chhaukas0078 Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Er det noen som vet om en gratis windows webserver? Trenger en server som støtter ILS. Lenke til kommentar
chhaukas0078 Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Nei, en webserver. Er ikke Apachen kun lokalt? Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 (endret) Apache er verdens mest brukte webserver. Om den støtter ILS er jeg ikke sikker på. Endret 13. november 2003 av tyldum Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Mer jeg leser om ILS mer tviler jeg på det. Man vasser ikke til knærne med Microsofts løsninger, man _må_ som regel under med hele hodet. Lenke til kommentar
chhaukas0078 Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Vet du om en plass jeg kan registrere meg da? Etter sånn som jeg ser det er Apache bare noe som lager en lokal webserver, som du kan vise f.eks. php koding i, ved at du skriver inn adressen localhost i iexplore når du skal vise siden. Men jeg vil ha en public webserver, helst en gratis, som støtter ILS.. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Vet du om en plass jeg kan registrere meg da? Etter sånn som jeg ser det er Apache bare noe som lager en lokal webserver, som du kan vise f.eks. php koding i, ved at du skriver inn adressen localhost i iexplore når du skal vise siden. Men jeg vil ha en public webserver, helst en gratis, som støtter ILS.. Tror du skal ta på deg brillene og se litt bedre Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Apache er ikke kun for lokalt bruk, som jeg sa: verdens mest brukte webserver. Når det gjelder ILS ser det ut til at du må ha IIS, som er gratis dersom du kjøper en av server-utgavene av Windows. Hvis du ser etter en leverandør som kan gi deg Web og ILS så kan jeg ikke hjelpe. Du kan lete litt med Google, ILS-biten har jeg ingen anelse om Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Er det webhosting du mener? I såfall vet jeg ikke om noen som tilbyr gratis webhosting på IIS... Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Vet du om en plass jeg kan registrere meg da? Etter sånn som jeg ser det er Apache bare noe som lager en lokal webserver, som du kan vise f.eks. php koding i, ved at du skriver inn adressen localhost i iexplore når du skal vise siden. Men jeg vil ha en public webserver, helst en gratis, som støtter ILS.. Hehe, finnes det virkelig noen webserver hvor man IKKE kan bruke localhost for å vise sidene på sin lokale maskin? Apache er som nevnt tidligere en meget utbredt webserver og selvfølgelig er det en "public" server. Det er jo ikke webserveren som bestemmer om den er public eller bare local. For at den skal bli public, må du jo kjøre den på en maskin som er åpnet mot internettet og som utenforstående brukere kan aksessere. Men om Apache støtter ILS vet heller ikke jeg. Den boksen du skal kjøre web'en din på, hva slags OS skal du kjøre der? Hvis du skal kjøre Windows, følger jo IIS med. Jaja, vet ikke helt om det hjalp deg noe men. Men virka litt som du hadde misforstått litt hvordan en webserver funker Lenke til kommentar
tZar Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Er det noen som kan fortelle meg hva ILS er ? Lenke til kommentar
picachu Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Her er en gratis web og ftp server : http://www.javascript.nu/xerver/ Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Når det gjelder ILS ser det ut til at du må ha IIS, som er gratis dersom du kjøper en av server-utgavene av Windows. IIS følger også med Pro versjonen av Windows. Den har riktignok visse begrensninger, men fungerer fint dersom du bare skal ha en website. - Judaz - Lenke til kommentar
chhaukas0078 Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Ok, jeg skrev webserver, jeg mente webhosting. Noen som kan hoste siden min, som støtter ILS, det blir et mer korrekt spm... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå