ellinghamso Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Mine hummerteiner blir ofte tatt av vind og strøm og noen ganger forsvinner de for alltid. Kan noen anbefale en vanntett løsning for gpspeiler som jeg kan feste på blåsa. Bør ha batteri for 2-3 dager og ikke koste for mye. Elling Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Jeg tror du skal lete lenge etter en slik løsning som ikke koster skjorta. Det er haugevis av GPS-trackere på markedet, men de aller fleste er overhodet ikke laget for å tåle 2-3 dager i umiddelbar nærhet av saltvann. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Eg ville i alle fall basert løysninga på å feste ei vanntett boks i blåsa, alternativt lage ei slags flyteanordning som gjer at gps'en blir liggande utanfor vatnet. GPS'en bør vell uansett ligge over overflata for å få eit godt nok signal? Ein anna ting er at når du ikkje veit kvifor teinene forsvinner så er det vell ei dyr løysning å utstyre dei med meir teknologi? Om teinene sliter seg og synker, eller blir stjålet, eller liknande så vil ikkje gps'en hjelpe deg særlig mykje. Eg ville derfor i fyrste omgong sett på muligheitene for å sikre teinene betre, ved f.eks gjere dei tyngre slik at dei ikkje så lett driver avgårde, er du forresten sikker på at tauet er langt nok? Andre måtar å sikre teinene på er å ha eit tau med blåse som du bruker til å merke teinene og til å dra dei ombord i båten, og eit tau som går til land for å holde teina i rett posisjon. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå