ta av, spes om jeg velger sportsinnstillingen på DSG kassa. Om det blir en Octavia på oss, så blir det bensinutgaven med180 hk og manuell girkasse, slik at det er enklere med øvelseskjøring når vår datter er fristet til det. Bensinforbruket er jo ikke avskrekkende, men er nok i høyeste grad styrt av ‹‹tyngden›› på høyrefoten vil jeg tro ja........ Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 5. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2015 Ligger jo noen 2015-modeller Mondeo ute til rundt 400 000. Det gjør det, men dessverre så er ingen av de i Akershus/Oslo/Østfold av interesse for vår del. Jeg skal ha bensinmotor og manuell girkasse, og noe utstyr jeg ikke vil være foruten. Og så langt jeg har sett på Finn.no, så er de Mondeoene som ligger der kun med automat (såfremt det ikke er noe jeg har oversett da.....) Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Nå vet jeg ikke hvordan Manuel utgaven er, men Fwd med dsg7 skal vistnok være en god del snillere på forbruk enn 4x4 med Dsg6. Motorlyden er bare kos på 4x4 versjonen, vet ikke hvordan den er på Fwd ettersom de har noe ulikt eksosannlegg. Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 5. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2015 Får ta en tur innom forhandleren og titte litt, så får vi se hva de har å tilby. Men det er kanskje ikke nå det er tiden for å bytte inn et VAG produkt, med tanke på hva som har kommet frem i media den siste tiden........ Selv om vår bil overhode ikke er rammet av dette her, fordi vi har en bensin utgave. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Kanskje en god mulighet for å prute litt? Hvilket utstyrsnivå tenker du å legge deg på? Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 5. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2015 Kanskje en god mulighet for å prute litt? Hvilket utstyrsnivå tenker du å legge deg på? Det må en jo i alle fall forsøke, så får en se hva en evt. klarer å få til...... Det blir Style utgaven med noe ekstra utstyr, om det er Octavia vi ender opp med. Har ikke lyst på skinnseter og da faller jo L&K utgaven bort. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 L&K har vel delskinn? Eller er det helskinn på 2016 modellene? Anbefaler å ta adaptiv cruise. Og smartlink(ikke forveksle med smartgate) om du ikke går for Columbus spilleren(den har det uansett). Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 5. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2015 (endret) Du har helt rett, L&K har delskinn, men brunt delskinn og beige taktrekk er ikke noe jeg ønsker. Vurderer dette utstyret her, Vinterpakken Traveller Navipakke Metallic lakk (mørk grå eller sort) Adaptive Cruise Canton Sound system Knapp for nedfelling av bakseter Oppvarmet frontrute Reservehjul Forberedelse for tilhengerfeste Avtagbart tilhengerfeste om vi velger Skoda Octavia. Her resten av utstyrslista, http://www.skoda-auto.no/SiteCollectionDocuments/Car%20models/2015/prisliste/skodapriser_octavia_latest.pdf?latest Endret 5. oktober 2015 av fotonisse Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Har L&K selv, men med soltaket, så nesten ikke taktrekk igjen. Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 5. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2015 Det var nå mest de brune setene jeg ikke liker, men det hjelper jo ikke med beige taktrekk heller...... Synd en ikke kan velge farge på seter og taktrekk selv i L&K utgaven, soltak er jeg heller ikke så begeistret for..... Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Soltaket er jeg veldig begeistret for. Slipper inn mye lys på stasjonsvogna. Og med det helt åpent er jo en fattigmannskabriolet Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 6. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2015 Det eneste jeg kan like ved et glasstak, er at det slipper inn mer lys når det er overskyet vær. Ellers så synes jeg det er ubehagelig med et åpent soltak, det er mye mer støy, det ‹‹blåser overalt›› og om sola skinner på sommeren så får en jo nesten følelsen av å bli levende stekt/grillet. Liker heller ikke soltak når natten kommer, og alle gatelysene skinner inn i bilen og ‹‹forstyrrer›› sikten, med det så mener jeg at det tar en del av oppmerksomheten når en passerer under gatebelysningen. Alle føler det helt sikkert ikke slik, men derfor så blir aldri soltak et tema når jeg kjøper ny bil. Om jeg kjøper brukt, så er det ikke bestandig en har det samme valget, om alt det andre stemmer med bilen en er interessert i mener jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå