AnonymDiskusjon Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Har merket meg at folk syns det er viktig at andre er hyggelige. Det virker nesten som det er noe av det viktigste her i livet, å være hyggelige mot andre. Det virker som de som er hyggelige mot andre blir mottatt på en bra måte av andre mennesker. Mens de sure/gretne menneskene blir motsatt... Jeg syns det er litt rart, for hvilken rolle spiller det egentlig om man er sur/gretten? Kan det sammenlignes med å kjøre i fylla etter en fest, som setter uskyldige menneskers liv og helse i fare? Det syns jeg ikke! Men fyllakjøreren er jo hyggelig, og blir da godt mottatt i sosiale lag... Syns hele greia er merkelig. Sier ikke at det er feil av mennesker å være sånn, men jeg skjønner det ikke. Det er etter min mening ganske mange ting man kan gjøre som er potensielt farlige og negative for andre mennesker, som er helt akseptert blant folk flest. For å bare notere dette, jeg tror ikke jeg er sur eller gretten. Jeg er ikke hyggelig heller. Er en veldig reservert / avdempet person. Så dette gjelder jo ikke meg. Det er bare noen betraktninger. Anonymous poster hash: 13f95...a75 Lenke til kommentar
Sebby Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Det spiller overraskende stor rolle. Er jo ikke noe hyggelig med gretne mennesker. Folk som går rundt og er sure mot alle rundt seg, sprer veldig negative vibber, og det kan føre til at flere blir påvirket til å være sure og negative. Slik kan det spre seg. Det samme gjelder når man smiler og er glad, det utgjør en stor forskjell i vår verden.Smil til verden og verden skal smile til deg. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2015 Det spiller overraskende stor rolle. Er jo ikke noe hyggelig med gretne mennesker. Folk som går rundt og er sure mot alle rundt seg, sprer veldig negative vibber, og det kan føre til at flere blir påvirket til å være sure og negative. Slik kan det spre seg. Det samme gjelder når man smiler og er glad, det utgjør en stor forskjell i vår verden. Smil til verden og verden skal smile til deg. Ja, dette har jeg registrert at mange mener. Jeg, derimot, er mer opptatt av skadelige eller potensielt skadelige handlinger. F.eks. kjøre i fylla, slå kona, bli full foran småbarna etc. Jeg syns ikke det er skadelig å være sur eller gretten, er ikke så opptatt av at folk skal føle seg i så godt humør hele tiden. Anonymous poster hash: 13f95...a75 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 (endret) Det er en liten illusjon dette her. Da karismatiske og sosialt dyktige personer mye lettere kommer unna med å f.eks. være en drittsekk eller gjøre noe som ikke er rett. Så om du har en gretten eller stille/tilbakeholdt person som gjerne er verdens snilleste og mest omtenksomme, men pga. sin manglende evne til å uttrykke seg karismatisk og attraktivt blir en skygge av seg selv. Det ligger godt programmert i oss å bli påvirket følelsesmessig av andre. Og det er følelsene som ofte skygger for logikken. Og det er derfor folk gjerne har dette høyt på prioritetslista, fordi det er følelsene som bestemmer - ikke logikken. I bunn og grunn er samfunnet bare et sosialt spill. Endret 4. oktober 2015 av AdNauseam Lenke til kommentar
Andysowhatgg Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 (endret) Det å være en sur eller glad person har veldig mye å si når du tenker i forhold til barneoppdragelse. Jeg selv pleide å få tilsnakk og kommentarer når jeg gjorde feil oppigjennom barndommen, det førte til at en dag i dag gjør jeg ikke ting pga at jeg kan få tilsnakk selv om det ikke er noen folk i nærheten. Jeg har jo måtte lære meg opp til at det å få tilsnakk ikke har noe stor betydning, liksom verden min faller ikke sammen om jeg gjør. Så nå har jeg et sunnere forhold til det en det jeg hadde. Det samme kan jeg si om være sur og glad også. Det er flere jeg unnviker fordi jeg vet at de er sure, og jeg vet flere andre vil heller ikke å være rundt disse "sure" menneskene. Fordi det er direkte vanskelig å være rundt de, hver gang man spør om noe så får man et litt sånn små snøflette svar og man sitter og over analyserer det de prøver å si. De kan heller ikke bruke ironi i mange tilfeller fordi det blir også ofte misforstått, pga den gretne "attituden". Jeg er jo da en utrolig gøyal svært positiv person p være rundt så hvordan folk klarer å være "gretten" rundt meg forstår jeg ikke ^^ Men jo, det å være "gretten" gjør veldig mye med en over tid, jeg har også tidligere bod med en slik "gretten" person. Ja, hun var utrolig snill. Men hun manglet noe når det kom til omsorg det å ta vare på andre rundt seg osv. Endte ganske fort med at jeg sluttet å be henne med ut på tur, eller at vi skulle gjøre ting sammen. Jeg ble heller sliten av å sitte i samme rom som henne pga hun jeipa hele tiden, så når jeg planla no. Så var det aldri sammens med henne ^^ Men jo slik attitude kommer da hvirkelig frem om du ser folk som dette drive med barne oppdragelse ^^ Endret 4. oktober 2015 av Andysowhatgg Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Har merket meg at folk syns det er viktig at andre er hyggelige. Det virker nesten som det er noe av det viktigste her i livet, å være hyggelige mot andre. Det virker som de som er hyggelige mot andre blir mottatt på en bra måte av andre mennesker. Mens de sure/gretne menneskene blir motsatt... Jeg syns det er litt rart, for hvilken rolle spiller det egentlig om man er sur/gretten? Kan det sammenlignes med å kjøre i fylla etter en fest, som setter uskyldige menneskers liv og helse i fare? Det syns jeg ikke! Men fyllakjøreren er jo hyggelig, og blir da godt mottatt i sosiale lag... Syns hele greia er merkelig. Sier ikke at det er feil av mennesker å være sånn, men jeg skjønner det ikke. Det er etter min mening ganske mange ting man kan gjøre som er potensielt farlige og negative for andre mennesker, som er helt akseptert blant folk flest. For å bare notere dette, jeg tror ikke jeg er sur eller gretten. Jeg er ikke hyggelig heller. Er en veldig reservert / avdempet person. Så dette gjelder jo ikke meg. Det er bare noen betraktninger. Anonymous poster hash: 13f95...a75 Så du går rundt og er sur og gretten og tenker veldig mye på fyllakjøring osv...det synes folk bare er slitsomt og meningsløst. Man ønsker omgi seg med positive glade, trivelige, åpne og uperfekte mennesker. Selvsagt liker ingen mennesker som kjører i fylla. Personlig vet jeg ikke om noen som kjører i fylla. Jeg omgir meg ikke med slike mennesker. Kjenner dog folk som har røyket hasj, drikker litt for mye osv osv..og det bryr meg ingenting så lenge de er trivelige folk. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2015 Det er en liten illusjon dette her. Da karismatiske og sosialt dyktige personer mye lettere kommer unna med å f.eks. være en drittsekk eller gjøre noe som ikke er rett. Så om du har en gretten eller stille/tilbakeholdt person som gjerne er verdens snilleste og mest omtenksomme, men pga. sin manglende evne til å uttrykke seg karismatisk og attraktivt blir en skygge av seg selv. Det ligger godt programmert i oss å bli påvirket følelsesmessig av andre. Og det er følelsene som ofte skygger for logikken. Og det er derfor folk gjerne har dette høyt på prioritetslista, fordi det er følelsene som bestemmer - ikke logikken. I bunn og grunn er samfunnet bare et sosialt spill. Ja, enig. Ser på det som bortkastet å hele tiden gi andre "bekreftelser" på at vi liker hverandres selskap etc. Syns det er veldig anstrengende. Noe annet er ekle kommentarer. Det er ikke det jeg snakker om. Hvis man er sjarmerende kan man komme unna med mye, ja. Man føler jo at personen er hyggelig, ergo en bra person. Men da forholder man ser mer til hva man føler, enn fakta. F.eks. hvis man vet personen gjør dårlige ting. Anonymous poster hash: 13f95...a75 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå