Gå til innhold

Kvinner blir bedt ta forhåndsregler slik at de ikke blir voldtatt


Anbefalte innlegg

 

Selvsagt voldtar nordmenn også, det er bare at vi gjør det mye sjeldnere enn ikke-vestlige.

 

Jeg har ikke sagt noe annet. Hvor mye sjeldnere kan diskuteres, og varierer med voldtektstype. Men totalt sett er folk med utenlandsk bakgrunn 4 ganger så ofte gjerningsmenn ved voldtekt som etniske nordmenn. 0,013% av etnisk norske, 0,056% hos innvandrere. (Med forbehold.) Hvilket tross alt betyr at 99,987% av nordmenn ikke er det, og 99,944% av innvandrere ikke er det.

 

Jeg skal komme tilbake med mer detaljerte tall hvis/når jeg orker å regne på dem.

 

Det er som sagt bare å se på voldteks-og kriminalstatistikken fra Oslo 2011 og 2012 (og sikkert 2013 og 14, har ikke lest de rapportene) at menn fra disse kulturene topper statistikken på alt.

 

Det ble bare laget de to. Egentlig tror jeg man bare hadde tenkt å lage 2011, men det ble så mye medieoppslag at man laget en oppfølger. (Så finnes det et par eldre rapporter, fra 2004 og 2007, og det var i sin tid en fra 2001 også.) Når det eventuelt kommer en ny en vites ikke.

 

Geir :)

 

 

4 ganger så mange ikke-vestlige er voldtektsmenn som etnisk norske. Takk for sammenligningen. De færreste er voldtektsmenn, men 4 gangern er likevel ganske betydelig risikoforskjell. Har du et land med f.eks 50% muslimer så er risikoen for å bli voldtatt dobblet for ei kvinne. Det er selvsagt relevant at risikoen uansett er LAV. MEN..du må huske på at over 90% av alle voldtekter IKKE anmeldes, og at mindre enn 10% av anmeldte rettsforfølges. Du må også huske på at det antakelig er MYE lavere anmeldelsesgrad i muslimske hjem der kvinnen har en annen rang og tradisjonelt går til imamen (som i 9/10tilfeller ber kvinnen ikke gå til politiet men takle det selv) for sine problemer, noe som ble bevist i Uppdrag granskning da to "muslimske" kvinner ba om nettop råd om hva hun skulle gjøre når mannen hennes voldtok henne.

 

Så tallene er nok ikke så pene som du fremstiller dem :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så tallene er nok ikke så pene som du fremstiller dem :)

 

Jeg fremstiller tallene slik de fremgår av din kilde, hverken mer eller mindre. Siden du har lest rapporten vet du at den sier mye om feilkilder, anmeldelsesgrad, påvirkning av mediedekening osv. 

 

Men ja, om vi antar at mørketallene viser til unike overgripere så kan vi anta at tallene er høyere både for etnisk norske og innvandrere. Hvor høye vet vi ikke, da hadde de ikke vært mørketall.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...