AnonymDiskusjon Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Hvordan er reglene rundt dette? Jeg fikk nylig skrevet ut Haldol av psykiateren min og jeg lurer på om jeg kan lage Haloperidol for privatbruk siden jeg har resept. Stoffet står jo ikke på narkolista så jeg går utifra det per definsjon er lovlig. Jeg lurer også på begrensninger iforhold til mengde og slik. Er det slik at jeg ikke kan lage mer enn 3mnd forbruk av gangen? Trenger jeg som privatperson å sette meg inn i patentlovgivningen rundt dette? Anonymous poster hash: 1dfdb...d9d Lenke til kommentar
crii Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 La meg svare deg med et spørsmål. A) Hvorfor tror du medisinen er reseptbelagt? Hva grunner ligger bak avgjørelsen tror du? B) Hvordan tror du legemiddelverket vil reagere? Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Det blir nok litt å sette seg inn i, ja. Patentlovgivningen er nok ikke det vanskeligste. Lenke til kommentar
crii Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Dessuten tror jeg at dette potensielt kan gjøre legen din VELDIG skeptisk til å skrive ut noe som helst til deg i fremtiden om du gjør dette og han finner ut av det Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Ulovlig. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1992-12-04-132#KAPITTEL_5 Tilvirkning må ikke skje uten godkjenning fra departementet. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Hva er forskjellen på Haldol og Halolperidol mener du? Det eneste jeg kan se er at Haloperidol selges under merkenavnet Haldol https://en.wikipedia.org/wiki/Haloperidol Så eneste forskjellen er hvilket navn man velger å bruke Lenke til kommentar
Raterd Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 (endret) Ulovlig. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1992-12-04-132#KAPITTEL_5 Tilvirkning må ikke skje uten godkjenning fra departementet. Du må altså skaffe tilatelse fra depertementet hvis ikke så risikerer du opptil tre måneder fengsel.. Jeg lurer på om det tar lengre enn tre måneder å få tillatelse. Endret 3. oktober 2015 av Raterd Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 (endret) Det blir nok litt å sette seg inn i, ja. Patentlovgivningen er nok ikke det vanskeligste.Patentlovgivningen er irrelevant her, den forbyr bare produksjon i nærings- og driftsøyemed. Se patentloven § 3. Endret 4. oktober 2015 av Herr Brun Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Hva er egentlig grunnen for å lage selv og hvor vil du eventuelt få tak i ingrediensene? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2015 Hva er egentlig grunnen for å lage selv og hvor vil du eventuelt få tak i ingrediensene? Fordi jeg stoler ikke på apotekarene. Jeg tror de gir meg noe annet enn det som står på resepten. Anonymous poster hash: 1dfdb...d9d Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Hvis du tror det så er det bare å lage i vei da vel. Hvis du ikke er ekstremt uforsiktig så er ikke dette noe problem, tviler på at du blir tatt, så lenge du ikke lager noe pulver greier som du sniffer foran andre midt på gata for eksempel Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Hva er egentlig grunnen for å lage selv og hvor vil du eventuelt få tak i ingrediensene? Fordi jeg stoler ikke på apotekarene. Jeg tror de gir meg noe annet enn det som står på resepten. Anonymous poster hash: 1dfdb...d9d Dette er tanker som skyldes din sykdom, og som du trenger denne medisinen mot. Ta medisinen fra apoteket og se hva som skjer. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Er dette noe man kan lage på kjøkkenet? Legemiddelproduksjon er presisjonskjemi, og hvis du bommer kan det godt tenkes at du aldri får vite hva som gikk galt, for å si det litt pent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå