[L]337-Zonic Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Bærbare med Prescott kommer i januar Detaljer om en bærbar PC fra Sager har nå lekket ut på nettet. Hvis spesifikasjonene stemmer, så ser det ut til at vi kan begynne å se de aller første bærbare PCene for Intels kommende Pentium 4 kjerne, Prescott, allerede i januar. Vi har tittet nærmere på spesifikasjonene til Sager 8790. Les artikkelen her Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 (endret) Hvordan er det mulig å designe en bærbar PC allerede nå med P4 Prescott-prosessor når varmeutviklingen til denne prosessoren ennå ikke er avklart? Det ser sikkert flott ut på papiret, men jeg stiller store spørsmålstegn ved at denne prosessoren i det hele tatt er egnet for bruk i bærbare PC'er når den knapt nok kan brukes i en stasjonær PC. Jeg vil også tro at MOBILITY Radeon 9700 kommer til å produsere en del varme, så dette designet ser lite realistisk ut og er nok dømt til å forbli på papiret. P4 Prescott-M har som kjent en varmeutvikling på 74-94W (stasjonær P4 Prescott >> 100W), og en slik varm prosessor er fullstendig uegnet i en bærbar datamaskin etter min mening Nyere P4 Prescott som kommer til neste år skal visstnok utvikle enda mer varme, så utviklingen går ikke i rett retning hos Intel. AMD går heldigvis i motsatt retning, der dagens Athlon XP-M utvikler vesentlig mindre varme enn Intels P4-M. Og når jeg tar med at den nye Athlon 64-serien utvikler enda mindre varme enn Athlon XP, ja da har papirprosessoren P4 Prescott et stort problem Endret 13. november 2003 av snorreh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå