Reef89 Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Hei. Har nylig oppgradert fra xp til win7. Installasjonen og bruk av maskin går helt fint, men det er en fil som stjeler 50-68%av CPUen som gjør at det lagger og stopper på filmer, nett tv osv. Står på selv om alle programmer er lukket. Er det noen som vet hva denne filen er/gjør? Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 (endret) Høyreklikk på den og velg vis tjenester. Tipper det er windows update som tuller (wuauclt.exe). Har hatt akkurat samme selv, endte opp med reinstallasjon av Windows for å bli kvitt problemet (etter flere timer med å finne andre løsninger ) Endret 2. oktober 2015 av Actibus Lenke til kommentar
Reef89 Skrevet 2. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2015 Høyreklikk på den og velg vis tjenester. Tipper det er windows update som tuller (wuauclt.exe). Har hatt akkurat samme selv, endte opp med reinstallasjon av Windows for å bli kvitt problemet (etter flere timer med å finne andre løsninger ) hmm... ja fordi at det skjer ingenting når jeg prøver å kjøre windows update, den bare søker og søker... Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 (endret) Høyreklikk og velg avslutt prosess og start pcen på nytt. Det kan også hende at den blir ferdig etter en stund. Og sist men ikke minst, så oppgraderer jeg aldri os, bare installerer nytt, av frykt for slikt. Endret 2. oktober 2015 av Emancipate Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 http://windows.microsoft.com/nb-no/windows/what-is-svchost-exe#1TC=windows-7 Lenke til kommentar
se# Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Har sett dette på mange PCer. Har aldri funnet noen god forklaring på hvorfor, men vanligvis stopper det opp etter en stund. Har observert fenomenet flere ganger mens antivirus har kjørt, men tviler egentlig på at det er hovedårsaken. Lenke til kommentar
Reef89 Skrevet 2. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2015 Har prøvd å deaktivere prosessen og startet maskinen på nytt, men begynner av seg selv igjen når jeg skal installere ting eller gå på nett. Tror jeg får ta og installere OS på nytt. Eller hva? Lenke til kommentar
se# Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Har prøvd å deaktivere prosessen og startet maskinen på nytt, men begynner av seg selv igjen når jeg skal installere ting eller gå på nett. Tror jeg får ta og installere OS på nytt. Eller hva? Har aldri sett problemet på maskin med oppgradert OS (muligens fordi jeg aldri har oppgradert OS, men alltid gjort clean install). Prøv å la den stå å gå for seg selv til i morgen og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Reef89 Skrevet 2. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2015 Men har jo forsåvidt gjort en clean install, hele C disk blir jo formatert og gamle win xp er gone. Men har funnet to BUGS til og det er at når jeg skal ta windows update så bare søker den og søker i flere minutter og ingenting skjer. 2. Får ikke lastet ned skjermkort driver, fra leverandør nvidia selv. Den stopper opp under installeringen og ingenting skjer. Syns det er litt sykt at såpass nytt OS skal tulle seg sånn, dette er også original kjøpt cd. Installerte i dag forresten. Har brukt xp alle andre år på flere maskiner og aldri livet vært noe tull, men syns det var på tide å oppgradere litt. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 (endret) Det er flere grunner til at dette skjer : *Windows update henger eller jobber svært tregt. Kan fikses med en restart eller bare å la maskinen stå over natten. Svchost jobber også med nettverk , så sjekk nettverksaktivitet , ser du at det er belastning så betyr det at noe lastes ned. *Kan være en maskinvarefeil som minneproblemer og lignende som gjør at ting henger seg. Sjekk derfor via administrative verktøy hendelselisten og se om noe dukker opp. Du sier også at du har oppgradert til Windows 7 fra xp , hva mener du med det? La du bare inn W7 på en eldre pc ? Hvor har du fått tak i W7 ? Er det en piratversjon? Endret 2. oktober 2015 av Malvado Lenke til kommentar
Reef89 Skrevet 2. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2015 Det er flere grunner til at dette skjer : *Windows update henger eller jobber svært tregt. Kan fikses med en restart eller bare å la maskinen stå over natten. Svchost jobber også med nettverk , så sjekk nettverksaktivitet , ser du at det er belastning så betyr det at noe lastes ned. *Kan være en maskinvarefeil som minneproblemer og lignende som gjør at ting henger seg. Sjekk derfor via administrative verktøy hendelselisten og se om noe dukker opp. Du sier også at du har oppgradert til Windows 7 fra xp , hva mener du med det? La du bare inn W7 på en eldre pc ? Hvor har du fått tak i W7 ? Er det en piratversjon? Fant ingenting i hendelsesliten. Ja altså hadde jo xp fra før av som sagt så har jeg formatert C og installert win7 der. Bootet fra cdrom og starter installasjonen derfra som vanlig. Er helt ny i win7 og ser det er endel mer ting der enn fra gode gamle xp så hvor finner jeg nettverks arkivet? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Tipper det er Win 10 som klargjør maskinen..(eller service pack1 til Win7 osv.) Du kan koble ut nettverk og se hva som skjer da? Lenke til kommentar
Reef89 Skrevet 3. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2015 Tipper det er Win 10 som klargjør maskinen..(eller service pack1 til Win7 osv.) Du kan koble ut nettverk og se hva som skjer da? Windows update har stått på i hele natt og ingenting har skjedd. Får melding nedi hjørnet med klokken om at oppdateringer er tilgjengelig, men trykker jeg på den begynner den bare å søke på nytt. Stjeler CPU selv om nettvert er koblet fra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Har sett dette på mange PCer. Har aldri funnet noen god forklaring på hvorfor, men vanligvis stopper det opp etter en stund. Har observert fenomenet flere ganger mens antivirus har kjørt, men tviler egentlig på at det er hovedårsaken. http://windows.microsoft.com/nb-no/windows/what-is-svchost-exe#1TC=windows-7 Lenke til kommentar
Reef89 Skrevet 3. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2015 Jojo, men står jo ikke hva som er løsningen på problemet mitt. Installerte OS på nytt nå i dag og har kun installert google chrome og skjermkortdrivere fra original cd. Etter det begynte den filen og starte igjen. ? Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Jeg opplevde at den begynte igjen etter reinstallasjon av Windows, men det var fordi den faktisk lastet ned og installerte over 150 oppdateringer. Etter det har den oppført seg skikkelig Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 (endret) Jojo, men står jo ikke hva som er løsningen på problemet mitt. Installerte OS på nytt nå i dag og har kun installert google chrome og skjermkortdrivere fra original cd. Etter det begynte den filen og starte igjen. ? Det er ikke et problem. Du må bare ta tiden til hjelp, så er den nettaktivitetet over.... Den har garantert svært lav prioritet den prosessen, så om den kjører med 49% av cpu, så firer den på kravet, når andre ting vil har cpu kraft... Prøv TCPview for å finne ut hvor den er å laster ned eller sender opp noe på nettet. https://technet.microsoft.com/en-us/library/bb897437.aspx Endret 3. oktober 2015 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Jeg opplevde at den begynte igjen etter reinstallasjon av Windows, men det var fordi den faktisk lastet ned og installerte over 150 oppdateringer. Etter det har den oppført seg skikkelig Ja, installerte win 7 for noen dager siden og måtte laste ned over 2 GB oppdateringer(utenom win 10) Tok sin tid det, med 40/10 linje.(problemet var vel ikke linja min men ms-download) Lenke til kommentar
Reef89 Skrevet 12. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2015 Har glemt å si ifra, men PCen stabiliserte seg igjen etter at alle 204 oppdateringene ble installert Takker for alle svar. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå