Gå til innhold

Feil brutto inntekt på skattekort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva du tjener skal fra bedriften rapporteres til skattemyndighetene etter endt år, så regner skattemyndighetene ut hvor mye du skulle ha betalt i skatt av det du har tjent. Dette blir da sjekket opp mot hvor mye du faktisk har betalt, og så vil du enten få penger igjen (hvis du har betalt for mye) eller restskatt som må betales (hvis du har betalt for lite)

Lenke til kommentar

Hva mener du med at arbeidsgiver oppgir riktige opplysninger, hva slags opplysninger? Jeg får jo lønningsslipp som viser min bruttoinntekt hver måned.

Han rapporterer lønnsslippene dine, så det som står der er det han skal melde fra om. At han melder feil vil si at han ikke gir de samme opplysningene som står på lønnsslippen din. Det kan jo hende at man har en luring som sjef som melder for lite eller for mye.

Lenke til kommentar

Så da har man evt bevis på sine lønnslipp da, stemmer det? Slik at sjefen ikke kan "lure" seg rundt.

Og det går altså an å endre på skattekortet mitt nå, selv om jeg er i jobb? Det jeg lurer på er - er det riktig/lovlig å oppgi at jeg tjener dobbelte av det jeg vet jeg egentlig gjør? Slik at jeg er sikker på at jeg ikke får restskatt.

Og når er det det "nye" skatteåret kommer? Jeg har oppgitt at jeg tjener f.eks 100.000kr i 2015, men gjelder 2015 til 1. januar 2016, eller f.eks 1. mai 2016? Altså, skal jeg da/burde jeg da søke om nytt skattekort 1. januar 2016 da jeg kommer til å tjene mer?

Endret av neegalamar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...