malsta Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Hei, Jeg har akkurat kjøpt en ny Epson XP-225 skriver, men sliter med å få koblet den til min stasjonære PC. Det fulgte med CD med programvare, skriveroppsett med automatisk wifi-tilkobling etc. Har kjørt denne flere ganger, men klarte ikke koble printeren til Wifi. Prøvde så å koble til med en laptop, og da gikk det med en gang. Det går nå helt fint å printe fra laptopen og fra mobil. Men det funker fortsatt ikke med den stasjonære PC-en. Feilmeldingen sier at noen av filene som er nødvendig for oppsettet ikke har blitt installert. Har prøvd å laste ned fra CD-en utallige ganger, og har også lastet ned programvaren fra produsentens hjemmeside PC-en kjører for øvrig Windows 10, 64-bit. Laptopen har en eldre versjon av Windows. Noen som kjenner til problemet? Lenke til kommentar
Dreamfault Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Forsøker du å koble til med USB-kabel eller over wifi på dens stasjonære? Det virket litt uklart Lenke til kommentar
malsta Skrevet 2. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2015 Jeg har bare prøvd wifi. Det fulgte ikke med noen USB-kabel, og jeg har heller ikke riktig type liggende. Det er meningen at skriveren skal kobles via wifi, men om ingenting annet funker må jeg nok ut og kjøpe en kabel. Lenke til kommentar
Dreamfault Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Så laptop og mobil funker på wifi, men ikke stadjonær? Hvilken type router har du? Er wifi direct tilgjengelig på den printeren? Lenke til kommentar
malsta Skrevet 2. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2015 Jeg koblet printeren til wifi uten kabel, via laptopen. Det funker fint å skrive ut fra den. Brukte nøyaktig samme fremgangsmåte for å koble til stasjonær, men får da feilmelding om at den ikke finner skriveren og at det mangler noen filer. Får også printet direkte fra mobil, via en app. Har fibernett og en router fra nextgentel. Lenke til kommentar
Dreamfault Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 (endret) Får du info om hvilke filer som mangler? Hva er den nøyaktige feilmeldingen? Som du forstår trengs det en del info man trenger for å gi et godt svar. Så du ser ikke printeren fra den stasjonære pcen? Jeg har en XP-322. Det er mulig den er annerledes, men på printeren under oppsett->konfig lan -> wifi direct. Kan du forsøke å koble til den stasjonære via den? Da kobler du direkte til pcen uten bruk av den trådløse routeren Endret 3. oktober 2015 av Dreamfault Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå