Musty Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Fikk min igjen i dag etter å ha fått byttet batteri på den. De siste 2-3 ukene har telefonen gjerne slått seg av pga tomt batteri mens jeg har spilt f.eks. pokemon go, bare fem minutter etter at jeg hadde 50-60% igjen. Etter en oppstart av telefonen (uten å ha ladet den) viste den 40-50%... Da jeg plutselig oppdaget at bakdekselet var begynt å bule litt slo jeg av telefonen med en gang og leverte den inn. Nå er den "som ny" igjen Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 (endret) Tips: Skru på OEM unlocking under development options først som sist. Noen grunn til å gjøre det om man har unlocka bootloaderen allerede? Mulig jeg er på bærtur, men mener jeg har gjort det på min. Endret 1. august 2017 av frohmage Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Æsj, viser seg at kun tilbake-knappen funker nå (ikke hjem og siste-apper-knappen), notification bar er fucka opp og hele telefonen er grisetreig. Prøver meg på nytt med det ferskeste stock-imaget... Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 (endret) Stock-imaget satte meg tilbake til trøbbelet med bootloop. Forsøkte 4-kjerners-varianten en gang til, valgte å sette opp telefonen som ny istedenfor å restore, og så langt ser alt meget bra ut Edit: Bortsett fra at den er irriterende treg. Får tak i en lånetelefon og sender den inn, spent på hva NetOnNet foretar seg med denne. Endret 3. august 2017 av 1Dr.E Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 Noen her som har opplevd at mobilen plutselig har slått seg av, for å derette nekte å slå seg på igjen? Det fryktede "red light of death" skjedde med meg, mobilen er nå på vei på service til Lefdal. Skjedde meg i september... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1687599&p=23490137 Da er vi to! Forskjellen er bare at Ledfal og Deltasoft ikke kunne få tak i nytt hovedkort. Resultatet var pengene tilbake nå (etter 2 måneder), så jeg fikk tilabke hele kjøpesummen på 3499 kr. Ble brukt til å kjøpe en ny S8, da Pixel 2 ikke ser så imponerende ut så langt som jeg håpet på. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 NetOnNet sendte min til Mobylife, og de fikk visst tak i hovedkort (etterhvert). Må innrømme at jeg hadde håpet på å få pengene tilbake selv... Tok nøyaktig en måned, men nå ligger den på postkontoret og venter på meg. 04.08 Registrert05.08 Pakke innlevert hos posten 08.08 Mottatt Serviceverksted 09.08 Venter på deler 26.08 Ferdig, sendes til kunde 04.09 Pakke klar til henting på posten Kommer til å legge inn 8.0 fra starten av her, spent på om mobilen føles annerledes ut nå. 1 Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 5. september 2017 Del Skrevet 5. september 2017 Synes telefonen virker raskere og smidigere nå, er i alle fall merkbart raskere å boote Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 5. september 2017 Del Skrevet 5. september 2017 I dag bootloopet min seg, rip. Den har vært vannskadet tidligere så kan bare glemme å få den reparert. rip 2015 - 2017. Får kjøpe en Pixel før de ikke lengre lar seg kjøpe. Pixel 2 uten headphone jack er uaktuelt. Lenke til kommentar
Nystic Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 Laget en tråd for Google Pixel 2 XL for de som er interessert! Lenke til kommentar
apollo4 Skrevet 25. september 2017 Del Skrevet 25. september 2017 Så langt er jeg ikke fornøyd med Oreo. Det eneste den har gjort er å gjøre telefonen mye tregere og mye styggere (hvite rammer rundt ikonene). Får håpe i alle fall tregheten blir fikset etterhvert. I mellomtiden fant jeg dette tipset hvis noen opplever det samme: http://mobileinternist.com/nexus-5x-slow-android-oreo Lenke til kommentar
b-real Skrevet 25. september 2017 Del Skrevet 25. september 2017 Så langt er jeg ikke fornøyd med Oreo. Det eneste den har gjort er å gjøre telefonen mye tregere og mye styggere (hvite rammer rundt ikonene). Får håpe i alle fall tregheten blir fikset etterhvert. I mellomtiden fant jeg dette tipset hvis noen opplever det samme: http://mobileinternist.com/nexus-5x-slow-android-oreo Reboot til recovery og tøm cache. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Er det flere enn meg som fortsatt bruker denne, eller? Fikk oppdatering til 8.1 via betaprogrammet i dag. Funker finfint så langt, uten at jeg har testa noen nye features. Lenke til kommentar
highlander Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Er det flere enn meg som fortsatt bruker denne, eller? Fikk oppdatering til 8.1 via betaprogrammet i dag. Funker finfint så langt, uten at jeg har testa noen nye features. Jeg bruker fortsatt min. Etter 8.0 ble jeg nødt til å bytte fra OpenGL (Default) til OpenGL (Skia) som visstnok var noe av roten til treghetsproblemene mange opplevde etter 8.0. Jeg er vel og merke på leting etter en erstatning, men jeg kommer til å fokusere på en telefon med godt kamera som ikke tar knekken på lommeboken denne gangen. Jeg antar, dog, at jeg må vesentlig opp i pris i forhold til 5X. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Er det flere enn meg som fortsatt bruker denne, eller? Fikk oppdatering til 8.1 via betaprogrammet i dag. Funker finfint så langt, uten at jeg har testa noen nye features.Ikke direkte men samboeren sin fungere i beste velgående. Jeg bruker fortsatt min. Etter 8.0 ble jeg nødt til å bytte fra OpenGL (Default) til OpenGL (Skia) som visstnok var noe av roten til treghetsproblemene mange opplevde etter 8.0. Jeg er vel og merke på leting etter en erstatning, men jeg kommer til å fokusere på en telefon med godt kamera som ikke tar knekken på lommeboken denne gangen. Jeg antar, dog, at jeg må vesentlig opp i pris i forhold til 5X. Pixel XL ligger nå på en veldig OK pris: https://prisguiden.no/produkt/google-pixel-xl-32gb-277172 Lenke til kommentar
highlander Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Er det flere enn meg som fortsatt bruker denne, eller? Fikk oppdatering til 8.1 via betaprogrammet i dag. Funker finfint så langt, uten at jeg har testa noen nye features.Ikke direkte men samboeren sin fungere i beste velgående. Jeg bruker fortsatt min. Etter 8.0 ble jeg nødt til å bytte fra OpenGL (Default) til OpenGL (Skia) som visstnok var noe av roten til treghetsproblemene mange opplevde etter 8.0. Jeg er vel og merke på leting etter en erstatning, men jeg kommer til å fokusere på en telefon med godt kamera som ikke tar knekken på lommeboken denne gangen. Jeg antar, dog, at jeg må vesentlig opp i pris i forhold til 5X. Pixel XL ligger nå på en veldig OK pris: https://prisguiden.no/produkt/google-pixel-xl-32gb-277172 Godt observert. Det var da veldig billig. Er det noen spesifikk grunn til dette? Lenke til kommentar
Nystic Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Er det flere enn meg som fortsatt bruker denne, eller? Fikk oppdatering til 8.1 via betaprogrammet i dag. Funker finfint så langt, uten at jeg har testa noen nye features.Ikke direkte men samboeren sin fungere i beste velgående. Jeg bruker fortsatt min. Etter 8.0 ble jeg nødt til å bytte fra OpenGL (Default) til OpenGL (Skia) som visstnok var noe av roten til treghetsproblemene mange opplevde etter 8.0. Jeg er vel og merke på leting etter en erstatning, men jeg kommer til å fokusere på en telefon med godt kamera som ikke tar knekken på lommeboken denne gangen. Jeg antar, dog, at jeg må vesentlig opp i pris i forhold til 5X. Pixel XL ligger nå på en veldig OK pris: https://prisguiden.no/produkt/google-pixel-xl-32gb-277172 Ikke bare ligger den på en veldig bra pris, men både CDON og NetOnNet har plutselig begynt å selge den ett år etter release... Meget rart... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Den produseres nok ikke lengre og Pixel 2(2XL) er vel de som overtar så da tømmer de lagrene for den originale Pixel. Lenke til kommentar
Nystic Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Den produseres nok ikke lengre og Pixel 2(2XL) er vel de som overtar så da tømmer de lagrene for den originale Pixel. Men ingen av dem har ført Pixel-telefonene tidligere med unntak av CDON som helt i starten førte den opp på sine nettsider før det ble kjent at den ikke ble tilgjengelig i Norge (tviler på at noen fikk enheten de eventuelt kjøpte fra CDON da). Mulig de kanskje har kjøpt opp et utenlandsk restlager eller lignende? Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Jøss, det var bra pris på Pixel XL, ja. Merkelig at ikke Pixel i "normal størrelse" er enda billigere. Uansett funker jo min 5X tipp topp fortsatt, så da slipper jeg å bekymre meg for slike ting. Lenke til kommentar
Raude Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 Min Nexus 5X skal til reparasjon, den er det umulig å slå på, eller når jeg slår den på så sitter den fast på Google-logoen... Jeg har nå prøvd det meste uten at det førte til noe. Jeg er skuffet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå