Dubious Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Glad jeg kjørte opp for lenge siden da det var mindre krav Grunnkurs? Sikkerhetskurs? Mørkekjøring hvor du ikke får kjøre selv? (Jeg kjørte selv) Får en kjøre på is/snø selv da? Førstehjelp? Er i grunnen fint å vite, men synes at en skulle ha lært det gjennom hele skolen Alt er alt for avansert nå til dags Jeg kan kjøre Traktor på 10 tonn og trekke 10 tonn henger, men jeg kan ikke trekke mer enn 750kg når jeg bruker personbil (B) Kan også kjøre lastebil med totalvekt 50 tonn, men igjen, ikke trekke henger på 1tonn 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Mørkekjøringskurset i dag er mest en bevisstgjøring på hvor lite man ser i mørket. Lukrativt for kjøreskolen med tre elever i hver bil og vanlig pris ellers. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Mørkekjøringskurset i dag er mest en bevisstgjøring på hvor lite man ser i mørket. Lukrativt for kjøreskolen med tre elever i hver bil og vanlig pris ellers. ALT av det nye som er innført er kun lobby-virksomhet fra kjøreskolene De siste årene så har kjøreskolene poppet opp en etter en, kun for B, for det er der det er lettjente penger Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 ALT av det nye som er innført er kun lobby-virksomhet fra kjøreskolene Nei, https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1643216&p=22240516 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Glad jeg kjørte opp for lenge siden da det var mindre krav Grunnkurs? Sikkerhetskurs? Mørkekjøring hvor du ikke får kjøre selv? (Jeg kjørte selv) Får en kjøre på is/snø selv da? Førstehjelp? Er i grunnen fint å vite, men synes at en skulle ha lært det gjennom hele skolen Alt er alt for avansert nå til dags Jeg kan kjøre Traktor på 10 tonn og trekke 10 tonn henger, men jeg kan ikke trekke mer enn 750kg når jeg bruker personbil (B) Kan også kjøre lastebil med totalvekt 50 tonn, men igjen, ikke trekke henger på 1tonn Jeg er glad mange innser alvoret i å kjøre bil, selv om du ikke gjør det. AtW Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 ALT av det nye som er innført er kun lobby-virksomhet fra kjøreskolene Nei, https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1643216&p=22240516 og du vet ikke hva lobby-virksomhet er Glad jeg kjørte opp for lenge siden da det var mindre krav Grunnkurs? Sikkerhetskurs? Mørkekjøring hvor du ikke får kjøre selv? (Jeg kjørte selv) Får en kjøre på is/snø selv da? Førstehjelp? Er i grunnen fint å vite, men synes at en skulle ha lært det gjennom hele skolen Alt er alt for avansert nå til dags Jeg kan kjøre Traktor på 10 tonn og trekke 10 tonn henger, men jeg kan ikke trekke mer enn 750kg når jeg bruker personbil (B) Kan også kjøre lastebil med totalvekt 50 tonn, men igjen, ikke trekke henger på 1tonn Jeg er glad mange innser alvoret i å kjøre bil, selv om du ikke gjør det. AtW Kjørt skadefritt siden jeg tok lappen i januar 2001 Flere krav må vel rett og slett bety at dagens ungdom bare blir dummere og dummere 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 De fleste starter nok på et mye lavere nivå nå enn før, da var det fler som hadde interesse for bil og mange brukte også mye tid på å skru. Å skru bil blir bare mindre og mindre vanlig, og dermed også teknisk forståelse. Ofte var det sånn før, særlig på bygda, at man dro bort til naboen der det var 2-3 stykk som var eldre samlet og skrudde litt på biler, så ble du med der for å snakke med de og snappe opp informasjon. Ofte kjørte man litt på egenhånd før man hadde lappen også på skogsveier og sånt Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Kjørt skadefritt siden jeg tok lappen i januar 2001 Flere krav må vel rett og slett bety at dagens ungdom bare blir dummere og dummere Relevansen til hva som er fornuftig kjøreopplæring virker til å være liten. AtW Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Flere krav må vel rett og slett bety at dagens ungdom bare blir dummere og dummereEller kanskje det må bety at det er et økt fokus på trafikksikkerhet. Tro det eller ei, men det viser seg faktisk at mer erfaring fører til færre ulykker. 1 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 jeg er glad jeg slapp unna med 6.500,- Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Det må være en del år siden gitt Lenke til kommentar
johanf Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 (endret) Det er det. Men for å utbrodere litt, så hadde jeg kun teori, obligatoriske timer og oppkjøring. Endret 4. oktober 2015 av johanf Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Det er det. Men for å utbrodere litt, så hadde jeg kun teori, obligatoriske timer og oppkjøring. Samme her, men måtte ut med hele 9500,- alt i alt Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Dere må jo ha minst en fot i graven. Gamle fossiler! ;p Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Nesj.. Er jo bare 16 år siden jeg kjørte opp Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 (endret) Kjørt skadefritt siden jeg tok lappen i januar 2001 Flere krav må vel rett og slett bety at dagens ungdom bare blir dummere og dummere Da kravene om mer omfattende kjøreopplæring kommer på bakgrunn av at de som innehar førerkortet har for høy ulykkesstatistikk per i dag vil det vel være mer riktig å si at nåværende sjåfører rett og slett er for dumme. Endret 12. oktober 2015 av Hansien 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå