Gå til innhold

Nexus 5X - Googles nye allrounder fra LG.


Anbefalte innlegg

Snapchat er ganske treig på denne telefonen. Det er vel den eneste appen eg har problemer med.

 

Har også hatt problemer med Snapchat. Appen kan en sjelden gang oppleves hakkete og lite responsiv, men som andre har pekt på gjelder dette tidvis også større nettsider. En reboot løser alltid problemet for meg. Utenom Snapchat, som bare har vært kranglete et par-tre ganger siden jeg fikk telefonen, er ikke dette et plagsomt problem.

 

Han som anmeldte 5x hos pocketnow spekulerte i om det kan være doze-funksjonen som spiller telefonen et puss eller at throttle-problemet ikke er helt borte i denne generasjonen heller. Ser ut som problemet gjelder både 5x og 6p i følge diverse forums, så sjansene er store for at dette kun er et programvareproblem. Satser på at en oppdatering løser problemet, hva det enn nå er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den eneste appen jeg har problemer med er Chrome.

Ser piksler på høyre side av og nederst på skjermen når jeg scroller nedover.

Har sjekket litt på nettet om dette, og det viser seg å være en bug i den siste versjonen.

Når jeg bruker en tidligere versjon av Chrome eller Chrome Beta, er alt normalt.

Noen andre med samme problem?

Endret av lokmann
Lenke til kommentar

Jeg fikk telefonen i dag! Men... får ikke brukt den siden jeg ikke har nano-SIM :(

Så da begynner ventingen på nytt SIM-kort... typisk!

 

Jeg var i samme situasjon og brukte denne: http://www.gosoftworks.com/GoSoftWorks/NanoSIM_files/nanosima4.pdf 

Pass på at den ikke skaleres eller settes "fit to page" når du printer, og mål opp de lengdene på de målene som er gitt der som en kvalitetssikring. 

Endret av highlander-
Lenke til kommentar

Den eneste appen jeg har problemer med er Chrome.

Ser piksler på høyre side av og nederst på skjermen når jeg scroller nedover.

Har sjekket litt på nettet om dette, og det viser seg å være en bug i den siste versjonen.

Når jeg bruker en tidligere versjon av Chrome eller Chrome Beta, er alt normalt.

Noen andre med samme problem?

 

Ja så sannelig, bruker siste versjon av Chrome. Måtte se godt etter men pikslene er der ja.

Lenke til kommentar

 

Jeg fikk telefonen i dag! Men... får ikke brukt den siden jeg ikke har nano-SIM :(

Så da begynner ventingen på nytt SIM-kort... typisk!

Venting? Du kan kappe selv eller gå opp til en Telenorforhandler så fikser de det der og da for gratis/50-150 kr. Så slipper du å vente... posten er treeeeeg i Norge. Dårlig service, dyrt og tregt.

 

 

Det er vel ikke alle kombinasjoner som funker å kutte fra/til. Men micro til nano går vel. Skal teste. Gidder ikke betale 150 kroner for det, i alle fall! Skal gi tilbakemelding om det går. Bakdelen hvis det ikke går er at jeg blir helt uten telefon :-O

Lenke til kommentar

 

 

Jeg fikk telefonen i dag! Men... får ikke brukt den siden jeg ikke har nano-SIM :(

Så da begynner ventingen på nytt SIM-kort... typisk!

Venting? Du kan kappe selv eller gå opp til en Telenorforhandler så fikser de det der og da for gratis/50-150 kr. Så slipper du å vente... posten er treeeeeg i Norge. Dårlig service, dyrt og tregt.

 

 

Det er vel ikke alle kombinasjoner som funker å kutte fra/til. Men micro til nano går vel. Skal teste. Gidder ikke betale 150 kroner for det, i alle fall! Skal gi tilbakemelding om det går. Bakdelen hvis det ikke går er at jeg blir helt uten telefon :-O

 

 

Hvis du ikke vil gjøre det selv: dra til en hvilken som helst butikk som selger telefoner, de fleste har fått seg en sånn "klipper" by now.

 

Hvis du vil gjøre det selv, få tak i en printer, om du ikke har en, så har du en mal her :)

 

http://www.technobuffalo.com/2012/09/21/printable-guide-for-cutting-microsim-to-nano-sim-for-iphone-5/

Lenke til kommentar

 

 

Snapchat er ganske treig på denne telefonen. Det er vel den eneste appen eg har problemer med.

Har også hatt problemer med Snapchat. Appen kan en sjelden gang oppleves hakkete og lite responsiv, men som andre har pekt på gjelder dette tidvis også større nettsider. En reboot løser alltid problemet for meg. Utenom Snapchat, som bare har vært kranglete et par-tre ganger siden jeg fikk telefonen, er ikke dette et plagsomt problem.

 

Han som anmeldte 5x hos pocketnow spekulerte i om det kan være doze-funksjonen som spiller telefonen et puss eller at throttle-problemet ikke er helt borte i denne generasjonen heller. Ser ut som problemet gjelder både 5x og 6p i følge diverse forums, så sjansene er store for at dette kun er et programvareproblem. Satser på at en oppdatering løser problemet, hva det enn nå er.

Skrudde av batteri optimalisering på snapchat etter eg leste dette. Førsteinntrykket er at det hjalp veldig. Kan selvfølgelig være litt tilfeldig så skal prøve og ha det sånn noen dager og se om det gjør noe forskjell.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg fikk telefonen i dag! Men... får ikke brukt den siden jeg ikke har nano-SIM :(

Så da begynner ventingen på nytt SIM-kort... typisk!

Venting? Du kan kappe selv eller gå opp til en Telenorforhandler så fikser de det der og da for gratis/50-150 kr. Så slipper du å vente... posten er treeeeeg i Norge. Dårlig service, dyrt og tregt.

 

 

Det er vel ikke alle kombinasjoner som funker å kutte fra/til. Men micro til nano går vel. Skal teste. Gidder ikke betale 150 kroner for det, i alle fall! Skal gi tilbakemelding om det går. Bakdelen hvis det ikke går er at jeg blir helt uten telefon :-O

 

 

Hvis du ikke vil gjøre det selv: dra til en hvilken som helst butikk som selger telefoner, de fleste har fått seg en sånn "klipper" by now.

 

Hvis du vil gjøre det selv, få tak i en printer, om du ikke har en, så har du en mal her :)

 

http://www.technobuffalo.com/2012/09/21/printable-guide-for-cutting-microsim-to-nano-sim-for-iphone-5/

 

 

Jeg gjorde det selv, frihånd med en saks, uten mal. Det var bare å vite hvilken side det skulle være igjen plast på, så er det bare å klippe alle andre kanter helt inn til metallet. Ser ut som det funker fint!

Lenke til kommentar

 

Jeg kjøpte sånn klipper som ligner en stiftemaskin som gjør jobben. Prøvd den 2 ganger og det ble 50/50 om det funka eller ikke :D

 

Jeg er på 50% suksess med saks og frihånd ;)

Problemet var at det ikke går an å klippe gamletypen SIM ned til micro-SIM.

 

 

Joda, er ikke farlig om du kutter av litt av "gullplata" - har gjort det maaange ganger for venner/familie (har en sånn klippeting selv, som alltid funker :cool:) - advarer alltid om at det KANSKJE ikke går, men har klippet selv det eldste telenor-kortet, ned til nano :cool:

Lenke til kommentar

 

 

Min blåtann står på hele dagen, men kobler seg kun opp i bilen. Har ikke lagt merke til at den "eter batteri", men det kan jo være for at den ikke brukes mer enn det den brukes i bilen.

 

Hvordan satte du opp telefonen fra når den var ny? Om du satte den opp med en sikkerhetskopi fra en annen telefon, ville jeg vurdert å resatt den og satt den opp som en ny enhet uten sikkerhetskopi. Det er verdt et forsøk.

 

 

Det var vel verdt er forsøk!

 

Jeg resatte telefonen til fabrikkstandard og satte den opp som ny telefon. Etter å ha vært fullt oppladet i morges, er det ca 80% igjen på batteriet. Bluetooth og wifi har stått på, og i lista over hva som har brukt mest batteri, er de ikke nevent en gang. BT lå tidligere på topp, sammen med Chrome.

 

Øverst på lista kommer i stedet Android system, skjerm og Android operativsystem. Har brukt Chrome lite, ikke ringt og kun sendt en melding. 

 

Likevel har reset-en av mobilen gitt merkbart bedre batteritid. Regner med at noen innstillinger fra backup-en jeg tidligere oppdaterte fra, har klusset det til, men ved å resette og sette alt opp på nytt, håper jeg at jeg kan satse på å beholde telefonen :) :)

 

 

Grættis! Digg når det løser seg! :D

 

 

Takk, Buckzie  - og til johanf :) :)

 

Nu går alt så meget bedre. Kom hjem kl 15.30 med ca 80% batteri på telefonen de to siste dagene (helt oppladet ca kl 07.00), og det er absolutt godkjent!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...