Gjest Slettet-Bl1pxhpU Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 (endret) Da tyder det nok på starteren. Når omdreiningstallet/ eller turtallet på starteren blir for lav når den er varm/eller når du skal starte, så vil det ofte bli vanskelig å starte som regel så er dette ofte symptomer på at starteren er dårlig. Eksempel så skal om omdreiningstallet verre på 2000 og du har bare 1000 så er ikke dette nok til å at den vil stare bra. Så da er nok løsningen å bytte den. Den har vel gjort jobben sin får en stund, dette vises heller ikke med noe diagnose, så du får ikke lest av noe feilkoder på den. Den kan også få for lite strøm. Også dårlig jording kan forårsake at den er dårlig. Men du kan jo ta en diagnose på den bare for utelukke andre feil på kanskje noe sensor eller ecu? Endret 4. oktober 2015 av Slettet-Bl1pxhpU Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 4. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2015 Får få verkstedet til å hente den så får de overta tenker eg. Kan gi en lyd her når den er blitt fikset så vi får svar på hva det var som var problemet. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Få en til å slå med hammer på starteren mens en annen slår på nøkkelen. Gammelt triks dette Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Bl1pxhpU Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Du får heller ikke trillstarte den heller? Og prøv det kremt skriver det kan hjelpe å gi den en kakk med slegga bare for å hjelpe den i gang . Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 4. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2015 (endret) Får ikke tatt den på gir nei, dvs har bare prøvd på bein bakke, med kun en som dyttet bak så er ikke sikkert det var nok fart anyway. Prøvde å dunke litt med ett skrujern men ikke mye hjelp... vanskelig å komme til også :/ EDIT: SLÅR på nøkkelen?? Endret 4. oktober 2015 av IcedInsanity Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Nei mente ikke det, bare vri nøkkelen om du vil Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 4. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2015 Må eg gjøre det samtidig? Eller greier det seg med å dundre litt på starteren, sette seg inni og prøve? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Bl1pxhpU Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Det beste er å gjøre dette sammen gi en liten dunk og vri om nøkkelen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Bl1pxhpU Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Hvor har du bilen din da, jeg har jo, vag com så kunne hjelpe deg med å lese av feilkoder om det skulle verre noe annet tull som gjør så at den ikke starter? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 5. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2015 Gikk som det måtte... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Bl1pxhpU Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 ??? blir nok fart på den igjen. Antagelig innslaget som er ute på tur? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 5. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2015 Ja, er rimelig sikker på at det er starteren som har tatt kvelden Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 6. oktober 2015 Del Skrevet 6. oktober 2015 Gikk som det måtte... 2015-10-05 16.30.48.jpg Ikke et uvanlig syn det der På fabia har jeg byttet mye startere på lav kilometer. Kan være brudd i den tynne ledningen til innslaget/klemme 50 også. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2015 Det var en billig affære. 7000 ble den nette sum. 4200+moms og arbeid. Helledussen Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Det var en billig affære. 7000 ble den nette sum. 4200+moms og arbeid. Helledussen Bil er dyrt... Hadde en del småting som måtte fikses på bilen min til denne EU kontrollen : Total sum på omtrent 11.000Kr og jeg mistenker at jeg ikke er ferdig enda da jeg nå må bytte hastighetssensor i girboksen, noe som kommer seg på nette 1200kr ekstra. Så må jeg ta hånd om viften på radiator som nå ser ut til å ha tatt kvelden og ta en titt på lysene på nummerskiltet bak som stoppet å lyse etter godkjent eu kontroll... Ja ja... Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2015 Greit at det ikke var min bil såklart, men likevel Der eg bor så har eg en kompis som er LITT billigere i drift enn disse verkstedene rundt og i hovedstaden som eg er i nå... Lenke til kommentar
daruu Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Det var starteren da eller? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2015 Det var det. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 (endret) Fikk selv prisanslag på siste "episode" på min bil , 1400 for å skifte sensoren til speedometeret (sitter på girboksen) og kanskje kun ca 600 kroner for å skifte Relé til viften til radiatoren. Da har summen jeg har brukt på å fikse bilen kommet opp i 13-14 tusen totalt denne gangen. Meh... (Hovedsakelig fordi det er en bruktbil som jeg kjøpte til 29.000 for knappe 2 år siden). Totalt antar jeg nå at jeg ligger på 25 - 30 tusen i vedlikehold , utskifting av dekk , utskifting av eksosrør og andre ting som måtte byttes ut med denne bruktbilen. Hadde jeg vist dette så har jeg heller kunnet kjøpt en i prisklasse 50-60 tusen og som har hatt lavere kilometerstand. Endret 7. oktober 2015 av Malvado Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Bl1pxhpU Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 Alle vw Audi modellene fra 2004-2006 hadde dårlige startere. Den fikk overslag når bilen hadde varm motor og når du startet motor rett etter du stoppet bilen. Det vil si at starteren ikke klarte å henge med, den fikk for lite turtall og da vil den ryke på grunn av for stor belastning. Om starteren din skal ha 6000 omdreininger når den er kald og når motoren blir varm og startet rett etter på så klare den ikke mer en 2500-3000 omdreininger. Da slittes den i veldig stor grad. Symptomer på det er at det smeller litt eller at den er hard/treg å starte bilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå