MGP1 Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 SØKNAD OM SERVITØRJeg søker herved på stillingen som servicemedarbeider hos SSP-The Food Travel Experts. Jeg er en utadvendt jente på 19 år, som har blitt ferdig med mitt siste år på XXXXXXXX XXXXXXXXX XXXXX. Min utdannelse frem til nå har vært 3 år med allmennfag og har et stort engasjement for salg og service. Planen min nå er å ta et friår, og jeg har et stort ønske om å jobbe i deres bedrift. Som CV viser er jeg kvalifisert til restaurant bransjen. Grunnen til at jeg søker på denne jobben hos The Food Travel Experts, er fordi jeg er interessert i muligheten med å jobbe med kundeservice og matbransjen. Jeg vil fremheve at jeg er meget fleksibel og serviceinnstilt. Jeg liker å jobbe på prosjekter som krever samarbeid, og det å lykkes med å fullføre oppdrag der alle har fokus, gir meg stor glede. Serviceinnstilling og jobb med mennesker er noe jeg setter pris på, og jeg vil spre godt humør på arbeidsplassen. Håper på en positiv tilbakemelding. Med vennlig hilsen XXXXXXX XXXXXXvedlegg: 2 Her er annonsen : http://web106.reachmee.com/ext/I004/397/job?site=6&lang=NO&validator=0ccefe42ec9549116e789819f014a048&ihelper=http%3A%2F%2Fwww.foodtravelexperts.com%2Fnorway%2Fpage%2Frecruitment%2Fnorwegian&job_id=283&sType=Indeed Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Den setningen med friår gjør at de må se seg om etter ny medarbeider allerede før det har gått ett år. Kanskje ikke dette de er ute etter? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Restaurantbransjen er ett ord. Lenke til kommentar
Hannah00 Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 (endret) "Min utdannelse frem til nå har vært 3 år med allmennfag og har et stort engasjement for salg og service" Kanskje endre på denne setningen da du først skriver om utdannelse, også hopper du til en ufullstendig setning om engasjement for salg og service:) "Våren 2015 fullførte jeg videregående ved XXX, på studiespesialiserende linje. Som nevnt i CV jobbet jeg i servicebransjen som deltidsansatt (?) ved XXX, under studietiden. Å ha jobbet for XXX anser jeg som en verdifull erfaring både med tanke på nyttig arbeidserfaring, men også fordi jeg fikk sjansen til å jobbe i et effektiv og sosialt miljø, og håndtere alle de unike kunde som gjør arbeidsdagen interessant og verdifull. Motivasjonen for å jobbe i resturantbransjen er og har alltid vært, uten tvil, gleden av å jobbe blant mennesker og skape et miljø kunder ønsker å komme tilbake til. Det er med dette jeg søker på stillingen utlyst hos dere på The Food Travel Experts. Å kunne forlenge min arbeidserfaring innen serviceyrket hos dere ser jeg på som en spennende og mangfoldig utfordring. For å betjene en så stor og unik kundegruppe må man være både samarbeidsvillig, selvstendig, effektig og konkurranseinnstilt. Dette er kvaliteter min tidligere arbeidserfaring har gitt meg, noe jeg setter høyt i mitt arbeid, og som jeg ønsker å føre videre hos dere. Etter avsluttet skolegang har jeg nå planlagt ett friår med mulighet for å fortsette ansettelsesperioden under videre studier. Jeg er med dette meget fleksibel og ser med glede frem til å kunne fortsette min karriere i servicebransjen. Vedlagt er CV og referanser. Skulle det være aktuelt med mer informasjon ettersendes dette ved forespørsel." Nå er jeg veldig dårlig på å skrive søknad Men du burde utdype en del ting i søknaden din. Hvorfor har du et stort engasjement for salg og service? Hvor kom det engasjementet fra? Hvorfor har du et stort ønske om å jobbe i akkuratt denne bedriften? Hver gang du kommer med en påstand bør du enten svare på eller begrunne den ordentlig. Lykke til! Endret 3. oktober 2015 av Hannah00 Lenke til kommentar
MGP1 Skrevet 3. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2015 Tusen takk for hjelpen,Hannah ! Veldig snilt av deg Lenke til kommentar
Hannah00 Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 (endret) Bare hyggelig! Skriving av søknader er en kjedelig prosess. Håper du får jobb raskt Endret 4. oktober 2015 av Hannah00 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Søknaden er litt kort og overflatisk. Du har et stort engasjement for salg og service. Fortell noe om hvorfor du liker salg og service. Du har et ønske om å jobbe i denne bedriften. Da er det naturlig å fortelle hvorfor. Det kan henge sammen med forrige punkt. Jeg ser at du senere sier at du er interessert i å jobbe med kundeservice og matbransjen (eller mer presist: restaurantbransjen), men du bør ha en bedre struktur og sammenheng og gjerne utdype denne interessen. "Som CV viser, er jeg kvalifisert for restaurantbransjen" er en veldig bastant påstand. Det er opp til arbeidsgiver å avgjøre om du er kvalifisert. Istedenfor å påstå det slik, bør du argumentere for hvordan erfaringen eller utdannelsen din gjør deg kvalifisert. Si heller noe liknende "jeg mener at min erfaring hos [tidligere arbeidsgiver] kan være nyttig fordi jeg behandlet mange kunder, samt lærte å samarbeide med kolleger og ha god oversikt over arbeidsplassen" eller noe slikt. Jeg vet jo ikke hva som står i CV-en din. Du trenger ikke å fortelle at du skal ha et friår og planlegger å slutte etter et år. Det gir inntrykk av at du egentlig ikke er så interessert i jobben, men ønsker å slappe av. Jeg ville i hvert fall ikke kalt det et friår, men heller et avbrudd fra skolegang for å lære noe nytt og spennende eller liknende. Hvis du derimot planlegger å ta en utdannelse som kan knyttes til kundeservice og/eller restaurantbransjen, er det greit å skrive. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå