Gå til innhold

Er egentlig lappen så dyr?

Sportsgutten

Anbefalte innlegg

Glad jeg kjørte opp for lenge siden da det var mindre krav

Grunnkurs?

Sikkerhetskurs?

Mørkekjøring hvor du ikke får kjøre selv? (Jeg kjørte selv)

Får en kjøre på is/snø selv da?

Førstehjelp?

Er i grunnen fint å vite, men synes at en skulle ha lært det gjennom hele skolen

Alt er alt for avansert nå til dags

Jeg kan kjøre Traktor på 10 tonn og trekke 10 tonn henger, men jeg kan ikke trekke mer enn 750kg når jeg bruker personbil (B)

Kan også kjøre lastebil med totalvekt 50 tonn, men igjen, ikke trekke henger på 1tonn

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mørkekjøringskurset i dag er mest en bevisstgjøring på hvor lite man ser i mørket. Lukrativt for kjøreskolen med tre elever i hver bil og vanlig pris ellers.

ALT av det nye som er innført er kun lobby-virksomhet fra kjøreskolene

De siste årene så har kjøreskolene poppet opp en etter en, kun for B, for det er der det er lettjente penger

Lenke til kommentar

Grunnkurs?

Sikkerhetskurs?

Førstehjelp?

Er i grunnen fint å vite, men synes at en skulle ha lært det gjennom hele skolen

Jeg kan kjøre Traktor på 10 tonn og trekke 10 tonn henger, men jeg kan ikke trekke mer enn 750kg når jeg bruker personbil (B)

Kan også kjøre lastebil med totalvekt 50 tonn, men igjen, ikke trekke henger på 1tonn

Jeg er glad mange innser alvoret i å kjøre bil, selv om du ikke gjør det.

AtW

Lenke til kommentar

ALT av det nye som er innført er kun lobby-virksomhet fra kjøreskolene

Nei, https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1643216&p=22240516

og du vet ikke hva lobby-virksomhet er

Grunnkurs?

Sikkerhetskurs?

Førstehjelp?

Jeg er glad mange innser alvoret i å kjøre bil, selv om du ikke gjør det.

AtW

Kjørt skadefritt siden jeg tok lappen i januar 2001

Flere krav må vel rett og slett bety at dagens ungdom bare blir dummere og dummere

• Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste starter nok på et mye lavere nivå nå enn før, da var det fler som hadde interesse for bil og mange brukte også mye tid på å skru. Å skru bil blir bare mindre og mindre vanlig, og dermed også teknisk forståelse. Ofte var det sånn før, særlig på bygda, at man dro bort til naboen der det var 2-3 stykk som var eldre samlet og skrudde litt på biler, så ble du med der for å snakke med de og snappe opp informasjon. Ofte kjørte man litt på egenhånd før man hadde lappen også på skogsveier og sånt

Lenke til kommentar

Kjørt skadefritt siden jeg tok lappen i januar 2001

Flere krav må vel rett og slett bety at dagens ungdom bare blir dummere og dummere

Da kravene om mer omfattende kjøreopplæring kommer på bakgrunn av at de som innehar førerkortet har for høy ulykkesstatistikk per i dag vil det vel være mer riktig å si at nåværende sjåfører rett og slett er for dumme. Endret av Hansien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...