Gå til innhold

Nexus 5X - Googles nye allrounder fra LG.

Anbefalte innlegg

Merkelig diskusjon - er vel åpenbart at trådløs lading er en fordel :)  Har aldri brukt det selv, men savner å bare kunne legge telefonen i fra meg på pulten på jobb, og at den lades samtidig. Å plugge inn og ut en kabel blir bare ikke gjort.

Men siden jeg ikke bruker det selv på min Nexus 5, blir det ikke til at jeg automatisk prioriterer det på min neste telefon. Så an til at det blir 6P, men all ventingen dytter meg mot andre telefoner...

Jeg skjønner ikke hvorfor det er "åpenbart"? :p Det er en treigere form for lading? Det eneste som er åpenbart, er at det er ENKLERE - det er helt "åpenbart" en fordel, ja :)

Men jeg orker ikke denne diskusjonen mer :)

EDIT: Dessuten ikke en diskusjon, mellom meg og Duff - føler det er mer en utdypning av bruksmønster, og uttalelser hva anngår Qi-lading :)

Om du har et bruksmønster som tilsier at du må ha 4stk 10000mAh batterier tilgjengelig har vi et fullstendig annerledes bruksmønster. Du kan kanskje da ikke argumentere hardt på hva som er åpenbart fordi du må være den eneste jeg vet om som har så mye juice tilgjengelig om forbruket ditt ila dagen førte til at du gikk tom.

Oss "normale dødelige" lader kanskje en gang om dagen, og som tidligere Qi bruker fungerte det sømløst med nattesøvnen hvor jeg ikke tenkte over ladingen over hode. Siden jeg fikk Nokia Lumia 920 i 2012 har jeg ikke ladet mobilen ved å plugge i kabelen, jeg har bare lagt den ned på nattbordet som ellers.

Men nå er dette 5X tråd og ikke en Qi tråd :D NOEN SOM HAR FÅTT FORSENDELSEN FRA GOOGLE ENNÅ? Virker som om de er sist i løypa av å levere sin egen mobil :D :D Selv venter jeg på et deksel.

Enig her.

QI er strengt talt er særegent behov, etter min mening, men nå utnytter jeg forsåvidt heller ikke telefonen for hva den faktisk er verdt på andre bruksmområdet heller. For min del holder det å lade én gang i døgnet med kabel, og da brukes telefonen relativt godt fra 06-22, og jeg har enda ikke hatt den under 40%. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:D NOEN SOM HAR FÅTT FORSENDELSEN FRA GOOGLE ENNÅ? Virker som om de er sist i løypa av å levere sin egen mobil :D :D Selv venter jeg på et deksel.

En buddy av meg, fikk sin 5X fra Google her om dagen, tror jeg? Skal dobbeltsjekke :)

Endret av Buckzie
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

... men savner å bare kunne legge telefonen i fra meg på pulten på jobb, og at den lades samtidig. Å plugge inn og ut en kabel blir bare ikke gjort.

He, he - Husker fra tiden med ladekabel at kollegaer "bare låner kabelen din litt"... En dag eller to seinere har en lavt batteri og kabelmangel. Ut på kabeljakt.

Eller at en oppdager rett før en skal gå at tlf er på 20%.

Ja, ja - sånn var det i gamledager.

Lenke til kommentar

DUFF_B33R:

Jeg sjekket batteribruken på min 5x, og den grafiske batterikurven var rimelig bratt.

Når det gjelder Doze, fant jeg følgende på AndroidCentral.com:

For Doze to kick in, your phone needs to be sitting still with the screen off, and not connected to a charger. That means no moving around and nudging the gyro or other motion sensors, no touching the screen or the buttons and no waving your hand around in front of it if you're using a phone like the new phones from Motorola that have motion detection on the front bezel. Set it down, and leave it alone.

Link til den aktuelle siden om Doze:

http://www.androidcentral.com/inside-marshmallow-what-doze-how-do-i-use-it-and-what-does-it-do

Jeg bærer telefonen i en belteveske dagen lang, så det ser ut som Doze har begrenset effekt, så lenge den ikke legger i ro. Det er i alle fall slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar

Har nå ladet batteriet for andre gang, og det er merkbart mer "guts" enn første gang jeg ladet den. Det er gledelig, og det gjenstår å se hvor mye bedre det blir videre.

Får legge til at jeg slo av funksjonen som gjør at skjermen slås på for å vise klokke og notifications (på godt norsk) når jeg tar opp telefonen. Jeg har telefonen i en belteveske, og med mye bevegelse i løpet av en dag, kan dette ha gjort at batteriet ble tømt vel mye første gang jeg hadde ladet telefonen. Likevel tror jeg uansett batteriet gir mer etter noen gangers lading.

Bestilte et deksel og en USB C til USB A (vanlig USB) kabel fra Google den 8. november, og i kveldingen ble den levert på døra. Leveringstiden er definitivt godkjent. Dekselet gjør telefonen supergod å holde i, samt at det beskytter både skjerm og kameraglass. Dersom jeg beholder telefonen, bestiller jeg også en skjermbeskytter av typen tempered glass.

Er imponert over hvor kjapp telefonen er med "bare" 2GB minne. At det er ren Android, hjelper på, men likevel er det meget bra!

Lenke til kommentar

Har nå ladet batteriet for andre gang, og det er merkbart mer "guts" enn første gang jeg ladet den. Det er gledelig, og det gjenstår å se hvor mye bedre det blir videre.

Får legge til at jeg slo av funksjonen som gjør at skjermen slås på for å vise klokke og notifications (på godt norsk) når jeg tar opp telefonen. Jeg har telefonen i en belteveske, og med mye bevegelse i løpet av en dag, kan dette ha gjort at batteriet ble tømt vel mye første gang jeg hadde ladet telefonen. Likevel tror jeg uansett batteriet gir mer etter noen gangers lading.

Bestilte et deksel og en USB C til USB A (vanlig USB) kabel fra Google den 8. november, og i kveldingen ble den levert på døra. Leveringstiden er definitivt godkjent. Dekselet gjør telefonen supergod å holde i, samt at det beskytter både skjerm og kameraglass. Dersom jeg beholder telefonen, bestiller jeg også en skjermbeskytter av typen tempered glass.

Er imponert over hvor kjapp telefonen er med "bare" 2GB minne. At det er ren Android, hjelper på, men likevel er det meget bra!

Kult at det bedrer seg :D

Leverte de på døra? DHL eller noen andre? :)

Endret av Buckzie
Lenke til kommentar

Buckzie:

Takker! Ja, det er kult :)

Du har helt rett i at det var DHL. De leverte på døra i kveldingen :) Varene ble sendt fra Nederland. Fulgte med på logistikken på nett. Selv om jeg bestilte fra Norge, var logistikken på kav tysk, men jeg er heldigvis ganske oppegående på tysk :) :)

Kult at de sender med dør-til-dør! :) Gleder meg til å få kloa i en 6p snart... samma om det er tracking på tysk eller ei x)

Lenke til kommentar

Her er et par skjermdumper av min 5x i forbindelse med batteribruk for 1. og 2. gangs lading.

Onsdag den 11. var første dagen jeg brukte den. Den var fulladet om morgenen ca kl 07.15, og rundt kl 20 var det 30% igjen.  Altså etter ca 13 timer. Av vedlagte bilde, er det Bluetooth som brukte klart mest strøm. Telefonen var koblet til smartklokke, samt at jeg brukte BT i bilen.

Telefonen var helt avslått et par dager.

Fredag den 13. ladet jeg den helt opp igjen, ca kl 21. Brukte ikke BT denne gang, men surfet en del, spilte en del musikk og tok noen bilder og video. Da jeg satt den på lading igjen ca kl 9 lørdag morgen, var det ca 55% igjen på batteriet. Det var da gått ca 12 timer. Telefonen ble ikke brukt mellom ca kl 2 og 8. 

Er det BT som er den store synderen her? Virker slik. La meg også legge til at funksjonen for at skjermen tennes når man løfter opp telefonen var aktivert den første dagen. Den kan dermed ha blitt tent en del ganger når jeg brukte den og gikk med den i belteveska. Denne funksjonen var avslått andre dagen jeg brukte telefonen.

post-53963-0-77592900-1447501161_thumb.png

post-53963-0-54843200-1447501162_thumb.png

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Noen som kan fortelle meg hvordan er lyden med hodetelefoner, bare hatt Nexus telefoner hittil men har lest at både 5X og 6P har veldlig lav output på lyden, har Nexus 5 nå og der måtte jeg roote for å få høyere lyd.
Ingen tester tar for seg noe særlig på lyd og det er en total dealbreaker for meg!

Lenke til kommentar

Sitter i dette øyebikk og venter på at DHL skal komme med pakke. Klart meg med en nokia 130 i nesten 2 mnd så skal bli godt med noe litt mer brukbart nå :)

Google Store? (:  Kan jeg i såfall spørre ca. hvor lang tid din bruke fra Irland?  Min er "shipped" i dag.  Nysgjerrig på om den kommer før helgen ;)

Nei, LG/komputronik i Polen :)

Sitter i dette øyebikk og venter på at DHL skal komme med pakke. Klart meg med en nokia 130 i nesten 2 mnd så skal bli godt med noe litt mer brukbart nå :)

Hvordan funka den Nokia 130? :) Hvor lenge varte batteriet og støtter den Exchange/annen epost?

Batteriet varer omtrent 8 dager og den støtter ikke exchange eller anne epost. Den er så enkel som du får de. Lommelykt og snake er nok det mest fancye med den telefonen ;)

Lenke til kommentar

Sub-man:

Lyden er som du antyder. Det er lav output. Muligens bedre med øreplugger, men likevel... Lydkvaliteten er ikke spesielt god. Helt grei, men ikke mer. Jeg brukte Spotify.

Så dette er ikke noen spesielt god telefon, dersom man vil ha god lyd til musikk. 

Om alternative musikkspillere gir bedre lyd, vet jeg ikke.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Noen som kan fortelle meg hvordan er lyden med hodetelefoner, bare hatt Nexus telefoner hittil men har lest at både 5X og 6P har veldlig lav output på lyden, har Nexus 5 nå og der måtte jeg roote for å få høyere lyd.

Ingen tester tar for seg noe særlig på lyd og det er en total dealbreaker for meg!

Testet en en telefon fra Marshall, som het Marshall London, i noen minutter. Lydkvaliteten virket solid! Dette er jo en telefon rettet mot de som skal bruke telefonen primært til lyd, så du får 720p display og en relativt høy pris; men til gjengjeld får du trinnløst volumhjul, 2stk audio-outputs (3.5mm) og en amp laget av Marshall. Du har full tilgang til batteriet og det er MicroSD-kort støtte som toppen av kransekaka  :)

Tror det kun er Netcom-butikkene som fører den in-house - prøv å ta en tur innom og test den :)

Har ikke lest noe reviews, mye annet (som 720p display, yuck) som ikke taler til meg - men høres jo ut som om det kanskje er noe for deg? :)

Endret av Buckzie
Lenke til kommentar

Testet en en telefon fra Marshall, som het Marshall London, i noen minutter. Lydkvaliteten virket solid! Dette er jo en telefon rettet mot de som skal bruke telefonen primært til lyd, så du får 720p display og en relativt høy pris; men til gjengjeld får du trinnløst volumhjul, 2stk audio-outputs (3.5mm) og en amp laget av Marshall. Du har full tilgang til batteriet og det er MicroSD-kort støtte som toppen av kransekaka  :)

Tror det kun er Netcom-butikkene som fører den in-house - prøv å ta en tur innom og test den :)

Har ikke lest noe reviews, mye annet (som 720p display, yuck) som ikke taler til meg - men høres jo ut som om det kanskje er noe for deg? :)

Takk! Det var det jeg tenkte, virkelig virkelig synd at jeg skal skifte telefonmerke for en så liten ting som lav lyd.

Hadde ventet i ett halvt år på at den nye Nexusen. Marshall telefonen er kul den men litt for rocka for min smak.

Har virkelig sjekka telefon-markedet og klarer ikke finne en phone jeg virkelig vil ha! Det er nesten sånn at jeg vurderer å kjøpe en ny Nexus 5.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...