Twinflower Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Veldig interessant! Er det noen som har faktiske papirer på det? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Veldig interessant! Er det noen som har faktiske papirer på det? Ikke i farten, desverre. Men får jeg litt tid på meg så. Vi har diskutert det før på forumet, og da var jeg på kildejakt... Geir Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Det der høres ikke riktig ut. I mange afrikanske landsbyer går de med puppene ute og der er det meget høy forekomst av voldtekter. At det også er mye voldtekter der hvor kvinner går i burka skyldes jo at kvinner omtrent har færre rettigheter enn en fotball. Vil mannen ha så skal han få. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Dette er prisen å betale for såkalt solidaritet (gjensidig støtte). 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Jeg tror dødsstraff hadde funket. Prevantive tiltak som insnevrer grunnleggende rettigheter er ikke prevantive tilltak i det hele tatt. Skal man sette alle i hele verden i isolat slik at det aldri begås mord? Vi hadde fått slutt på mordene, men til hvilken pris. Så kan vi slutte å tilrettelegge for folk vi vet har lavere terskel til å begå slike ugjerninger, you know what I mean Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Jeg ser ingenting galt i å oppfordre folk til å ta forholdsregler, men jeg synes det er problematisk at politikken som føres på dette feltet gjør forholdsreglene mer nødvendige, og kan føre til økt utrygghet. Det er også skremmende at dette tilsynelatende problematiseres i så liten grad av medier og politikere. Som i mange andre sammenhenger tror jeg nok en del møter seg selv i døra når solidaritet med flyktninger kolliderer med kvinners rettigheter og trygghet. Angående påkledning: Hvordan er undersøkelsene utført? At det er flere voldtekter i land der kvinner har minimalt med rettigheter virker logisk, men jeg har litt vondt for å tro at påkledning ikke skulle være en del av bildet i Norge. Påkledningen er vell en av måtene en del skiller mellom "rene" og "skitne" kvinner, og således hvem som kan trakasseres? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Det der høres ikke riktig ut. I mange afrikanske landsbyer går de med puppene ute og der er det meget høy forekomst av voldtekter. Det er bare tull. Det er ingen sammenheng mellom nakenhet og voldtekt i Afrika heller. Tvert om, voldtekter er mest problematisk i land som Sørafrika der nakenhet ble forbudt av europeiske makthavere. Og selvsagt i land med borgerkrig, som i Kongo, der voldtekt brukes som straff og som terror. At det også er mye voldtekter der hvor kvinner går i burka skyldes jo at kvinner omtrent har færre rettigheter enn en fotball. Vil mannen ha så skal han få. Ja. Det dreier seg om synes på kvinnens rettigheter. Men det er ingenting som tyder på at klesdrakt er en faktor i muslimske land heller: "How a woman dresses is not a contributing factor to rape, criminologist Associate Professor Dr P. Sundramoorthy said, as furore rages over a Friday sermon by the Selangor religious authorities that blamed rape on women's dressing. I frequently review crime statistics and analyse them to understand the trends and patterns. For sexual offences, how an individual dresses, regardless of age, is not a contributing factor for the potential perpetrator," he told The Malaysian Insider in an interview. " Clothing has nothing to do with rape, expert says Geir 2 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Man kan vel alle si at "det burde ikke være nødvendig", men verden er ikke perfekt, og da må man ta forhåndsregler. Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 3. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2015 Hvordan kan det være dumt å be noen ta forholdsregler i en risikosituasjon? Hadde du sagt at noen prøvde å "innskrenke din frihet" hvis de advarte deg mot å gå ut i jungelen fordi du kan bli spist av rovdyr? "For noe tull, jeg vandrer fritt der jeg vil!"? Dette er ikke noen innskrenking av frihet, men en helt grei advarsel og informasjon om en risiko som vi alle vet dessverre er der. Men det var jo tydelig at man ikke trengte advare eller bry seg så mye om dette før den muslimske "invasjonen"? Det var vel omtrent 0 overfallsvoldtekter i året i Norge før vi fikk ikke-vestlig innvandring? Så jenter kunne i teorien gå nakne oppover akerselva på 80-tallet uten at de ble voldtatt. Og før du begynner å bable om at flest voldtekter skjer i relasjoner og fest, så vil jeg minne om at ikke-vestlige er overrepresentert i den statistikken også - uten at det har noe som helst med denne tråden å gjøre 1 Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 3. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2015 Man kan vel alle si at "det burde ikke være nødvendig", men verden er ikke perfekt, og da må man ta forhåndsregler. Den var MER perfekt før da..NULL overfallsvoldtekter, og null grunn til å advare. Men feministene og de venstreorienterte har satt en stopper for det -ironisk nok Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Det som synes å være spesielt her er at forholdsreglene først er relevante etter at man har stappet en haug innvandrere i samme område. Hvis dette behovet for forholdsregler faktisk er reellt hadde det vært lagt mer rimelig å slenge innvandrerne uti ødemarka enn å kreve at folk skal kle seg annerledes. Jeg håper og tror at vi kan forvente at de 8000 oppfører seg som nordmenn på dette planet, det er hvertfall INGEN akseptabel forklaring som gir disse noen ekstra god grunn til å være mer voldelige enn nordmenn generelt. 5 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Nå er det ikkje berre utlendinger som voldtar, dei fleste voldtektene skjer på nachspiel der partane kjenner kvarandre og der ein eller begge to har drukket formykje. Påkledninga har nok lite å seie, men det er uansett lurt å ta forhåndsregler. Men det er nok meir virkningsfult å anbefale jentene å drikke mindre, enn det er å anbefale lengre skjørt. Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 De 8000 som kom forrige uke du tenker på? PS. Jeg er også tilgenger av vesentlig strengere straffer for voldtekt. Livstid i fengsel er et minimum. 1 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Hvordan kan det være dumt å be noen ta forholdsregler i en risikosituasjon? Hadde du sagt at noen prøvde å "innskrenke din frihet" hvis de advarte deg mot å gå ut i jungelen fordi du kan bli spist av rovdyr? "For noe tull, jeg vandrer fritt der jeg vil!"? Dette er ikke noen innskrenking av frihet, men en helt grei advarsel og informasjon om en risiko som vi alle vet dessverre er der. Men det var jo tydelig at man ikke trengte advare eller bry seg så mye om dette før den muslimske "invasjonen"? Det var vel omtrent 0 overfallsvoldtekter i året i Norge før vi fikk ikke-vestlig innvandring? Så jenter kunne i teorien gå nakne oppover akerselva på 80-tallet uten at de ble voldtatt. Og før du begynner å bable om at flest voldtekter skjer i relasjoner og fest, så vil jeg minne om at ikke-vestlige er overrepresentert i den statistikken også - uten at det har noe som helst med denne tråden å gjøre Men i alle dager; du argumenterer jo mot en som er helt enig med deg! Jeg sier jo ingenting i innlegget mitt om det var nødvendig eller ikke før utlendingene kom, og er helt enig med deg i at det er MYE verre nå! Og 'NÅ' er det jeg diskuterer 1 Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 3. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2015 (endret) Nå er det ikkje berre utlendinger som voldtar, dei fleste voldtektene skjer på nachspiel der partane kjenner kvarandre og der ein eller begge to har drukket formykje. Påkledninga har nok lite å seie, men det er uansett lurt å ta forhåndsregler. Men det er nok meir virkningsfult å anbefale jentene å drikke mindre, enn det er å anbefale lengre skjørt. Som jeg nevnte i innlegget mitt tre innlegg over dette, så står ikke-vestlige innvandrere for flere nachspiel-voldtekter og relaasjonsvoldtekter enn etniske norske. Trodde du kanskje at ikke-vestlige kun driver med overfallsvoldtekter, og av en eller annen merkelig ikke-logisk grunn ikke utfører andre typer voldtekter? Når det er overrepresentert på overfallsvoldtekter, så er de selvfølgelig også overrepresentert i ALLE typer voldtekter. Les politiets rapport for Oslo 2011 og 2012. Endret 3. oktober 2015 av Capitalist/Minimalist 1 Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 3. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2015 Hvordan kan det være dumt å be noen ta forholdsregler i en risikosituasjon? Hadde du sagt at noen prøvde å "innskrenke din frihet" hvis de advarte deg mot å gå ut i jungelen fordi du kan bli spist av rovdyr? "For noe tull, jeg vandrer fritt der jeg vil!"? Dette er ikke noen innskrenking av frihet, men en helt grei advarsel og informasjon om en risiko som vi alle vet dessverre er der. Men det var jo tydelig at man ikke trengte advare eller bry seg så mye om dette før den muslimske "invasjonen"? Det var vel omtrent 0 overfallsvoldtekter i året i Norge før vi fikk ikke-vestlig innvandring? Så jenter kunne i teorien gå nakne oppover akerselva på 80-tallet uten at de ble voldtatt. Og før du begynner å bable om at flest voldtekter skjer i relasjoner og fest, så vil jeg minne om at ikke-vestlige er overrepresentert i den statistikken også - uten at det har noe som helst med denne tråden å gjøre Men i alle dager; du argumenterer jo mot en som er helt enig med deg! Jeg sier jo ingenting i innlegget mitt om det var nødvendig eller ikke før utlendingene kom, og er helt enig med deg i at det er MYE verre nå! Og 'NÅ' er det jeg diskuterer High five! Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Selvsagt burde det være asylmottakenes ansvar å lære disse mennene vestlig folkeskikk. Om det koster litt så er det verd det. Ja, enda mer penger som må brukes på de i hovedsak mannlige migrantene som kommer til vestlige land for å øke levestandarden sin. Tenk om migrantene hadde blitt stengt ute og disse pengene hadde blitt brukt i nærområdene i stedet? Kvinner blir dobbelt viktimisert: De kvinnelige flyktningene blir stort sett igjen i trange kår i flyktningleire nær der de flyktet fra, og kvinner i landene de mannlige migrantene kommer til blir utsatt for større grad av seksuell trakassering og seksuelle overgrep. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Hvordan kan det være dumt å be noen ta forholdsregler i en risikosituasjon? Hadde du sagt at noen prøvde å "innskrenke din frihet" hvis de advarte deg mot å gå ut i jungelen fordi du kan bli spist av rovdyr? "For noe tull, jeg vandrer fritt der jeg vil!"? Dette er ikke noen innskrenking av frihet, men en helt grei advarsel og informasjon om en risiko som vi alle vet dessverre er der. Problemet er at de må ta ytterligere forholdsregler på grunn av en massiv økning i antallet mannlige migranter. Det burde vært unødvendig. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Hvor har du null fra? Ikke fra statistikkene. Her et lite utdrag fra 1949 og 1950: Sex med mindreårige synes å ha vært på moten den gang... Geir 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå