PHCTF Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Heisann. Lurer på å prøve ut W10. Er dog noe bekymret for datatap. Da inkluderer jeg alt fra settings/logger i Chrome, til spillmods og alt annet. Noen som har opplevd noe? Lenke til kommentar
kris898 Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Har selv oppgradert en rekke pcer uten problem. Microsoft opplyser ved installasjon/oppgradering, at backup anbefales. Et tilfelle av en som har vært uheldig: http://www.amta.no/ungdom/drobak/data/ida-mistet-uerstattelige-skolenotater-pa-pc-en-na-har-hun-fatt-gode-nyheter/s/5-3-79607 Men samtidig veldig heldig da Microsoft tar regningen for data rekonstruksjon (hvis det lar seg gjøre da). Hvis du er skeptisk ville jeg tatt et image av din harddisk, det er flere måter å gjøre dette på, blant annet følgende som jeg har erfaring med, men som kan se litt rart/vanskelig ut for noen: http://www.techrepublic.com/blog/diy-it-guy/diy-image-your-drives-for-free-with-clonezilla/ Når det er sagt, anbefaler alle jeg kjenner å oppgradere. Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 2. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2015 Har backups liggende, men er litt kjedelig å måtte gjenopprette data. Kan ofte ta litt tid og energi å få det slik som det var. Men, men, får ta sjansen på det. Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 2. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2015 Oppgraderte nå. Mistet absolutt ingen data. Alle programmer fungerer nøyaktig slik som før. Kjempegreier. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Når det er sagt, anbefaler alle jeg kjenner å oppgradere. Jeg har brukt Windows siden Win3.1 og jeg anbefaler normalt sett ALDRI å oppgradere, siden det ofte følger med masse "drit" som du ikke skulle hatt med inn på det nye OSet. Og det igjen kan skape en rekke merkelige feil senere. Så det beste er alltid en clean install. Ta backup av alt viktig, formater og begynn på nytt. 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Ta backup av alt viktig, formater slett partisjon / diskpart clean og begynn på nytt. Helt enig uansett! Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 2. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2015 Joda, er enig i den, men med 200 GB dataplan pr/mnd, så giddet jeg ikke å laste ned alt av programmer og greier på nytt. Uansett virker det som om W10 kjører helt fint i alle spill og programmer, og er ikke noe treigere enn før. Heller raskere på noen områder. Veldig fornøyd så langt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå