Gå til innhold

Nexus 5X - Googles nye allrounder fra LG.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begriper ikke at batteriet på min Nexus ble tappet så fort (se innlegg i går). Det er ikke mer enn middels i mange tester, men min erfaring er at det er det svakeste jeg har opplevd på en mobil på lenge. Tar dog forbehold om at flere oppladinger kan bedre kapasiteten, samt at det kan bero på feil eller ett eller annet som tapper batteriet. Likevel har jeg brukt telefonen høyst moderat.

 

Her er utdrag fra en test på anandtech.com:

 

http://www.anandtech.com/show/9742/the-google-nexus-5x-review/5

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Begriper ikke at batteriet på min Nexus ble tappet så fort (se innlegg i går). Det er ikke mer enn middels i mange tester, men min erfaring er at det er det svakeste jeg har opplevd på en mobil på lenge. Tar dog forbehold om at flere oppladinger kan bedre kapasiteten, samt at det kan bero på feil eller ett eller annet som tapper batteriet. Likevel har jeg brukt telefonen høyst moderat.

 

Her er utdrag fra en test på anandtech.com:

 

http://www.anandtech.com/show/9742/the-google-nexus-5x-review/5

 

Har du gått inn og konfigurert Doze? :)

Lenke til kommentar

 

Begriper ikke at batteriet på min Nexus ble tappet så fort (se innlegg i går). Det er ikke mer enn middels i mange tester, men min erfaring er at det er det svakeste jeg har opplevd på en mobil på lenge. Tar dog forbehold om at flere oppladinger kan bedre kapasiteten, samt at det kan bero på feil eller ett eller annet som tapper batteriet. Likevel har jeg brukt telefonen høyst moderat.

 

Her er utdrag fra en test på anandtech.com:

 

http://www.anandtech.com/show/9742/the-google-nexus-5x-review/5

 

Har du gått inn og konfigurert Doze? :)

 

 

Hvor finner jeg det? Har satt opp noe "ikke forstyrr" når jeg sover (under lyder og varsler).

 

Jeg er litt usikker, men lurer på om batteriet er litt bedre nå... har hatt den i 8 dager nå, med lading hver dag. Ble mye tafsing de første dagene så dag 4 så jeg de første kalkulerte estimatene (i batteriappen) at den kunne vare i to dager. Men om det er meg som har slutta å klå så på den eller noe er optimalisert vites ikke.

 

Jeg har stort sett slått av Wifi, Bluetooth og posisjonering. Wifi fordi det er så ustabilt på jobb, jeg har 5gb inklusiv så for meg er det så og si "ubegrenset" og nettopp pga av det gidder jeg ikke å slå den på hjemme, 4G gir nesten samme farten uansett. Skjermen er satt ned til nesten til det laveste, det er godt nok med mindre man er ute og står mot sola.

 

Noen andre som har strømsparingstips? 

Lenke til kommentar

 

 

Begriper ikke at batteriet på min Nexus ble tappet så fort (se innlegg i går). Det er ikke mer enn middels i mange tester, men min erfaring er at det er det svakeste jeg har opplevd på en mobil på lenge. Tar dog forbehold om at flere oppladinger kan bedre kapasiteten, samt at det kan bero på feil eller ett eller annet som tapper batteriet. Likevel har jeg brukt telefonen høyst moderat.

 

Her er utdrag fra en test på anandtech.com:

 

http://www.anandtech.com/show/9742/the-google-nexus-5x-review/5

 

Har du gått inn og konfigurert Doze? :)

 

 

Hvor finner jeg det? Har satt opp noe "ikke forstyrr" når jeg sover (under lyder og varsler).

 

Jeg er litt usikker, men lurer på om batteriet er litt bedre nå... har hatt den i 8 dager nå, med lading hver dag. Ble mye tafsing de første dagene så dag 4 så jeg de første kalkulerte estimatene (i batteriappen) at den kunne vare i to dager. Men om det er meg som har slutta å klå så på den eller noe er optimalisert vites ikke.

 

Jeg har stort sett slått av Wifi, Bluetooth og posisjonering. Wifi fordi det er så ustabilt på jobb, jeg har 5gb inklusiv så for meg er det så og si "ubegrenset" og nettopp pga av det gidder jeg ikke å slå den på hjemme, 4G gir nesten samme farten uansett. Skjermen er satt ned til nesten til det laveste, det er godt nok med mindre man er ute og står mot sola.

 

Noen andre som har strømsparingstips? 

 

 

Det skal vell egentlig være "aktivt" for alle apps - men har lest om folk som har fått telefoner, hvor det ikke er aktivt :)

 

Her er en guide for å "fjerne" apps fra Doze, men fungerer andre veien og :)

 

http://www.ibtimes.co.uk/how-disable-doze-mode-certain-apps-android-6-0-marshmallow-1525840

Lenke til kommentar

 

 

 

Begriper ikke at batteriet på min Nexus ble tappet så fort (se innlegg i går). Det er ikke mer enn middels i mange tester, men min erfaring er at det er det svakeste jeg har opplevd på en mobil på lenge. Tar dog forbehold om at flere oppladinger kan bedre kapasiteten, samt at det kan bero på feil eller ett eller annet som tapper batteriet. Likevel har jeg brukt telefonen høyst moderat.

 

Her er utdrag fra en test på anandtech.com:

 

http://www.anandtech.com/show/9742/the-google-nexus-5x-review/5

 

Har du gått inn og konfigurert Doze? :)

 

 

Hvor finner jeg det? Har satt opp noe "ikke forstyrr" når jeg sover (under lyder og varsler).

 

Jeg er litt usikker, men lurer på om batteriet er litt bedre nå... har hatt den i 8 dager nå, med lading hver dag. Ble mye tafsing de første dagene så dag 4 så jeg de første kalkulerte estimatene (i batteriappen) at den kunne vare i to dager. Men om det er meg som har slutta å klå så på den eller noe er optimalisert vites ikke.

 

Jeg har stort sett slått av Wifi, Bluetooth og posisjonering. Wifi fordi det er så ustabilt på jobb, jeg har 5gb inklusiv så for meg er det så og si "ubegrenset" og nettopp pga av det gidder jeg ikke å slå den på hjemme, 4G gir nesten samme farten uansett. Skjermen er satt ned til nesten til det laveste, det er godt nok med mindre man er ute og står mot sola.

 

Noen andre som har strømsparingstips? 

 

 

Det skal vell egentlig være "aktivt" for alle apps - men har lest om folk som har fått telefoner, hvor det ikke er aktivt :)

 

Her er en guide for å "fjerne" apps fra Doze, men fungerer andre veien og :)

 

http://www.ibtimes.co.uk/how-disable-doze-mode-certain-apps-android-6-0-marshmallow-1525840

 

 

Takk, hos meg er alt optimalisert med unntak av to apps "DMService" og "Google Play Tjenester" som ikke lar seg optimalisere.

Endret av DUFF_B33R
Lenke til kommentar

Takk for innspill, folkens! Skal sjekke Doze, men uansett burde batteriet ikke tappes så raskt som på min. Viser ellers til at telefonen er ny og at jeg har brukt den meget moderat.

Din bruk er veldig relativt da :D Med moderat så regner jeg med du har satt opp mail, sender/mottar sms og telefonsamtaler. Dette utelukker spill :D. Men hvordan ser skjermdump av grafen for batteriet ditt da?

 

Nedenfor ser dere min, hadde et god natt søvn som dere ser, men noe plausibelt at det holder til kl 0300 i morgen natt kan jeg se for meg.

 

Så hvis jeg beregner at jeg er nødt til å sikre meg at batteriet varer ut neste dag ser det ut som jeg må lade hver 1,5 dag... som betyr at med mindre jeg står opp på natta for å sette den på lading så må jeg annen hver dag lade den opp rett før jeg legger meg i stede for at det skjer på behov.

 

KJEDELIG... jeg vil ha QI lading!!! Merker det sinnsykt, før var ikke lading et problem, men nå er det jo et føkkings "problem". "Har jeg strøm nok til i morra"? "Må jeg lade snart"?

 

post-202438-0-29075400-1447405243_thumb.png

Endret av DUFF_B33R
Lenke til kommentar

Er det virkelig så viktig med QI? Har solgt min S6 i påvente av 6P - låner nå en telefon uten QI, og jeg er heller GLAD for at jeg slipper å bruke QI, hvor mange ganger har jeg ikke satt S6en ned på plata, og så må jeg dytte litt på den - fordi den enten ikke tar lading, eller fordi tar 1-2sek før lading begynner, og jeg tror den ikke lader - hence frustration begins x)

 

Kjøp deg en sånn kabel"knott" som du feste kabelen din i, så står den klar på nattbordet, du plugger den i - and problem solved :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Er det virkelig så viktig med QI? Har solgt min S6 i påvente av 6P - låner nå en telefon uten QI, og jeg er heller GLAD for at jeg slipper å bruke QI, hvor mange ganger har jeg ikke satt S6en ned på plata, og så må jeg dytte litt på den - fordi den enten ikke tar lading, eller fordi tar 1-2sek før lading begynner, og jeg tror den ikke lader - hence frustration begins x)

 

Kjøp deg en sånn kabel"knott" som du feste kabelen din i, så står den klar på nattbordet, du plugger den i - and problem solved :)

 

Lykke til!

QI er awesome! Jeg har sånn Fatboy ladepute hvor selve plata går inn i en pute. Har aldri hatt problemer med å plassere den. Telefonen slow lades (som fort tar en 4-6 timer) hvor jeg da var garantert hver eneste dag å ha en fulladet telefon. Bare å legge den - done deal. Ikke noe stress med å ha kabler liggende her og der (spess med USB C som ikke er så utbredt) for å kunne lade. Ikke noe jalla med å beregne at nå skal jeg det og det, og da må telefonen ha juice nok til å vare så og så lenge. Det er problemfritt... :)

Lenke til kommentar

 

Er det virkelig så viktig med QI? Har solgt min S6 i påvente av 6P - låner nå en telefon uten QI, og jeg er heller GLAD for at jeg slipper å bruke QI, hvor mange ganger har jeg ikke satt S6en ned på plata, og så må jeg dytte litt på den - fordi den enten ikke tar lading, eller fordi tar 1-2sek før lading begynner, og jeg tror den ikke lader - hence frustration begins x)

 

Kjøp deg en sånn kabel"knott" som du feste kabelen din i, så står den klar på nattbordet, du plugger den i - and problem solved :)

 

Lykke til!

QI er awesome! Jeg har sånn Fatboy ladepute hvor selve plata går inn i en pute. Har aldri hatt problemer med å plassere den. Telefonen slow lades (som fort tar en 4-6 timer) hvor jeg da var garantert hver eneste dag å ha en fulladet telefon. Bare å legge den - done deal. Ikke noe stress med å ha kabler liggende her og der (spess med USB C som ikke er så utbredt) for å kunne lade. Ikke noe jalla med å beregne at nå skal jeg det og det, og da må telefonen ha juice nok til å vare så og så lenge. Det er problemfritt... :)

 

 

Jeg skjønner ikke logikken din? Du er jo garantert enn full-ladet telefon hver dag, om du bruker kabel og :p ? Ikke stress med kabler her og der? Det må jo gå en kabel til ladeplata, og plata i seg selv tar jo mye mer plass enn bare en kabel? Skjønner heller ikke "Ikke noe jalla med å breregne at nå skal jeg det og det, og da må telefonen ha juice nok til å vare så og så lenge"  - hæ? Eneste forskjellen på QI og vanlig lading, er at QI ikke krever at du putter en kabel i, og at det lader slow af :p

 

Jeg vil jo heller si at en kabel er mye mer effektiv, og at med en kabel, slipper jeg noe "jalla" med å beregne at "nå skal jeg det og det, og da må telfonen ha juice nok til å være så og så lenge" 

 

Som Flossy Carter på YouTube sier - så er rapid charging via kabel, noe som gjør Nexus 6P til en SSC (Shit, Shower, Change) telefon. Du kan komme hjem med 10%, take a shit, take a shower, change clothes - også er du back til 50%+ :) og kan head out again :D

 

QI er anti-SSC :cool:

Endret av Buckzie
Lenke til kommentar

 

 

Er det virkelig så viktig med QI? Har solgt min S6 i påvente av 6P - låner nå en telefon uten QI, og jeg er heller GLAD for at jeg slipper å bruke QI, hvor mange ganger har jeg ikke satt S6en ned på plata, og så må jeg dytte litt på den - fordi den enten ikke tar lading, eller fordi tar 1-2sek før lading begynner, og jeg tror den ikke lader - hence frustration begins x)

 

Kjøp deg en sånn kabel"knott" som du feste kabelen din i, så står den klar på nattbordet, du plugger den i - and problem solved :)

 

Lykke til!

QI er awesome! Jeg har sånn Fatboy ladepute hvor selve plata går inn i en pute. Har aldri hatt problemer med å plassere den. Telefonen slow lades (som fort tar en 4-6 timer) hvor jeg da var garantert hver eneste dag å ha en fulladet telefon. Bare å legge den - done deal. Ikke noe stress med å ha kabler liggende her og der (spess med USB C som ikke er så utbredt) for å kunne lade. Ikke noe jalla med å beregne at nå skal jeg det og det, og da må telefonen ha juice nok til å vare så og så lenge. Det er problemfritt... :)

 

 

Jeg skjønner ikke logikken din? Du er jo garantert enn full-ladet telefon hver dag, om du bruker kabel og :p ? Ikke stress med kabler her og der? Det må jo gå en kabel til ladeplata, og plata i seg selv tar jo mye mer plass enn bare en kabel? Skjønner heller ikke "Ikke noe jalla med å breregne at nå skal jeg det og det, og da må telefonen ha juice nok til å vare så og så lenge"  - hæ? Eneste forskjellen på QI og vanlig lading, er at QI ikke krever at du putter en kabel i, og at det lader slow af :p

 

Jeg vil jo heller si at en kabel er mye mer effektiv, og at med en kabel, slipper jeg noe "jalla" med å beregne at "nå skal jeg det og det, og da må telfonen ha juice nok til å være så og så lenge" 

 

Som Flossy Carter på YouTube sier - så er rapid charging via kabel, noe som gjør Nexus 6P til en SSC (Shit, Shower, Change) telefon. Du kan komme hjem med 10%, take a shit, take a shower, change clothes - også er du back til 50%+ :) og kan head out again :D

 

QI er anti-SSC :cool:

 

Du har fullstendig misforstått, logikken er enkelt - i'll spell it out for ya :D:

 

Med QI: når jeg legger meg legger jeg telefonen ned på puta (som alltid fungerer). Når jeg står opp har jeg 100% batteri og telefonen varer garantert frem til jeg legger meg igjen. No fuzz.

 

Uten QI: Nå lader jeg ved behov, hvor hovedproblematikken er "varer mobilen ut neste dag?". Jeg må da kvelden før vurdere om den klarer å vare frem til klokka 17 dagen etter til jeg kommer hjem. Jeg har kabel på jobb, men bare en adapter så da må jeg drive å bytte på kabelen under pulten da den normalt brukes til å lade headsettet med micro usb kontakt.

Jeg har liten lyst til å lade over natta med den 15W 3A laderen som fulgte med, det tror jeg ikke er spesielt heldig for batteriet.

 

Poenget er at med QI, hvor devicen lades tregt over natt vil du hver morgen ha en device som har 100% batteri. Dette garanterer at den varer ut dagen, og du slipper å tenke på lading. Jeg har brukt QI lading i over 3 år. Denne "nye" tilværelsen med å ha en svært strømsugen telefon som ikke varer 24t om jeg hadde brukt den som jeg ville er kjedelig.

Endret av DUFF_B33R
Lenke til kommentar

Men det er litt vanskelig å ha en dialog på dette da jeg ikke vet hva behovene og kravene dine. Feks er mine at jeg må være tilgjengelig på telefon. Ikke bare i forbindelse med jobb, men også om feks kona vil at jeg skal hente i barnehagen eller handle noe på vei hjem. Jeg kan da ikke ha en telefon som dauer klokka 10:00, og så får jeg ikke lada den før jeg kommer hjem klokka 17:00.

 

Om du er skoleungdom har du verdens minste bekymringer og ansvar. At telefonen din dauer er da ikke verdens største problem liksom.

 

Jeg er nødt til å vurdere kvelden før: "må jeg lade nå for at telefonen skal vare den påfølgende dagen?".

 

Med QI så er ikke det noe problem. Telefonen er med meg hele tiden uansett, og om kvelden legger jeg den på nattbordet. Eneste forskjellen er at på nattbordet er det en ladeplate som jeg legger telefonen oppå. Jeg har da en fulladet telefon når jeg står opp.

 

Jeg forutsetter at det ikke er heldig for batteriet å lade med den laderen som fulgte med, som er av en hurtigere type (15W 3A) igjennom hele natta. Dvs at om jeg legger meg klokka 23:00, så er telefonen fulladet 23:47 (typisk, ser det tar under 50 min å fulladet). Den ligger da fra 23:47 til klokka 07:15 med bånn gass lading. Tilfellet hadde da blitt hver natt, hver dag gjennom hele året.

 

Og QI er veldig bra for micro USB porten, bruker den jo da ikke... på mine 3 siste telefoner har micro USB på et eller annet vis sviktet. Jeg hadde Samsung S3 før Nexusen nå og den måtte lades i en spesiell vinkel for at kontakten skulle få kontakt.

Nå skal det sies at jeg synes USB C kontakten virker bedre! Den er større og mer robust en micro USB, men hvorfor de idiotene ikke har fjerna den tappen i midten å laga noe som ligner på Apples Lightning kabel skjønner jeg ikke...

 

Sist men ikke minst så er det dillet med å finne kabel, finne et ladepunkt... det er dog et luksus problem, men igjen med QI så er du garantert at telefonen varer fra du står opp til du går og legger deg hvor du ikke trenger å tenke på bruken. Under mye fikling med apps, spill og browsing varer de fleste telefoner 12-16 timer. Men om du sitter der, klokka 10:00 med 35% batteri og laderen ligger hjemme så kan du bare drite i å kjøre noen sessions med Candy Crush, Clash of Clans eller Race Day... streaming i Spotify, browsing på nett m.m. :D

Endret av DUFF_B33R
Lenke til kommentar

Men det er litt vanskelig å ha en dialog på dette da jeg ikke vet hva behovene og kravene dine. Feks er mine at jeg må være tilgjengelig på telefon. Ikke bare i forbindelse med jobb, men også om feks kona vil at jeg skal hente i barnehagen eller handle noe på vei hjem. Jeg kan da ikke ha en telefon som dauer klokka 10:00, og så får jeg ikke lada den før jeg kommer hjem klokka 17:00.

 

Om du er skoleungdom har du verdens minste bekymringer og ansvar. At telefonen din dauer er da ikke verdens største problem liksom.

 

Jeg er nødt til å vurdere kvelden før: "må jeg lade nå for at telefonen skal vare den påfølgende dagen?".

 

Med QI så er ikke det noe problem. Telefonen er med meg hele tiden uansett, og om kvelden legger jeg den på nattbordet. Eneste forskjellen er at på nattbordet er det en ladeplate som jeg legger telefonen oppå. Jeg har da en fulladet telefon når jeg står opp.

 

Jeg forutsetter at det ikke er heldig for batteriet å lade med den laderen som fulgte med, som er av en hurtigere type (15W 3A) igjennom hele natta. Dvs at om jeg legger meg klokka 23:00, så er telefonen fulladet 23:47 (typisk, ser det tar under 50 min å fulladet). Den ligger da fra 23:47 til klokka 07:15 med bånn gass lading. Tilfellet hadde da blitt hver natt, hver dag gjennom hele året.

 

Og QI er veldig bra for micro USB porten, bruker den jo da ikke... på mine 3 siste telefoner har micro USB på et eller annet vis sviktet. Jeg hadde Samsung S3 før Nexusen nå og den måtte lades i en spesiell vinkel for at kontakten skulle få kontakt.

Nå skal det sies at jeg synes USB C kontakten virker bedre! Den er større og mer robust en micro USB, men hvorfor de idiotene ikke har fjerna den tappen i midten å laga noe som ligner på Apples Lightning kabel skjønner jeg ikke...

 

Sist men ikke minst så er det dillet med å finne kabel, finne et ladepunkt... det er dog et luksus problem, men igjen med QI så er du garantert at telefonen varer fra du står opp til du går og legger deg hvor du ikke trenger å tenke på bruken. Under mye fikling med apps, spill og browsing varer de fleste telefoner 12-16 timer. Men om du sitter der, klokka 10:00 med 35% batteri og laderen ligger hjemme så kan du bare drite i å kjøre noen sessions med Candy Crush, Clash of Clans eller Race Day... streaming i Spotify, browsing på nett m.m. :D

 

For det første, så er jeg ekstremt avhengig av telefon - i likhet med deg, så kan jeg rett og slett ikke la telefonen gå tom. (derfor har jeg 4stk 10000mAh betterier. 1 i hus (i tilfelle strømbrudd. Yes, really), 1 i sekken som alltid er med på jobb, 1 på jobb, og 1 som ligger i nærheten av koffert/reisebag.

 

Second, så tror jeg det at vi er uenige,  ligger i at du ikke vil la telefonen ligge med laderen i over natten. Etter å ha jobbet med telefoner i nesten ett tiår, en dame som jobber innen strøm og fornybar energi - jeg er ikke redd for at telefonen skal stå i laderen over natta, om det så er 15W 3A, eller 5W 1A. Har aldri hatt noe problemer med det, og i teorien skal det ikke hverken skade batteriet eller telefon, da både lade-adapterne og telefonene har funksjoner for å stoppe å lade, når batteriet er fult.

 

Så, plugger telefonen inn når jeg legger meg - våkner med full-ladet telefon, tar den ut av av laderen og kjører den ganske heavy fra morgen, til jeg sitter plantet på kontoret, hvor jeg av convenience plugger den i laderen, sånn at jeg når enn jeg må gå - så har jeg tilnærmet 100%.

 

Det gjør meg ingenting at den står i laderen når jeg sover, det gjør meg heller ingenting at den står i laderen når jeg jobber, da jeg har egen jobb-telefon som jeg bruker til jobben. Når jeg er ferdig for dagen og header hjem, har jeg som oftest 100% - kjører den hardt (pun intended) utover det som er igjen av dagen (bruker stort sett ikke PC hjemme, mobilen er mitt viktigste arbeidsverktøy, privat) og legger meg med stort sett 20-40%.

 

Om jeg ikke gidder/husker og plugge i laderen før jeg sovner, så er den fortsatt på 10-20% når jeg står opp - nok til at alarmen går.

 

De siste telefonen jeg har hatt har vært SSC-telefoner (elsker den betegnelsen), altså har jeg glemt å lade den kvelden før, plugger jeg den i når jeg står opp. Hilser på Mr Dass, tar en dusj, spiser og gjør det man ellers gjør ved morgenrutine - og forater huset med 70%+ noe som er godt nok til jeg kommer til kontoret hvor den settes i laderen (som forøvrig er en docking, som gjør lade-livet enklere) - skulle jeg underveis merke at det er lite/forsove meg og ikke rekk å la den stå i laderen, så har jeg xternal battery med meg :)

 

Ankommer kontoret, og lader den opp fult - så er den good 2 go når jeg forlater etc. etc. etc.

 

Så - jeg tror bruksmønstrene våre er såpass forskjellig (?), og jeg ikke bryr meg om at laderen står i 24/7 - bytter mobil hvert år/annenhvert år, og har aldri hatt noe problem med at batteriet blir vesentlig dårligere (annet enn på min S3, som forøvrig er den dårligste telefonen jeg har eid), eller at hatt noe problemer med lade-inngang. Har byttet batteri på min gamle note 3 - men da var pga fysisk skade på batteriet (dont ask...).

 

ANYWAYS - jeg håper du får bedre batteri-tid på 5Xen din, det er et av de tingene jeg som holdt meg vekk fra 5X og pushet meg til 6P :)

 

Let's agree to disagree - QI er ikke min greie, og det HELT greit at det er DIN greie :)

 

Gleder meg som f til ny telefon nå... 6P kan ikke komme raskere!!

 

 

Endret av Buckzie
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg har QI punkter alle steder jeg normalt oppholder meg. Tlf uten QI er uaktuelt. For meg er QI viktigere enn kamera på en tlf.

 

Det har omtrent samme effekten som "nøkkelfri" bil. Lettvindt. Når man først har det, vil en ikke miste det.

Lenke til kommentar

Jeg har QI punkter alle steder jeg normalt oppholder meg. Tlf uten QI er uaktuelt. For meg er QI viktigere enn kamera på en tlf.

 

Det har omtrent samme effekten som "nøkkelfri" bil. Lettvindt. Når man først har det, vil en ikke miste det.

 

Heh, jeg har hatt det i 2 år nå, har ikea-nattbord med innebygd QI-lader på gjesterom, 4 plater i huset som alltid er der - men jeg har intet savn mot noe QI-lading :) Smaken er som baken!

Lenke til kommentar

Merkelig diskusjon - er vel åpenbart at trådløs lading er en fordel :)  Har aldri brukt det selv, men savner å bare kunne legge telefonen i fra meg på pulten på jobb, og at den lades samtidig. Å plugge inn og ut en kabel blir bare ikke gjort.

 

Men siden jeg ikke bruker det selv på min Nexus 5, blir det ikke til at jeg automatisk prioriterer det på min neste telefon. Så an til at det blir 6P, men all ventingen dytter meg mot andre telefoner...

Lenke til kommentar

Merkelig diskusjon - er vel åpenbart at trådløs lading er en fordel :)  Har aldri brukt det selv, men savner å bare kunne legge telefonen i fra meg på pulten på jobb, og at den lades samtidig. Å plugge inn og ut en kabel blir bare ikke gjort.

 

Men siden jeg ikke bruker det selv på min Nexus 5, blir det ikke til at jeg automatisk prioriterer det på min neste telefon. Så an til at det blir 6P, men all ventingen dytter meg mot andre telefoner...

 

Jeg skjønner ikke hvorfor det er "åpenbart"? :p Det er en treigere form for lading? Det krever kjøp av ekstrautstyr? Det eneste som er åpenbart, er at det er ENKLERE - det er helt "åpenbart" en fordel, ja :)

 

Men jeg orker ikke denne diskusjonen mer :)

 

EDIT: Dessuten ikke en diskusjon, mellom meg og Duff - føler det er mer en utdypning av bruksmønster, og uttalelser hva anngår Qi-lading og om det er behov/ønske for hver av oss :D

Endret av Buckzie
Lenke til kommentar

 

Merkelig diskusjon - er vel åpenbart at trådløs lading er en fordel :)  Har aldri brukt det selv, men savner å bare kunne legge telefonen i fra meg på pulten på jobb, og at den lades samtidig. Å plugge inn og ut en kabel blir bare ikke gjort.

 

Men siden jeg ikke bruker det selv på min Nexus 5, blir det ikke til at jeg automatisk prioriterer det på min neste telefon. Så an til at det blir 6P, men all ventingen dytter meg mot andre telefoner...

 

Jeg skjønner ikke hvorfor det er "åpenbart"? :p Det er en treigere form for lading? Det eneste som er åpenbart, er at det er ENKLERE - det er helt "åpenbart" en fordel, ja :)

 

Men jeg orker ikke denne diskusjonen mer :)

 

EDIT: Dessuten ikke en diskusjon, mellom meg og Duff - føler det er mer en utdypning av bruksmønster, og uttalelser hva anngår Qi-lading :)

 

Om du har et bruksmønster som tilsier at du må ha 4stk 10000mAh batterier tilgjengelig har vi et fullstendig annerledes bruksmønster. Du kan kanskje da ikke argumentere hardt på hva som er åpenbart fordi du må være den eneste jeg vet om som har så mye juice tilgjengelig om forbruket ditt ila dagen førte til at du gikk tom.

 

Oss "normale dødelige" lader kanskje en gang om dagen, og som tidligere Qi bruker fungerte det sømløst med nattesøvnen hvor jeg ikke tenkte over ladingen over hode. Siden jeg fikk Nokia Lumia 920 i 2012 har jeg ikke ladet mobilen ved å plugge i kabelen, jeg har bare lagt den ned på nattbordet som ellers.

 

Men nå er dette 5X tråd og ikke en Qi tråd :D NOEN SOM HAR FÅTT FORSENDELSEN FRA GOOGLE ENNÅ? Virker som om de er sist i løypa av å levere sin egen mobil :D :D Selv venter jeg på et deksel.

Endret av DUFF_B33R
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...