gta3-kongen Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 (endret) Hei. Jeg har en stasjonær PC som jeg vurderer å formatere etter mange år. SSD disken på 128 GB er full og har to eldre SATA disker her på 465 og 279 GB som jeg har ikke har noe på. SSD er hovedsystem disken.. det er der systemet ligger, altså windows 7.. Jeg vurderer å formatere og har orginal cd til windows 7. Men har ikke formatert siden Windows XP mener jeg å huske.. Jeg har et hjemmenettverk. med min maskin pluss 3 bærbare maskiner på. Jeg lurer da på om med formatering av min PC, om Hjemmenettverket forsvinner helt. og jeg må sette det opp på nytt, at alle mister nettet i huset eller om kun min enhet mister nettet og at jeg må sette det opp på nytt? Jeg spør fordi det er så lenge siden jeg har gjort det og fordi jeg rett og slett ikke husker hvordan det er med nettet.. Har problemer med at jeg må inn i bios hver gang jeg skal starte opp PCen.. Jeg får opp en sånn BootMGR is missing ved oppstart. Har prøvd å fikse det med repair windows 7 men det kom tilbake.. itillegg har jeg problemer med Origin, at FIFA 16 ikke starter opp.. I blant men veldig sjeldent fryser eller stopper PCen opp der jeg holder på og så plutselig kommer det opp en blå skjerm med mye skrift og minnes at det står noe med memory nederst der.. Dette er også et problem jeg får opp.. av og til.. ikke ofte.. PS. Jeg har GeForce GTX 280 1 GB og 8 GB ram. minnes det er noe HyperX disse heter.. Endret 2. oktober 2015 av gta3-kongen Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Hjemmenettverket ditt vil ikke forsvinne nei.. Lenke til kommentar
gta3-kongen Skrevet 2. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2015 Okei.. nei.. huska ikke helt skjønner du.. men jeg mister vel nettet.. men det var kanskje bare sånn på windows XP.. at jeg mista nettet men at Windows 7 klarer å hente det inn automatisk? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Om du tenker på "Hjemmenettverks" funksjonen i Win 7 så kan du miste den ja. Riktignok en rimelig ubrukelig funksjon, men resten av nettverket ditt slik som internett bruk styres av en helt annen og separat boks, ikke av din PC. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Nettverket har ingenting med din datamaskin å gjøre. Etter du har re-installert windows så må du sansynligvis installere nettverkskortdrivere på nytt (siden dette er Win7) for å klare å koble på nettverket igjen. Men de andre maskinene du har i hjemmet vil ikke merke noe til dette. Har du satt opp noe deling av mapper osv så vil de øvrige maskinene selvsagt ikke kunne benytte seg av dette i mellomtiden. Lenke til kommentar
gta3-kongen Skrevet 2. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2015 Jeg deler kun nettverk med disse maskinene i huset, ikke noe annet.. Ja jeg har ikke nettverkskort i hovedkort.. trur dette er integrert i hovedkort men dette nettverkkortet blei tatt av lynet for en stund siden og derfor kjøpte en ZyXEL minnepinne som fungerer utmerket som nettverkskort og der har jeg cd'n til.. hovedkortet heter ASUS P8Z68 Deluxe Men okei da, kan jeg bare gjøre det og installere diverse andre drivere også bare tilkoble nettet og da har alle i huset nett ikke sant. Nettverket jeg snakker om er noe jeg har opprette selv i kontrolpanel som går via router ( Linksys). da har jeg altså lagt inn hver PC i huset inn i dette nettverket. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Som sagt, det du kaller hjemmenettverk er en Windows funksjon for simplere fildeling. Her er det noen bilder: http://www.dummies.com/how-to/content/how-to-set-up-a-homegroup-in-windows-7.html Dette er TOTALT urelatert til vanlig nettverk og egentlig en unødvendig funksjon som du kan godt droppe. Lenke til kommentar
gta3-kongen Skrevet 4. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2015 Jeg har laga den for mange år siden.. Jeg syns det er unødvendig med kabel nå.veldig slitsomt.. tidligere med kabel når jeg hadde ADSL måtte jeg bruke passord hele tida og det er en av grunnene til at jeg gikk over til trådløst med router. Men jeg har også en annen leverandør nå. Mye enklere trådløst med router. Hvis jeg hadde brukt kabel, da hadde kun jeg og min PC hatt Internett i huset. Ikke de andre. så blir litt dumt sånn sett.. Har aldri hatt noe problem med det trådløse nettverket og routeren (Linksys) er veldig stabil. Vært fornøyd med den i flere år. Ang det jeg lurte på her så blir det nok lettere nå å koble trådløse nettverket opp igjen etter en formatering. Det er nok jeg som formaterte veldig mye når jeg hadde Windows XP og da hadde jeg også ADSL nett og det var den gangen brukte kabel.. og da måtte jeg sette opp nettet på nytt etter en formatering minnes jeg.. Med Windows 7 er det nok bare å installere driverne for nettverkskortet i PCen og koble opp/logge på Internett. Routeren er jo igang hele tida uansett og de andre i huset vil ikke merke dette. som dere sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå