fjarle Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Leveres med USB C i begge ender av kabelen.Nye Nexus kan bli starten på massiv laderutskifting Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Yay, får snart kastet etter meg strømforsyninger til Raspberry Pi'ene mine, da. 3 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 (endret) For min del så har kabel på mobil har vært ut i alle fall et halvannet år allerede. Men at USB-C kommer på andre enheter, det kan jeg da godt like. Endret 2. oktober 2015 av Andrull 1 Lenke til kommentar
Kristines1996 Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Usb - c kommer som standard til Mac nå, men brukes ikke til strøm på Macbook-pro så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Hvor mange USB-ladere jeg har? Er nok over tjue. Fint med en standard, for da har jeg nok omtrent like mange enheter som kan bruke laderen som er framme. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Altså, det er ingen grunn til å vente. Overgangen må til uansett. Det finnes overganger, så det er ikke sånn at det er verdens ende. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Dette er fantastisk godt nytt. Blir litt styr å bytte, men når det er gjort har man endelig en laderstandard som faktisk var designet for lading fra starten av, ikke det teite hacket som har vært USB pre-c. 3 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 (endret) Jeg er enig i at det er godt nytt, og tror samtidig at jeg skal klare meg uten å bytte ut alle laderene jeg har fra før. Hadde gjerne sett at flere typer enheter begynte å bruke disse USB c laderne. Endret 2. oktober 2015 av tommyb Lenke til kommentar
johanf Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Det er ikke mye jeg bruker en vanlig lader til mine telefoner. Lader de mest fra PCen uansett. Må vel skaffe meg en USB-A til -C kabel eller tre nå da. ...iPhone er jo allerede prorietær nok. Håper iPhone 7 kommer med USB-C. Lenke til kommentar
janolseng Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 USB-C i begge ender, gleder meg til det blir standard. Irriterende å måtte snut ledningen ofte 3 ganger på PC eller mobil...og bedre strømkapasitet slik at man slipper speialadaptere til bærbare. Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Hvilken Watt-Ampere-Volt versjon er laderne som følger med til Nexus og OnePlus 2 ? 20 Volt og 5 Ampere? :-/ Lenke til kommentar
agito Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Hvilken Watt-Ampere-Volt versjon er laderne som følger med til Nexus og OnePlus 2 ? 20 Volt og 5 Ampere? :-/ USB standarden følger vel fem volt? Antakelig en watt mellom 10-20 som før. Lenke til kommentar
Agurk43 Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Den nye USB-standarden gir vel rom for lading opptil 100 watt. Lenke til kommentar
Behram Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Den nye USB-standarden gir vel rom for lading opptil 100 watt. Ikke noe som blir relevant med dagens batteriteknologi. Mobiltelefoner blir varme nok med de 5-10W som vanlige ladere kan levere idag. Kan sikkert funke for endel bærbare, da. Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Eg synst det er for tidleg å komme med ein endå ein ny standard. Ser ikkje behovet for USB-C på mobilar endå. Meininga med Micro-USB som standard mobilladarar var jo å spare miljøet, men eg tvilar på at det i praksis har fungert slik tanken var med det tiltaket der. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Eg synst det er for tidleg å komme med ein endå ein ny standard. Ser ikkje behovet for USB-C på mobilar endå. Meininga med Micro-USB som standard mobilladarar var jo å spare miljøet, men eg tvilar på at det i praksis har fungert slik tanken var med det tiltaket der. Det miljøtiltaket ble like effektivt som det uteble ladere og ladekabler fra alle mobiltelefoner som selges. Når de likevel sendes med lader og kabel, er man akkurat like langt. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Godt! Død over microusb kan ikke komme tidsnok! Lenke til kommentar
Agurk43 Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 (endret) Eg synst det er for tidleg å komme med ein endå ein ny standard. Ser ikkje behovet for USB-C på mobilar endå. Meininga med Micro-USB som standard mobilladarar var jo å spare miljøet, men eg tvilar på at det i praksis har fungert slik tanken var med det tiltaket der. Det miljøtiltaket ble like effektivt som det uteble ladere og ladekabler fra alle mobiltelefoner som selges. Når de likevel sendes med lader og kabel, er man akkurat like langt. Såklart må man sende med lader til en mobil. Miljøgevinsten ligger i at man slipper å kjøpe to ekstraladere til hytta og jobben pluss en billader pluss powerpack osv. Dermed er ikke dette bortkasta. Pluss at det er enormt praktisk når man ser bort i fra miljø. Man kan gå på besøk til folk og låne en lader ganske enkelt. Endret 3. oktober 2015 av Agurk43 Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Så en massiv LADEKABELutskifting. Dette skal vi klare folkens. 2 Lenke til kommentar
RuneWi Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Så en massiv LADEKABELutskifting. Dette skal vi klare folkens. Jeg skjønte heller ikke hvorfor selve laderen MÅ byttes... Høres billigere ut å skifte kabel. Spesielt når 9 av 10 enheter i huset fortsatt trenger micro-sub / lightning i lang tid fremover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg