geirjenssen Skrevet 6. oktober 2015 Del Skrevet 6. oktober 2015 Mangler upload og ping. Bruk heller http://www.bredbandskollen.se/ Lenke til kommentar
geirjenssen Skrevet 6. oktober 2015 Del Skrevet 6. oktober 2015 Stoler mer på denne jeg : http://test.telenor.net/ ,enkelt og greit Ja, denne veldig bra! (Hvis du har Flash installert) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. oktober 2015 Del Skrevet 6. oktober 2015 Hva med denne? http://speedometer.altibox.no/ Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 6. oktober 2015 Del Skrevet 6. oktober 2015 Speedtest, Telenor, Itavisen, Bredbåndsguiden, Altibox, Nettfart osv. bruker alle Ookla NetGauge, så de bør levere ganske identiske resultater, i alle fall hvis man kjører noen ganger. Lenke til kommentar
torole Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Skal man bruke dette må man ha med upload og ping. Gjerne også ha med laveste og gjennomsnitt på målingen også. Gleder meg til å se den med flere målinger Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Vel, NetGauge koster fra 1995 daler, så da koster nok de ekstra funksjonene noe ekstra. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Dette var lugubre greier. Ikke i nærheten av å maxe linja mi. Ikke noe upload, ikke noe latency/jitter måling. Kort sagt, CRAP. Anbefaler heller test.telenor.net eller pingtest.net / speedtest.net eller speedometer.altibox.no Lenke til kommentar
M4R7iNP Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Hei! Takk for tilbakemeldinger, vi tar dem seriøst og har lyst til å forbedre tjenesten. Jeg har sett på hvordan vi kan forbedre Speedometeret og har derfor skrevet om koden slik at den gjør flere små nedlastinger istedet for fire store. Dette skal forhåpentligvis forbedre minnebruken, men jeg er usikker på om det vil påvirke ytelsen til det bedre eller værre, så jeg håper dere har lyst til å prøvekjøre en betaversjon av Speedometeret litt? http://tek.stage.hw.no/speedometer Jeg har også laget en HTTP latency-test, og den nye nedlastingskoden vil danne et grunnlag for opplastingstest i fremtiden. Jeg ser frem til å få flere tilbakemeldinger fra dere Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Vel... Prøv igjen. 50/15 VDSL. Lenke til kommentar
Trouble Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 Speedtest.net viser noe høyere hastigheter og korrekt forsinkelse. Forsinkelsen dere har viser 45 ganger høyere. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 Noen som har prøvd canaldigital sin 500 mbit linje? Bredbånd 500*Desverre er det leveringstid på minst 10 dager hos meg. Siden modemet er for gammelt. Men det hadde vært morsomt om det gir ca 503 mbit i speedtest. Lenke til kommentar
geirjenssen Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 Hei! Takk for tilbakemeldinger, vi tar dem seriøst og har lyst til å forbedre tjenesten. Jeg har sett på hvordan vi kan forbedre Speedometeret og har derfor skrevet om koden slik at den gjør flere små nedlastinger istedet for fire store. Dette skal forhåpentligvis forbedre minnebruken, men jeg er usikker på om det vil påvirke ytelsen til det bedre eller værre, så jeg håper dere har lyst til å prøvekjøre en betaversjon av Speedometeret litt? http://tek.stage.hw.no/speedometer Jeg har også laget en HTTP latency-test, og den nye nedlastingskoden vil danne et grunnlag for opplastingstest i fremtiden. Jeg ser frem til å få flere tilbakemeldinger fra dere Latency ca det dobbelte av de andre. 75 mot dere og 30 på test.telenor.net. Jeg har Canal Digital kable 50/15. Nord-Norge Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 Noen som har prøvd canaldigital sin 500 mbit linje? Bredbånd 500* Desverre er det leveringstid på minst 10 dager hos meg. Siden modemet er for gammelt. Men det hadde vært morsomt om det gir ca 503 mbit i speedtest. Blir spennende å se hvilket modem vi får, hadde selv deres nyeste og har gnagd gjennom alle modellene de har hatt de siste 4 årene. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Ser ut som det ble Technicolor TC4210 funger fint. Selv om man ikke alltid får hastighetene gjennom nettleser og speedtest. Så man bør bruke internet download manager for å laste ned filer istedenfor nettleseren. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Har hatt det en liten stund nå får alltid 500 Mbit ved måling på speedtest mot telenor sine servere. Lenke til kommentar
M4R7iNP Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Heisann! Jeg har oppdatert Speedometeret på http://www.tek.no/speedometer nå med den nye klientkoden og også med noen ytelsesforbedringer på serversiden. Får dere mer stabile (og evt. mer korrekte) hastigheter nå? Deres tilbakemeldinger er gull verdt for oss Det kan hende dumpfilene for øyeblikket er for små for veldig kjappe linjer, så jeg tenker å lage et system for variable dumpfiler etter hvert som jeg får tid. Opplasting står også fortsatt på gjørelista Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Heisann! Jeg har oppdatert Speedometeret på http://www.tek.no/speedometer nå med den nye klientkoden og også med noen ytelsesforbedringer på serversiden. Får dere mer stabile (og evt. mer korrekte) hastigheter nå? Deres tilbakemeldinger er gull verdt for oss Det kan hende dumpfilene for øyeblikket er for små for veldig kjappe linjer, så jeg tenker å lage et system for variable dumpfiler etter hvert som jeg får tid. Opplasting står også fortsatt på gjørelista Før klarte den bare 350 Mbps nå ser jeg at jeg får 562.2 Mbps av 500 mulig Mbps? :S Lenke til kommentar
M4R7iNP Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Før klarte den bare 350 Mbps nå ser jeg at jeg får 562.2 Mbps av 500 mulig Mbps? :S Hmmm.. Er den stabilt på 550 mbps eller er det mye svingninger og peak på 550? Den er i hvert fall nærmere nå enn da den målte 350 mbps Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Jeg har en Telenor VDSL 50/15 linje som måler 57,75/21,95 Mbit/s på speedtest.net. På tek.no måler den fra 57,6 til 63,1 Mbit/s, så det er en relativt stor variasjon. Minnebruken er som følger: speedtest: ca. 70 MB (flash) tek.no: 150-200 MB (ikke flash) bredbandskollen: Over 300 MB (flash) I tillegg øker minnebruken på tek.no med hastigheten på linja. Vet ikke om det er tilfelle for Ookla (speedtest), men problematisk er det for folk med flere hundre Mbit/s linje. Lenke til kommentar
geirjenssen Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Canal Digital 50/15: Speedometer: 48,6 test.telenor.net: 49,6 Forsinkelse og upload mangler fortsatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå