Gå til innhold

Nexus 5X - Googles nye allrounder fra LG.


Anbefalte innlegg

Ikke alltid snap er treg, men har merket det her og der at det "lugger" (snakker om nesten ubetydelige ms her).

 

Fikk flippflapp coveret fra google store i dag. Aller helst ville jeg ha et back-cover og sånn plast/glass film en putter på skjermen men sistnevnte er ikke tilgjengelig ennå.

Et helt greit cover, bygger litt, og gjør det hakket vanskeligere å føle seg inn til fingersensoren (når man har brukt uten cover i over en uke og er vant med det). 

Ellers fin filt :p Mønsteret på utsiden kunne de har gjort annerledes etter min mening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snapchat er ganske treig på denne telefonen. Det er vel den eneste appen eg har problemer med.

 

Wut? Ene kameraten min, som gikk fra HTC M8 - hadde EN ting å fortelle meg idag tidlig... "Snapchat er så sykt mye bedre på denne enn på M8en. Sykt fast, mye bedre bildekvalitet og!"

 

Har han flaks, eller du uflaks? :o Prøvd og avinstallere og innstallere igjen?

Lenke til kommentar

Nå som folk har hatt telefonen en stund, meg inkludert, er folk fornøyde? For min del er svaret ja, men lurer på om jeg hadde vært mer fornøyd med 6P eller ikke. Var størrelsen som gjorde at jeg gikk for 5X (samt en knust Nexus 5-skjerm) men skal jaggu meg tafse på 6P i en butikk når den tid kommer. 

 

Ikke opplevd noe negativt enda, utenom at den ikke føles så "fresh" etter å ha hatt 5'ern siden den kom. Føler det er samme telefon i ny innpakning med mye bedre kamera og fingeravtrykksleser.

Lenke til kommentar

Ikke alltid snap er treg, men har merket det her og der at det "lugger" (snakker om nesten ubetydelige ms her).

 

Fikk flippflapp coveret fra google store i dag. Aller helst ville jeg ha et back-cover og sånn plast/glass film en putter på skjermen men sistnevnte er ikke tilgjengelig ennå.

Et helt greit cover, bygger litt, og gjør det hakket vanskeligere å føle seg inn til fingersensoren (når man har brukt uten cover i over en uke og er vant med det). 

Ellers fin filt :p Mønsteret på utsiden kunne de har gjort annerledes etter min mening.

 

Jeg valgte coveret uten flip og er misfornøyd. Liker designet godt i motsetning til deg, men det er for tykt og klumpete. Jeg så for meg et tynt hardplastdeksel, ikke mykt bumperdeksel. 

Lenke til kommentar

Sukk... Har prøvd å endre diverse innstillinger for å få bedre batteritid, men bluetooth eter batteri, og det samme gjør nettlesere. Har prøvd et par-tre i tillegg til Chrome.

 

Siden jeg bruker smartklokke, er jeg nødt til å ha bluetooth aktivert. Er også koblet opp med bluetooth i bilen. Når det gjelder nettlesere, virker det som forskjellene mellom dem er mariginale med hensyn til batteriforbruk..

 

Vurderer å kvitte meg med 5x, da jeg er innefor avtalen om åpent kjøp, men lurer jo veldig på om neste firmwareoppdatering vil bedre batteritiden. Har lest en del om batteri og strømforbruk på nettet, men det er veldig ulikt hvordan dette har hjulpet (eller ikke). Har heller ikke funnet noe om hva neste firmwareoppdatering vil bringe.

 

Liker ellers 5x meget godt!

Lenke til kommentar

Min blåtann står på hele dagen, men kobler seg kun opp i bilen. Har ikke lagt merke til at den "eter batteri", men det kan jo være for at den ikke brukes mer enn det den brukes i bilen.

 

Hvordan satte du opp telefonen fra når den var ny? Om du satte den opp med en sikkerhetskopi fra en annen telefon, ville jeg vurdert å resatt den og satt den opp som en ny enhet uten sikkerhetskopi. Det er verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Min blåtann står på hele dagen, men kobler seg kun opp i bilen. Har ikke lagt merke til at den "eter batteri", men det kan jo være for at den ikke brukes mer enn det den brukes i bilen.

 

Hvordan satte du opp telefonen fra når den var ny? Om du satte den opp med en sikkerhetskopi fra en annen telefon, ville jeg vurdert å resatt den og satt den opp som en ny enhet uten sikkerhetskopi. Det er verdt et forsøk.

 

 

Det var vel verdt er forsøk!

 

Jeg resatte telefonen til fabrikkstandard og satte den opp som ny telefon. Etter å ha vært fullt oppladet i morges, er det ca 80% igjen på batteriet. Bluetooth og wifi har stått på, og i lista over hva som har brukt mest batteri, er de ikke nevent en gang. BT lå tidligere på topp, sammen med Chrome.

 

Øverst på lista kommer i stedet Android system, skjerm og Android operativsystem. Har brukt Chrome lite, ikke ringt og kun sendt en melding. 

 

Likevel har reset-en av mobilen gitt merkbart bedre batteritid. Regner med at noen innstillinger fra backup-en jeg tidligere oppdaterte fra, har klusset det til, men ved å resette og sette alt opp på nytt, håper jeg at jeg kan satse på å beholde telefonen :) :) 

Lenke til kommentar

 

Min blåtann står på hele dagen, men kobler seg kun opp i bilen. Har ikke lagt merke til at den "eter batteri", men det kan jo være for at den ikke brukes mer enn det den brukes i bilen.

 

Hvordan satte du opp telefonen fra når den var ny? Om du satte den opp med en sikkerhetskopi fra en annen telefon, ville jeg vurdert å resatt den og satt den opp som en ny enhet uten sikkerhetskopi. Det er verdt et forsøk.

 

 

Det var vel verdt er forsøk!

 

Jeg resatte telefonen til fabrikkstandard og satte den opp som ny telefon. Etter å ha vært fullt oppladet i morges, er det ca 80% igjen på batteriet. Bluetooth og wifi har stått på, og i lista over hva som har brukt mest batteri, er de ikke nevent en gang. BT lå tidligere på topp, sammen med Chrome.

 

Øverst på lista kommer i stedet Android system, skjerm og Android operativsystem. Har brukt Chrome lite, ikke ringt og kun sendt en melding. 

 

Likevel har reset-en av mobilen gitt merkbart bedre batteritid. Regner med at noen innstillinger fra backup-en jeg tidligere oppdaterte fra, har klusset det til, men ved å resette og sette alt opp på nytt, håper jeg at jeg kan satse på å beholde telefonen :) :)

 

 

Grættis! Digg når det løser seg! :D

Endret av Buckzie
Lenke til kommentar

Jeg fikk telefonen i dag! Men... får ikke brukt den siden jeg ikke har nano-SIM :(

Så da begynner ventingen på nytt SIM-kort... typisk!

Venting? Du kan kappe selv eller gå opp til en Telenorforhandler så fikser de det der og da for gratis/50-150 kr. Så slipper du å vente... posten er treeeeeg i Norge. Dårlig service, dyrt og tregt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...