Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

FY ! Telenor, ingen ADSL-utbyggning.

Anbefalte innlegg

Ble så innspirert av diktet til the Egde:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=16564&forum=61

att jeg måtte bare skrive ett lite ett jeg å :

Så her er mitt lille vikingdikt/Kampdikt" mot Telenors stopp på utbyggning av ADSL.

Desuten oppforder jeg alle til og skrive ut sin mening om Telenors oppførsel i ADSL saken

Diktet heter:Til Kamp Vikinger

___ Ta til øks du stolte viking___

___Husk din arv fra fordums tid____

La dem ikke ta din arv oppi høye nord

_de satans ugudelige som stjele hor_

Vit å att han er ikke din sanne vikingbror

__den satans foræderen fra telenor___

la oss alle synge i samme vikingkor

drikke mjød og ut og drepe telenor

evig evig vi sverge her oppi nord

broskap brorskap til vår vikingbror

__kampen kampen skal vi vinne__

__husk slå telenor hard på kinne__

:evil: :evil: :evil:Til Kamp Vikinger :evil: :evil: :evil:

hehehehe :smile:

[ Denne Melding var redigert av: EL_Lobo på 2002-02-24 17:33 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

all fornuft tilsier at jeg bør holde kjeft her, men det er vanskelig å la være. Først og fremst, jeg er ikke ansatt i Telenor eller i selskap som Telenor kjøper tjenester av, ei heller er jeg pt. Telenor kunde, jeg kjøper mobil/nett/fastelefon/kabel av andre selskaper.

Når det er sagt så må jeg få komme med en liten tilbakemelding til dere som thrasher Telenors priser og utbygging.

Telenor er et aksjeselskap som driver ren kommersiell drift og må faktisk i så måte tjene penger.

ADSL har ikke vært lønnsomt for Telenor. Kombinasjonen av dårlig utrulling, kvalitetsproblemer og en slett kundeservice har selvsagt ikke hjulpet dem men faktum er og blir at Telenor ikke anser ADSL som lønnsomt pr. dags dato.

Derfor er det vel ikke så overraskende at Telenor velger å bremse investeringstempoet inntil produktet viser seg lønnsomt. Telenor har ingen plikt til å gjøre ADSL tilgjengelig i hver krik og krok av vårt langstrakte land. Bor du et sted hvor det kan være vanskelig å forsvare utbyggingen av ADSL så det trist for deg!

Lenke til kommentar

Lønnsomt sier du fl0ffy ?

Telenor hadde 10 milliarder i overskudd, desuten er de en utsugere av vanlige folk da de lever av og selge modem/isdn hastighet med taxsameteravgift for kunnskap på internett.

Nei skamme seg burde de, de snylterne som våger og ta drosjeavgifter av skolebarn og voksne som vil tilegne seg kunnskap og læring på intetnett.

ja 10 milliarder som er tjent på barn som surfer på nettet ,FY FAN FOR EN VERDEN DET ER DER MAN LEVER AV OG UTNYTTE BARNS SURFING OG TILEGNING AV KUNNSKAP OG TJENER 10 MILLARDER :sad: :cry:

DET OSER "BARNEARBEID" LANG VEI

ja i de fleste andre sivilierte land har de forlengst innført fastpris da de ser denne feilen med taxsameteravgift på kunnskap, ja tilåme USA har skjønt dette poenget :smile:

Men her hjemme i mollbo land har man blitt mere kapitalistisk (i negativ forstand) enn kapitalistene selv (USA)

Shame om telenor , sånn er det bare

[ Denne Melding var redigert av: Cooler på 2002-02-24 00:29 ]

Lenke til kommentar

Er litt enig i det folk sier her.

Telenor skal alltid presse ut den siste krona i lommeboken din før de begynner på no nytt.

I en artikkel som Dagbladet skrev i feb. 97 sto det at Telenor skulle begynne utbygging av ADSL i nær framtid. Tok det ikke 3 år før de fikk ræva i gir kanskje?

Lenke til kommentar

Men dette er vel ikke noe problem?

Kutt ut Telenor. Bytt til Netcom (har det selv), Tele2 eller hvilket som helst annet selskap som leverer teletjenester.

Og når dere har gått over til det nye selskapet, sender dere en mail til Telenor og forklarer hvorfor dere har gjort det. På en hyggelig og saklig måte bør jeg vel legge til.

Det eneste Telenor forstår er penger. Og når pengestrømmen blir mindre skjer det kanskje noe.

Men feilen er at Stortinget ikke turte å pålegge Telenor å skille ut kobbernettet i eget selskap. Hvis vi hadde hatt et statseid selskap som eide kobbernettet, og som kun skulle gå i balanse, ville det blitt reel konkuranse på teletjenester. I dag sitter dessverre Telenor med makta.

Men så lenge dere ikke kutter ut Telenor i den grad dere har muligheten til det, har dere heller ingen grunn til å klage. For da er dere en årsakene til at Telenor gjør som de vil.

Lenke til kommentar

Hør fl0ffy!!!!

Hadde det vert slik at Telenor gikk med underskudd P.G.A ADSL så hadde nok ALLE forstått det. Men det er ikke det som er saken. Du må skjønne et punkt før du bevisst kaster deg på sjøen du også som alle andre som tror på dette pisspreiket. ALLE INVESTERINGER KASTER IKKE FRA SEG FØR ET POINT BREAK OPPNÅES! Det Telenor vil at alle skal være med på er å gjøre ADSL lønnsomt fra STARTEN AV!

Hvis folk gjør dette er dem fehuer! Det er klart at i Telenor sitter noen av de fremste økoanalytikerene i Norge! Og selfølgelig er det et lyst hode som har kommet opp med denne ideen! Tror dumme fehuer at det var lønnsomt å bygge ut strømnettet til Gud og Hvermann i dette landet??? NEI! Men NÅ ER DET DET! Og for å slenge inn et annet argument! Hadde det vert slik at alle varer og tjenester en selger skal kaste av seg ......... hadde 98% av alle bensinstasjonene her i Norges land SLUTTET Å SELGE BENSIN! Det disse overlever på er Leiv Vidar pølsene dem selger og annet dill!

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Gisle på 2002-02-24 11:21 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Gisle på 2002-02-24 11:23 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-24 11:20, Gisle skrev:

Hør fl0ffy!!!!

Hadde det vert slik at Telenor gikk med underskudd P.G.A ADSL så hadde nok ALLE forstått det. Men det er ikke det som er saken. Du må skjønne et punkt før du bevisst kaster deg på sjøen du også som alle andre som tror på dette pisspreiket. ALLE INVESTERINGER KASTER IKKE FRA SEG FØR ET POINT BREAK OPPNÅES! Det Telenor vil at alle skal være med på er å gjøre ADSL lønnsomt fra STARTEN AV!

Hvis folk gjør dette er dem fehuer! Det er klart at i Telenor sitter noen av de fremste økoanalytikerene i Norge! Og selfølgelig er det et lyst hode som har kommet opp med denne ideen! Tror dumme fehuer at det var lønnsomt å bygge ut strømnettet til Gud og Hvermann i dette landet??? NEI! Men NÅ ER DET DET! Og for å slenge inn et annet argument! Hadde det vert slik at alle varer og tjenester en selger skal kaste av seg ......... hadde 98% av alle bensinstasjonene her i Norges land SLUTTET Å SELGE BENSIN! Det disse overlever på er Leiv Vidar pølsene dem selger og annet dill!

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Gisle på 2002-02-24 11:21 ]</font>

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Gisle på 2002-02-24 11:23 ]</font>

Helt enig!!!!!!!!! :grin:

Lenke til kommentar

Tja,

Jeg forstår godt at folk er forbannet på Telenor men en del av argumentene her er noe mangelfulle.

1. Cooler sier "Telenor hadde 10 milliarder i overskudd"

Ja, det stemmer det at Telenor hadde et foreløpig positivt resultat for 2001 på 10,3 milliarder NOK. Men hvis du hadde lest mer en overskriftene hadde du også sett at dette overskuddet ikke i all hovedsak kommer fra driften men fra salg av virksomheter. Telenor Business Solutions, hvor alle Internet relaterte virksomheter hører under, hadde et negativt resultat på 646 millioner NOK i fjor.

Dermed faller dine argumenter og påstander om utsugere, 'barnearbeid' etc. på sin egen urimelighet.

2. Cooler sier videre "ja i de fleste andre sivilierte land har de forlengst innført fastpris "

De fleste andre siviliserte land? Kan du opplyse en villfaren stakkar om hvilke land dette gjelder? jeg antar du da mener at nasjoner som Frankrike, Italia, Spania og Tyskland er usiviliserte på lik linje med de skandinaviske?

3. amd_guru sier "Tok det ikke 3 år før de fikk ræva i gir kanskje?"

DSL teknologien ble i all hovedsak utviklet for 20 år siden så det har jo tatt en stund før teleselskapene har 'fått ræva i gir'. Men hvorfor skulle Telenor lansere ADSL før de hadde fått en ROI (return of investment) på ISDN? Det ville ikke være bedriftsøkonmisk forsvarlig. Lik det eller ei, men et selskap vil alltid utnytte et marked og sin posisjon i dette til det fulle. Dette gjelder ikke bare Telenor.

4. Gisle argumenterer med "ALLE INVESTERINGER KASTER IKKE FRA SEG FØR ET POINT BREAK OPPNÅES! Det Telenor vil at alle skal være med på er å gjøre ADSL lønnsomt fra STARTEN AV!"

Dette kan du vel ikke mene? Selvsagt regner ikke Telenor med en 'instant payback' på ADSL! I såfall ville de operert i et marked hvor det store flertall ville vært villig til å betale 3-4' / mnd for ADSL. Det ville gitt rimelig 'instant payback' :smile: Det Telenor gjør når de bremser utrullingen av ADSL er å justere sine planer i henhold til den respons markedet har gitt på produktet.

Når det er sagt så er jeg glad for at folk er forbannet på Telenor. Jeg misliker selv selskapet sterkt men det er mest fordi jeg har opplevd slett kundeservice og masse fakturarot. Det er opptil alle og enhver å velge andre løsninger. Hvis mange nok gjør dette vil det tvinge Telenor til å endre kurs.

Det eneste jeg prøver å få frem her er at usaklig argumentasjon og useriøse innspill aldri vil bli tatt alvorlig.

[ Denne Melding var redigert av: fl0ffy på 2002-02-24 16:28 ]

Lenke til kommentar

Tøft dikt, send det til telenor ,så kanskje de snur i ADSL saken

--------------------------------------------------------------------------------

Tror heller at de leser mailen... ler litt.. og glemmer hele saken!

De bryr seg ikke om oss småfolk!

Sant nok det er vel det som skjer , men vist mange nok sa fra så kan de vel kanskje snu i saken ?

[ Denne Melding var redigert av: EL_Lobo på 2002-02-24 16:46 ]

Lenke til kommentar

fl0ffy husk nå på att Telenor er gamle televerket og er tross alt ennå "statsbedrift" nesten som vegvesnet, og de bygger da veier i HELE norge , og dette er jo snakk om interaktive veier med kunnskap og informasjon.

Så jeg kan ikke skjønne att man på storting og i regjering ikke kan få med seg denne argumentasjonen,

ja NRK med sine subjektive former og program blir jo betalt av skattepengene og lisens/Fastpris, men ett objektivt internett skal man suge ut penger av folk på taksametererpris.

HVOR ER LOGIKKEN ?

Det er tross alt en objektiv "cyber" vei det er snakk om.

så i mine definisjoner så er nettet en offenlig vei og velger man og stoppe på veien og handle er det klart att man kan betale (EKS webbshopper og andre lignende betalingstjenester) men selve veien er kun en vei :smile:

og kjøper man bil til og kjøre med (hardware) er det vel ok men man kan jo også kjøre "kollektivt" vis man surfer på biblioteket. men som sagt en vei er kun en vei, dette skjønner alle men de ser bare penger og kapital i alt og er i ferd med og lage ett system som er overkapitalistisk og utnyttet sine medmennesker.

Og i dette er Telenor en utnytter som som ikke kan se sannheten for bare penger.

FY sier jeg ennå en gang ! :sad:

Så få inn fastpris eller gratistilgang på skatteseddelen og ikke Taxi meter priser + att man burde bygge ut ADSL til hele folket da dette er fremtiden med rask tilgang til kunnskap og informasjon +++

I KNOW :smile:

Så jeg sier bare som i diktet mitt øverst på denne siden:

Til kamp vikinger :smile:

[ Denne Melding var redigert av: EL_Lobo på 2002-02-24 17:36 ]

Lenke til kommentar

El_Lobo!

Apples & Oranges vet du....

Du refererer til en bedrift du mener skal ta på seg et ansvar utover det å drive kommersielt. Jeg snakker om et aksjeselskap som ikke har noe særskilt samfunnsansvar.

Og det er for såvidt greit nok.

Vi er enige om at det bør tas et ansvar fra statlig side for at alle innbyggere i vårt langstrakte land får tilgang til Internet med en rimelig hastighet til en rimelig pris. Akkurat som alle får strøm, vann, telefon, kloakk og nrk :smile:

Vi er uenige i hvem som skal ta ansvaret. Telenor, på lik linje med andre tidligere statsmonopoler, er nå et aksjeselskap og pålegges ikke samfunnsnyttige oppgave utover det som er i de konsesjonsvilkår de må ta hensyn til.

Se på Posten. Posten er et statsselskap men driver beinhardt kommersielt og legger ned postkontorer for fote. De driter i politikerenes distrikspolitikk og kjører bare kommers.... og de er statseide

Se på Statoil. Se på de store bankene hvor staten er en majoriteteseier. NSB?

ikke mye samfunssånd å spore i disse virksomhetene.

Og hvorfor er det slik? Kanskje fordi de polikerene dere har stemt inn på tinget (gitt at de fleste av dere er 18 år eller eldre, noe som til tider er for meg uforståelig) vil ha det sånn?

-flff

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...