Gå til innhold

[Løst] Svart skjerm


Mads2

Anbefalte innlegg

Jeg gskulle reformatere PCen (windows 8). Når eg skulle starte den igjen står det: "An operating system wasn't found. Try disconnecting any drives that don't contain an operating system".

 

Jeg åpnet kabinettet får å sjekke om alle ledningene var festet skikkelig. Når jeg støvsugde for å ta vekk støv, tror jeg noen små komponenter ble støvsugd fra (skjermkortet?).

 

Når jeg skulle ta på pcen igjen, er skjermen helt sort. Viften er på, lyden av pcen er der, lyset fra musen er der men bare sort skjerm.

 

Hva bør jeg gjøre? Bør jeg kjøpe nytt skjermkort?

 

Takk for alle tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke støvsugd komponenter fra skjermkortet, men om du har kommet fysisk nær så er det grunnen. En støvsuger har mye statisk elektrisitet i seg og når det går når et skjermkort (eller en annen komponent for den slags skyld) så sier det poff.

 

Lever gml inn på rma. Bare si at det ikke startet lenger, ikke nevn noe om støvsuging så burde du få et nytt tilsvarende.

 

Jeg ville kjøpt meg et 970 så har du en grei oppgradering også!:)

Lenke til kommentar

12071392_944355015625578_1366151752_n.jp

Dette bildet dukket opp. "An operating system wasnt found. Try disconnecting any drives that dont contain an operating system. Press Crtl+Alt+Del to restart." Jeg byttet harddisk til en ny, og da fungerte det og jeg kunne installere windows 8 vanlig.

 

Takk for alle svar :)

Endret av Mads Veland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...