Shi Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Hei. Det er en drittsang som har greid å sprenge det ene elementet på min UE Boom etter å ha spilt den flere ganger på fullt volum. Er dette grunn til å reklamere for? Tenker at høytalerne bør tåle å spille på fullt volum. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Du kan prøve men jeg tviler sterkt på at du får det reparert eller bytta gratis. Overbelastning av høyttaler/forsterker er brukerfeil. For å få godkjent reklamasjon må det være en produksjons- eller designfeil. Og høyttalere tåler ikke nødvendigvis å bli spilt på full styrke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Hvis det er over Bluetooth så er det nå ikke helt normalt at du skal klare å sprenge den, da alle stegene i lydnivåprosessen da styres av høttaleren. Lenke til kommentar
Shi Skrevet 2. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2015 Hvis det er over Bluetooth så er det nå ikke helt normalt at du skal klare å sprenge den, da alle stegene i lydnivåprosessen da styres av høttaleren.Samme tenker jeg. Tenker jo at høytaleren skal tåle å spille på volumene den kan spille med. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Det er helt feil. Musikk er så utrolig forskjellig. Noe musikk som er fornuftig innspilt og har normalt volum kan kanskje spilles på maks. Men når du setter på nyeste til DJ ScreamingBoomAss som er spilt inn så høyt at signalet ligner mer på DC enn musikk så kan du sprenge høyttaleren ganske raskt ved høye volum pga. den vanvittige klippingen av signalet. Lenke til kommentar
Shi Skrevet 9. november 2015 Forfatter Del Skrevet 9. november 2015 Burde kanskje ikke si det, men fikk faktisk en ny . Eller, de hadde kun utstillingsmodellen av nr 1 igjen, så jeg betalte 400 i mellomlegg for en UE Boom 2. Sa bare at den var sprengt, og var null stress hele veien. Var jo på en måte min feil at den sprengte (en jævla dritt sang på full volum), men samtidig så burde den jo ikke sprenge av å spille på max. Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Var jo på en måte min feil at den sprengte (en jævla dritt sang på full volum), men samtidig så burde den jo ikke sprenge av å spille på max. Hvordan tror du en høyttaler fungerer egentlig? Å forvente at en vanlig høyttaler skal ha "idiotsikring" er vel å dra det litt langt ... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Man kan lage "idiotsikre" høyttalere, men det vil bli ekstremt laber lyd. Spesielt på sånne små fisehøyttalere som 99,9999% av folket bruker. Den må lages så effekten ikke oversrider det elementene tåler ved et teoretisk maksimalt inngangssignal. Man kan også lage andre kretser med effektbegrensning men slikt koster penger og gjør produktene dyrere enn det folk vil betale for. Pluss at de ofte går utover "lydkvaliteten". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå