Gå til innhold

Fra Geirangerfjorden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-296438

Flott dokumentasjon, og der v1 var av det kreative slaget. Meget spesielt med "dødningehode grotten". Ser for meg Fantomet står og vinker til Sara Palmer som er ute på kanotur.....

Ang. kamera, så trenger jeg vel kanskje ikke og nevne Pentax med sine vær/støvtettninger, men gjør det likevel...måtte bare:-)

Lenke til kommentar

Flott dokumentasjon, og der v1 var av det kreative slaget. Meget spesielt med "dødningehode grotten". Ser for meg Fantomet står og vinker til Sara Palmer som er ute på kanotur.....

Ang. kamera, så trenger jeg vel kanskje ikke og nevne Pentax med sine vær/støvtettninger, men gjør det likevel...måtte bare:-)

A7'n min er vær og støvtett den også, men jeg tar ikke sjansen på at den er fjordtett! ;) Det tviler jeg på at Pentax'en er heller.

Litt irriterende å ikke få tatt noen skikkelige flotte bilder fra denne turen, men av og til må man bare nyte øyeblikket og drite i bildene. :D

Hyggelig med besøk i dag også :)

Lenke til kommentar

Synd du ikke hadde bedre utstyr i V1. Dessuten ikke alltid lett å fotografere fra en kajakk som lett beveger på seg. har mine erfaringer med fuglefoto fra kano i Goa.

Jeg ser du har en noe brattere vinkel på trynsiktet i V3 enn jeg har på noen av mine. Skal se om jeg har et som holder mål å legge ut.

Roar

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synd du ikke hadde bedre utstyr i V1. Dessuten ikke alltid lett å fotografere fra en kajakk som lett beveger på seg. har mine erfaringer med fuglefoto fra kano i Goa.

Jeg ser du har en noe brattere vinkel på trynsiktet i V3 enn jeg har på noen av mine. Skal se om jeg har et som holder mål å legge ut.

Roar

Hei Roar!

Det var ikke lett å ta bilde fra kajakken nei, den bevegde seg hele tiden.Så det alle meste gikk rett i søpla.:) Artig å se dine bilder i dag, de var jo tusen ganger bedre enn mine! :D

Lenke til kommentar

Flotte bilder av den storslåtte naturen. At noen kunne finne på å bygge en gård oppe på den "fjellhylla", er jo bare helt ufattelig :)

Mvh. Rolf

Tenker de fikk stort sett være i fred for lensmann og namsmann og slikt.

Det kan ofte se helt umulig ut nede fra sjøen, men det er ikke så værst flater oppe på disse hyllene tross alt. Men spesiellt å måtte ha ungene i bånd...

Seige, sterke folk dette. :)

Lenke til kommentar

Fine bilder fra Geirangerfjorden! Stilig med de fjellformasjonenene. Kanskje det er Fantomet sin hodeskallegrotte, det der! :)

PS!

Padler du i en Hasle Explorer eller Excursion, eller..... ? ;)

Tusen takk! :)

Mine tanker gikk også til Fantomet når jeg så dette.

Jeg eier ingen kajakk, så hva dette var, er jeg ikke sikker på, vi bare leide innpå Geiranger camping. Tror det stod Epsilon eller noe sånt frampå den.Padler du?

Lenke til kommentar

Fine bilder og motiver. V1 er best fordi den tar oss litt med på turen. De andre to har himmelen blitt veldig utbrent, men det vet du nok :).

Olympus har et veldig bra vanntett lite kamera som du kan feste hvor som helst. Passer utmerket til kajakk, om du noen gang skal få lyst til å oppgradere "tullekameraet" ?

Lenke til kommentar

Fine bilder og motiver. V1 er best fordi den tar oss litt med på turen. De andre to har himmelen blitt veldig utbrent, men det vet du nok :).

Olympus har et veldig bra vanntett lite kamera som du kan feste hvor som helst. Passer utmerket til kajakk, om du noen gang skal få lyst til å oppgradere "tullekameraet" ?

Hei! At himmelen er utbrent er jeg fullstendig klar over og det irriterte meg greinalaust (som vi sier på sunnmøre) Den var utbrent på V1 også, men der gikk det an å kutte den vekk. ;)

Tullekameraet mitt må definitivt byttes ut, av og til kan det være greit med noe mindre også, og helst vanntett også, men da blir de kanskje ikke så lommevennlige igjen?

Lenke til kommentar

Olympus har et veldig bra vanntett lite kamera som du kan feste hvor som helst. Passer utmerket til kajakk, om du noen gang skal få lyst til å oppgradere "tullekameraet"

Hei! At himmelen er utbrent er jeg fullstendig klar over og det irriterte meg greinalaust (som vi sier på sunnmøre) Den var utbrent på V1 også, men der gikk det an å kutte den vekk. ;)

Tullekameraet mitt må definitivt byttes ut, av og til kan det være greit med noe mindre også, og helst vanntett også, men da blir de kanskje ikke så lommevennlige igjen?

Vedlig vanskelig av og til å få til den himmelen i vanlig dagslys, spesielt fra den vinkelen. Enten blir motivet undereksponert, eller så blir himmelen overeksponert. Rekner med at "Tulllekameraet" ikke har RAW.

Nå finnes det sikkert et hav av kamera som passer denne typen utflukter, men det jeg vet om (og som folk her er happy med), er Olympus Tough TG-4. Det er lommevennlig, vanntett, støtter 16 MP RAW, GPS, WiFi, har karabinkrok, og et hav av tilbehør. Koster 350 kroner for ringlys til makro. Hvis det ikke var for at jeg har en µ 750 som ikke vil dø, så hadde jeg vurdert det til nytt "Tullekamera" :). http://www.getolympus.com/us/en/tg-4.html

-Frode

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...