tom waits for alice Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Ja, enda mer penger som må brukes på de i hovedsak mannlige migrantene som kommer til vestlige land for å øke levestandarden sin. Tenk om migrantene hadde blitt stengt ute og disse pengene hadde blitt brukt i nærområdene i stedet? Kvinner blir dobbelt viktimisert: De kvinnelige flyktningene blir stort sett igjen i trange kår i flyktningleire nær der de flyktet fra, og kvinner i landene de mannlige migrantene kommer til blir utsatt for større grad av seksuell trakassering og seksuelle overgrep. Jeg ser dilemmaet. Geir Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Det er jo muligens ett lyspunkt: Det blir kanskje færre seksuelle overgrep i flyktningleirene når så mange menn drar derfra? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 (endret) Det er jo muligens ett lyspunkt: Det blir kanskje færre seksuelle overgrep i flyktningleirene når så mange menn drar derfra? Jeg vet ikke om det kan kalles et lyspunkt, men ja. Man kan endog tenke seg at det blir færre voldtekter totalt sett fordi terskelen er høyere her i landet. Nå vet jeg ikke hvordan politimakt og justis håndheves i leirene. Som jeg har sagt tidligere, å stenge overgripere ute minsker ikke overgrepene, de skjer bare et annet sted. Å stenge dem inne, derimot. Geir Endret 4. oktober 2015 av tom waits for alice Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Prinsipielt synes jeg det er "like ille*" å måtte advare mot å legge verdigjenstander synlig i en bil, som å advare kvinner om å kle seg så det ikke frister menn til voldtekt. Begge er resultat av et nederlag i samfunnet. *Nei, jeg likestiller ikke voldtekt med nasking. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Kan ikke flyktningmennene voldta hverandre istedet for? Lenke til kommentar
Hannah00 Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Kan ikke flyktningmennene voldta hverandre istedet for? De går ikke lettkledd nok til å friste hverandre 1 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Kan ikke flyktningmennene voldta hverandre istedet for? Nei, homoseksualitet er forbudt i de fleste religioner. Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Prinsipielt synes jeg det er "like ille*" å måtte advare mot å legge verdigjenstander synlig i en bil, som å advare kvinner om å kle seg så det ikke frister menn til voldtekt. Begge er resultat av et nederlag i samfunnet. *Nei, jeg likestiller ikke voldtekt med nasking. Det er verre å advare kvinner om å kle seg "korrekt", når det ikke er den avgjørende faktoren. De er verdigjenstanden i denne sammeligningen, og de er synlige uansett. 1 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Å be kvinner ta forhåndsregler for ikke å voldtas er grovt sjåvinistisk og diskriminerende mot kvinner. Med mindre det er muslimer involvert. Da må plutselig alle hensyn og lover som det har tatt tusenvis av år å bygge opp vike for kulturrelativitet. Vi ser lignende tendenser med homofile og andre. De på ytre venstre vil ha voldelig revolusjon mot mannssjåvinister som styrer verden... med mindre de er brune. Da er det plutselig "deres kultur". 2 Lenke til kommentar
FarazTehrani Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 (endret) I Tyskland bes nå kvinner og tenåringsjenter av politiet om å kle seg sømmelig og holde seg inne om kveldene. Jentene må også ikke finne på og gå utenfor hjemme alene i områder med asylmottak. Flott hva? Hva synes feministene om dette egentlig? Det er jo dere som har vært med å bestemme at dette skal skje. Er det ikke litt selvmotsigende? Eller er det et lite offer for å hjelpe stakkarslige kåte unge mannlige lykkejegere? Må vel ha slike lover for å "beskytte" de naive, som går rundt nakne og forventer at folk ikke skal se på dem. Eller damer/jenter som går i en bakgate med 15 menn og forver å ikke bli voldtatt, lol. Signalene er der om du er villig til å se dem. Endret 4. oktober 2015 av FarazTehrani Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Antar at hvis man antyder at den beste forhåndsregel er å ikke ruse seg, og unngå å være alene på ukjente steder, blir vel det også "feil" for noen .. Behøver ikke kle mer på seg eller av seg, bare være mer mindful Lenke til kommentar
FarazTehrani Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Antar at hvis man antyder at den beste forhåndsregel er å ikke ruse seg, og unngå å være alene på ukjente steder, blir vel det også "feil" for noen .. Behøver ikke kle mer på seg eller av seg, bare være mer mindful Akkurat det jeg påpeker, men mange er så naive til andre personer og glemmer at de har et ansver selv for å ikke bli voldtatt. Naive folk som stoler blindt på andre, og blir dratt rundt på. Kan ikke klandre en voldtektsmann når du bestemmer deg for å ignorere signalene. Som du sier, vær mer mindfull, men så er ikke noen av disse voldtekts ofrene det, og da klager de til voldsmannen. Dumt av noen å være så idealistiske og tro at ingen kommer til å ghøre noe vondt mot deg uansett hva. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Eh, jeg ser ikke hvordan noen er ansvarlige for å bli voldtatt - det er den andre personen som aktivt begår overgrepet, og har 100% av skylden i ethvert tilfelle (jeg antar vi ikke snakker om tilfellene hvor det skyldes dårlig kommunikasjon).Jeg blåser i hvilken kultur man kommer fra, lettkledde damer på byen er ikke "fritt frem" for enhver skjeggete tufs. 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 (endret) Det er helt greit å ha det som holdning, men i realiteten kommer man ikke langt med bare den Må faktisk forholde seg til hvordan det er, ikke hvordan det burde være Endret 4. oktober 2015 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Det var snakk om plassering av ansvarsbyrden. Den faller utelukkende på gjerningsmannen, uavhengig av om offeret går truseløs og med stor utringning.At det kan være en god ide å unngå belastende strøk på tur hjem er greit, og gjelder vel menn såvel som kvinner. 3 Lenke til kommentar
Hannah00 Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Antar at hvis man antyder at den beste forhåndsregel er å ikke ruse seg, og unngå å være alene på ukjente steder, blir vel det også "feil" for noen .. Behøver ikke kle mer på seg eller av seg, bare være mer mindful Akkurat det jeg påpeker, men mange er så naive til andre personer og glemmer at de har et ansver selv for å ikke bli voldtatt. Naive folk som stoler blindt på andre, og blir dratt rundt på. Kan ikke klandre en voldtektsmann når du bestemmer deg for å ignorere signalene. Som du sier, vær mer mindfull, men så er ikke noen av disse voldtekts ofrene det, og da klager de til voldsmannen. Dumt av noen å være så idealistiske og tro at ingen kommer til å ghøre noe vondt mot deg uansett hva. Hva mener du med "Kan ikke klandre en voldtekstmann når du bestemmer deg for å ignorere signalene"? Hun 17 åringen som ble voldtatt og drept på joggetur, av en ruset mann som ventet i skogen. Hva hadde du gjort annerledes hvis du var henne? Siden du mener at voldtektsoffere ikke er mindfull nok. 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Det er ingen absolutter, men forholdsregler man kan ta. Må ikke misforstå Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Antar at hvis man antyder at den beste forhåndsregel er å ikke ruse seg, ... Rus og bekledning er to vidt forskjellige ting. Du bør la være å ruse deg fordi det svekker din egen evne til å si nei. Mens å kle seg feil angivelig(!) svekker overgriperens evne til å si nei. Ikke noen av delene unnskylder overgrep. Vi kan godt lære gutter og menn (norske og innvandrede) at er man for full til å si nei, så er man for full til å si ja. https://www.youtube.com/watch?v=oQbei5JGiT8 Geir Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 (endret) Hvorfor påpeker du at det ikke er noen "unnskyldning", jeg er ikke ute etter å fordele skyld En ting er hva man klarer lære folk, noe annet blir å sørge for at det blir brukt når sansene er tåkete. Langt de fleste voldtekter/overgrep skjer i vanlige hjem og hos vanlige folk, med vanlig norsk skolegang og kulturell forming Vi kan jo se på hva dagens "nedlastere" holder på med, helt "vanlige" folk Endret 4. oktober 2015 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Hvorfor påpeker du at det ikke er noen "unnskyldning", jeg er ikke ute etter å fordele skyld Jeg vet ikke hva du er ute etter. Forklar gjerne. Jeg derimot er ute etter å fordele skyld. Det er fordi jeg ikke vil ha et samfunn der burka er svaret på overgrep. En ting er hva man klarer lære folk, noe annet blir å sørge for at det blir brukt når sansene er tåkete. Og det er en god grunn til å sørge for at du selv ikke er den med tåkete sanser. Men nå er det vel gjerningsmannens "sanser" som er dillemmaet her. Langt de fleste voldtekter/overgrep skjer i vanlige hjem og hos vanlige folk, med vanlig norsk skolegang og kulturell forming Og med vanlige anstendige klær... Det skyldes at "vanlige" "norske" folk er i flertall her i landet. Det står ikke i motsetning til det kjedelige faktum at noen etniske/kulturelle grupper er prosentvis overrepresentert på disse statistikkene. Men ja, det var derfor jeg skrev "norske og innvandrede" i parentes. Spørsmålet da blir: Hvordan beskytter offeret seg mot denne typen overgrep? Vi kan jo se på hva dagens "nedlastere" holder på med, helt "vanlige" folk ??? Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå