DUFF_B33R Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 (endret) Jeg gikk for 5X over 6P mest pga størrelsen. Ikke så veldig interessert i å drasse rundt på et beist på nesten 6 tommer J. Huffamei (Huawei) er også uaktuelt av flere ymse årsaker . Det eneste jeg savner er QI, så jeg håper at det dukker opp slike pads som du fester på baksiden og så går inn i porten med en tynn kabel. Denne må da fungere med et deksel da (plastikk/stoff). Ellers er jeg litt skeptisk til USB C porten. Det er ikke så himla utbredt merket jeg. Tenkte jeg skulle ha en ekstra kabel så jeg kunne ha på jobb for å nødlade om jeg skulle gå tom for strøm. Rundt om forbi skal de ha hele 299 for en slik kabel, men var innom Kjell & Company (ny butikk som ligner Clas) og fikk en på 1m der til 100kr. Og tom for strøm blir den. Nå har den høy fiklefaktor, så for meg varer ikke batteriet mer enn <=24 timer. Skjønner ikke helt hva Google ingeniørene tenkte da de droppet QI, et av argumentene deres var jo at den 3A laderen som fulgte med lader telefonen opp på <50 min. Har jo ikke laderen med meg overalt, så på fredag når den lå døden nær, og jeg satt og lurte på om det er jeg eller kona som skal hente i barnehagen var jeg føkkd J. Jeg forklarte det i en annen tråd, men jeg har hatt denne telefonen siden torsdag (5/9/15) da den ble bestilt via jobbens leverandør av slike tjenester. Selger sa til meg at den kom via Sverige og at det ikke lå noen restriksjoner på den så han kunne gi den til meg så fort han fikk den inn. PROS: - Skjermen er god! Liker den klare fine skjermen og for meg virker den som ha veldig skarp og god fargegjengivelse. - Kamera tar sylskarpe bilder. Sendte et par snaps og får kommentar tilbake at kvaliteten er god. Nå er de vant med mine snaps fra en Samsung S3, så kanskje ikke så rart. Jeg har heller ikke sammenlignet med andre nye telefoner, men kvaliteten er god! - Strømsparer modusen er konge. Dette er jo en Android 6.0 ting (?) men når jeg legger ned telefonen for kvelden og telefonen skjønner dette (algoritme) så går den i en strømsparer modus som nesten ikke bruker noe strøm over natta. Grafene over bruken er så å si helt rette. CONS: - Har hatt litt problemer med Spotify. Virker som det er noe galt med bakgrunnstjenesten slik at Spotify kan slutte å svare om du putter den til siden og gjør noe annet mens du spiller (musikken fortsetter uavbrutt). Skjedd et par ganger siden jeg fikk den på torsdag. Videre satte telefonen i gang en tjeneste «Mediatjener» eller noe i den dur som brukte opp hele batteriet mitt på få timer en natt. Vanligvis går den i en super-sparemodus men noe bugget denne (sikkert Spotify da jeg brukte den til rett før jeg la meg) slik at da jeg våknet og trodde jeg hadde en 80% så hadde jeg 6% igjen på batteriet . Regner med disse problemene forsvinner ila en stund etter hvert som telefonen blir mer utbredt og feedbacken kommer inn til Google. Jeg har vært Lumia fan siden jeg selv importerte Lumia 800 fra Tyskland i 2011. Siden har jeg hatt Lumia 920 og 930. Ble rett og slett dritt lei av at Microsoft ikke klarer å løfte plattformen. Jeg har utvikla flere apps til plattformen og følte meg skikkelig forrådt Microsoft åpnet opp for å porte Android og IOS apper til Windows Phone… de svikta da alle sine Windows Phone utviklere som kunne ha trengt argumentet med å fortsette å utvikle apps til WP ved å også få lov til å porte til Android og IOS heller. Så før sommeren ditcha jeg 930 for en Samsung S3 for å teste Android litt, har venta på N5X siden. Argumentet for å velge N5X fremfor feks Samsung at nå har jeg ligget så lenge i bakkant, ventet på ditt, ventet på datt... tok jo ~1,5 år før Candy Crush kom til Windows Phone feks (ikke at jeg spiller Candy Crush). Med Android er det litt av det samme om Google utvikler en ny feature så blir du typisk ventende 6 mnd om du har en Samsung mobil (og mobilen har den muligheten). Andre merker kan være raskere, men Nexus er "day one" som er fett! Ulempen jeg jo som jeg beskriver ovenfor med Spotify og slikt, så det er tveegget. Endret 9. november 2015 av DUFF_B33R 1 Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 (endret) Var innom Netcom Kvadrat, men de hadde ikke hørt om denne telefonen en gang.. Må vel bestille fra nettbutikken ser det ut som. Endret 9. november 2015 av Kleivis Lenke til kommentar
johanf Skrevet 10. november 2015 Forfatter Del Skrevet 10. november 2015 Google har visst begynt å sende telefoner. Fra Nederland. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Google har visst begynt å sende telefoner. Fra Nederland. Har ikke fått sendingsbekreftelse i mail ennå 1 Lenke til kommentar
DUFF_B33R Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Flippflapp coveret jeg har bestilt har gått fra "Venter" til "Behandler"... N5Xen får fin fin behandling frem til jeg får en form for beskyttelse på den! Lenke til kommentar
K-nuts Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 (endret) Venter også på Google Store. Det står nå at nye bestillinger sendes innen 1-2 virkedager. Min ble bestilt forrige uke, så det burde bety utsending i.l.a. morgendagen. Kommentar til denne vs. 6P: Jeg hadde en iPhone 6 Plus en god stund. Jeg jobber/studerer i helsevesenet, hvor telefonen er flittig brukt men det kan gå en stund mellom hver lading. Til dette 6+ fantastisk, men størrelsen ble veldig upraktisk. Fant dessuten at jeg savnet den rene Androiden til Google veldig. Det føles mer effektivt enn iOS, selv om jeg ikke helt kan sette fingeren på hva som er utløsende. I sommer kjøpte jeg en Moto X (2014), og det var helt fantastisk å gå tilbake til en mindre telefon som kan håndteres med en hånd. Det jeg virkelig ønsker meg nå er mobil ca. på størrelse med 5X, men med >3500mAh batteri. Den kan gjerne være tykk og tung, så lenge den ikke er så bred og lang. Det hadde gjort utrolig mye for min bruk i alle fall. 6P blir for stor. Endret 10. november 2015 av K-nuts 1 Lenke til kommentar
Katrinese Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Sitter i dette øyebikk og venter på at DHL skal komme med pakke. Klart meg med en nokia 130 i nesten 2 mnd så skal bli godt med noe litt mer brukbart nå 1 Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 (endret) Bestilte min på Komplett.no søndag natt, og hentet den på posten i dag. Rask levering. Jeg har så vidt fått lagt inn programmene jeg pleier å bruke, og har synket med ulike Google–tjenester. Telefonen virker å være helt grei, men jeg har kun hatt den noen timer. Liker størrelsen godt. At det er rent Android, uten en masse dill-dall, er bare positivt. Er spent på batteritid og om antennen er god. Har heller ikke testet kameraet skikkelig. Deksel og USB C til USB A-kabel er akkerede på vei fra Google. Må bestille en skjermbeskytter av tempered glass-typen også. Får prøve et fra Skintomi eller finne et brukbart et på ebay. Endret 10. november 2015 av CellularDude Lenke til kommentar
johanf Skrevet 10. november 2015 Forfatter Del Skrevet 10. november 2015 Interessant. Spent på når jeg får min telefon, da jeg får den levert fra en leverandør som selger til bedrifter. Jeg vil også ha... Lenke til kommentar
mushi Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 (endret) Da har jeg fått min telefon. Det gikk litt fort da jeg bestilte den og en gledelig overraskelse da jeg så at det var 32gb utgaven. Telefonen er laget av bra materiale og virker ikke billig. Merkbart større enn 5-eren. Kameraet har irritert forferdelig på Nexus 5, spesielt autofokus. Jeg har fått et inntrykk av at 5x har et veldig godt kamera i forhold. Foreløbig veldig fornøyd med kjøpet! Endret 10. november 2015 av mushi 2 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 11. november 2015 Forfatter Del Skrevet 11. november 2015 Da har jeg fått min. Lenke til kommentar
highlander Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Fikk min levert på mandag fra Komplett. Veldig fornøyd så langt, selv om jeg gjerne skulle hatt den i samme størrelse som N5. Jeg har bestilt én av Adopted sine caser (uten flippkover, ettersom LG QuickCover ødela den gleden for meg på N5), men jeg trenger en god skjermbeskytter i tillegg. Noen som har bestilt noe slikt, eller har tips til dette? Jeg leste at Zagg sine skal være gode, men de har ingen på lager for øyeblikket. 1 Lenke til kommentar
enrique1986 Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Noen som har erfaring med batteritiden ? Er den bra ? Lenke til kommentar
DUFF_B33R Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Noen som har erfaring med batteritiden ? Er den bra ? Jeg føler den kunne ha vært mye bedre. Akkurat nå kommer jeg meg igjennom 24t, men da er det slik at jeg må huske å legge den på lading et time før jeg legger meg (så jeg kan ta den av ladinga når jeg går og legger meg - kan ikke være heldig å hurtiglade hele natta ). Batteriet varer mer en 24 timer, men da dør den i løpet av arbeidsdagen og laderen ligger hjemme... Jeg har til nå brukt QI som har slowladet telefonen min over natta, og det var liksom no brainer lett å bare legge den ned ved nattbordet fremfor å stresse rundt å planlegge ladinga mi. Så jeg kommer til å jakte på sånn QI lade receiver som jeg kan plugge i porten. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 (endret) Jeg synes heller ikke batteriet er all verden, men jeg forventet det heller ikke etter å ha lest tester. Ladet min helt opp, og tok den ut av laderen ca kl 07.00, og har nå vært på jobb. Nå, la oss si kl 16.00, er batteriet på 55%. Har surfet litt og sendt noen meldinger, men ellers ikke brukt den så mye. Dessuten er den tilkoblet en smartklokke via Bluetooth og den bruker jobbens wi-fi-nett. Dekningen er ikke så bra på jobb, så det går vel med litt batteri der. Surfing tar mye på batteriet, mens det tåler tale ganske så bra, noe jeg testet i går kveld hjemme, noen timer etter at jeg hadde tatt den i bruk.Hjemme er dekningen klart bedre enn på jobb.Batteriet blir vel bedre etter noen ladinger. Dersom telefonen har 20-30% igjen ved midnatt, er det ok. Lader uansett telefonene mine hver dag.Sammenlignet med iPhone 6 64 hadde den ca 60-70% under samme forhold og tid (07.00-16.00) og Samsung Galaxy S6 Edge+ hadde litt mer. Antenneindikatoren viser kanskje for mye. Signalstyrken er ikke i forhold. Til og med på jobb og i området rundt, viste den god dekning, selv om det ikke er det. Har ennå ikke ring med den på jobb for å teste om jeg mister dekning eller får samtale avbrutt. Telefonen virker litt "for-tung", men er ellers god å holde i. Den virker kjapp i menyer og programmer. Dessuten lastes sider raskt i nettleseren.Handsfree-høyttaleren har ikke noe god lyd. Høyttaleren for samtaler er kraftig, men lyden måtte slås ned til halvt, da det ble skingrende lyd på høyere volum. Skal teste dette ut litt mer. Kameraet kan ta ganske bra bilder, og er lyssterkt. Men avventer å gi noen dom til jeg har testet det mer. I tester jeg har lest, virket bildene til tider litt mindre skarpe enn på f.eks Samsung Galaxy S6-familien og LG G4. Likevel har Nexus 5x et godt kamera. Video har jeg ikke testet ennå.EDIT: Helvete, det er ikke den helt store juicen i batteriet. Kl 20 var det 25% igjen, og jeg har ikke brukt den noe hardt. Kan være det blir bedre etter noen ladinger, hvis ikke har jeg en annen telefon å gå for. Endret 11. november 2015 av CellularDude Lenke til kommentar
K-nuts Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Sitter i dette øyebikk og venter på at DHL skal komme med pakke. Klart meg med en nokia 130 i nesten 2 mnd så skal bli godt med noe litt mer brukbart nå Google Store? (: Kan jeg i såfall spørre ca. hvor lang tid din bruke fra Irland? Min er "shipped" i dag. Nysgjerrig på om den kommer før helgen Lenke til kommentar
Spanders Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Da bestilte jeg 5x også, selv om jeg har sikla på 6p i en måned. Tror den rett og slett hadde blitt for stor for meg. Regner med jeg vil trenge noen ekstra 3A-ladere, hvilke bør jeg gå for? Finner ikke stort på nettet, bør jeg handle i google store? Kina-ladere vil jeg helst unngå.. og kan noen anbefale en god skjermbeskytter? Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 PENDING - NOVEMBER 12 – 19, 2015 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 12. november 2015 Forfatter Del Skrevet 12. november 2015 Da bestilte jeg 5x også, selv om jeg har sikla på 6p i en måned. Tror den rett og slett hadde blitt for stor for meg. Regner med jeg vil trenge noen ekstra 3A-ladere, hvilke bør jeg gå for? Finner ikke stort på nettet, bør jeg handle i google store? Kina-ladere vil jeg helst unngå.. og kan noen anbefale en god skjermbeskytter? ¨ Grattis! Med tanke på at det ikke er alle kabler som er 100% sikre å bruke, hadde jeg handlet i Google sin butikk. Det koster litt ekstra, men da er du iallfall sikker på at det blir riktig. Selv har jeg ikke bestilt ekstra ladere, bare 3 USB-A til USB-C kabler som jeg skal ha liggende rundt (en på jobb, en i bilen og en hjemme). Lenke til kommentar
highlander Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Da bestilte jeg 5x også, selv om jeg har sikla på 6p i en måned. Tror den rett og slett hadde blitt for stor for meg. Regner med jeg vil trenge noen ekstra 3A-ladere, hvilke bør jeg gå for? Finner ikke stort på nettet, bør jeg handle i google store? Kina-ladere vil jeg helst unngå.. og kan noen anbefale en god skjermbeskytter? ¨ Grattis! Med tanke på at det ikke er alle kabler som er 100% sikre å bruke, hadde jeg handlet i Google sin butikk. Det koster litt ekstra, men da er du iallfall sikker på at det blir riktig. Selv har jeg ikke bestilt ekstra ladere, bare 3 USB-A til USB-C kabler som jeg skal ha liggende rundt (en på jobb, en i bilen og en hjemme). Kan jeg spørre hvilke adaptere du har kjøpt, og hvor du har kjøpt de fra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå