CellularDude Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 (endret) Testet i dag videokameraet på Nexus 5x mot Samsung Galaxy S6 Edge +Tok testen på dagtid, men innendørs, i ikke altfor godt lys.Jeg har erfart at Samsung Galaxy Note 3 og Note 4 tok meget bra videoer, og det gjelder naturlig nok også Edge+.Til min store overraskelse, tok også Nexus 5 meget god video. Den fulgte godt med i svingene, men merket mangel på OIS billedstabilisator. Dessuten ble en en liten lilla duk mer blå enn lilla. Oppdaget at der jeg fikk med taket i stua, flimret videoen litt, slik man til tider opplever når man tar video av en skjerm. Sik var det ikke på Samsung-en.Foto-appen på Nexus tillot ikke å ta stillbilder under filming, men det er antakelig andre foto-apper som tillater det.Alt i alt fungerte videoopptak på Nexus 5x over all forventning, ikke minst i forhold til prisen. Samsung-telefonen er jo en av de dyreste på markedet. Endret 15. desember 2015 av CellularDude Lenke til kommentar
DUFF_B33R Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Jeg fikk 6.0.1 oppdateringen for et par timer siden... de har definitivt fikset Snapchat lagginga. Applikasjonen lugger ikke lengre, og det å bevege ser rundt i appen samt å sende snaps skjer uten problemer. Lenke til kommentar
nosgis Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Får ikke til å lime inn tekst i enkelte apper, for eksempel Messenger. Hvorfor? Alt på min 5X er oppdatert. Lenke til kommentar
DUFF_B33R Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Får ikke til å lime inn tekst i enkelte apper, for eksempel Messenger. Hvorfor? Alt på min 5X er oppdatert. Om du tenker på Facebook Messenger så går det helt fint her... må holde inne på et ord så jeg får opp markøren og menyen for å kopiere/lime inn men funker å kopiere fra epost (Gmail) til Facebook Messenger Lenke til kommentar
nosgis Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Facebook messenger ja, får det ikke til her. Skal snoke litt rundt i innstillingene mine, må være noe med tastaturinnstillingene kanskje. Lenke til kommentar
DUFF_B33R Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Facebook messenger ja, får det ikke til her. Skal snoke litt rundt i innstillingene mine, må være noe med tastaturinnstillingene kanskje. Godt mulig, jeg bruker SwiftKey Lenke til kommentar
mushi Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Får ikke til å lime inn tekst i enkelte apper, for eksempel Messenger. Hvorfor? Alt på min 5X er oppdatert. Jeg bruker Swiftkey og sliter med dette av og på. Virker som klipp/lim lever sitt eget liv. Min Snap har ikke blitt noe bedre etter oppdateringen... Lenke til kommentar
Sub-man Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Hei, kan noen fortelle meg hvordan lyden ut fra hodetelefonutgangen er?Spesielt i forhold til volum Lenke til kommentar
DUFF_B33R Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Hei, kan noen fortelle meg hvordan lyden ut fra hodetelefonutgangen er? Spesielt i forhold til volum Jeg har brukt den på løpemølle med flere løpende rundt meg sammen med et PortaPro headset og jeg synes det var høyt nok til at jeg fikk konset meg på løpinga og ikke alle andre Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 (endret) Hei, kan noen fortelle meg hvordan lyden ut fra hodetelefonutgangen er? Spesielt i forhold til volum Det kommer an på hvor lett- eller tungdrevne hodetelefonene er. Men jeg synes ikke det er spesielt bra volum. Kunne godt vært mer å gå på. Jeg har foreløpig kun brukt den sammen med Sony MDR-1A http://www.sony.co.uk/electronics/headband-headphones/mdr-1a Det samme gjelder fra den innebyggede høyttaleren. Nå spiller jeg ikke så mye musikk på mobilen, men for de som gjør det via hodetelefoner eller små eksterne høyttalere, kan det være greit å vite. Når det gjelder selve lydkvaliteten, utmerker ikke telefonen seg på dette området heller. Men helt grei. Jeg bruker Spotify, som har equalizer. Det finnes etter hvert en del tester på nettet av 5x, f.eks disse: Tek.no: http://www.tek.no/artikler/test-lg-nexus-5x/194170 GSMArena: http://www.gsmarena.com/lg_nexus_5x-7556.php TechRadar: http://www.techradar.com/reviews/phones/mobile-phones/nexus-5x-1305317/review greenbot: http://www.greenbot.com/article/2996713/smartphones/nexus-5x-review-a-solid-no-frills-pure-android-experience-at-an-affordable-price.html Endret 15. desember 2015 av CellularDude Lenke til kommentar
Sub-man Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Ok Takk!Jeg måtte roote min Nexus 5 for å få høy nok lyd ut av hodetelefonener, av typen Porta Pro og diverse.Som igjen har ført til masse herk med oppdateringer slik at jeg er fortsatt på version 5.000.Har lest og sett så og si alle anmeldelsene av den og får ikke noe klart svar på det.Eneste jeg har kommet fram til er at lyden var generelt oppfattet som lav. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Oppdaget nettopp at oppdatering av Android Marshmallow, ver. 6.0.1 er klar til installasjon på min 5x.Har nylig lest at det kunne være diverse problemer med den, men det gjelder jo ikke for alle som installerer den Se link til Gottabemobile: http://www.gottabemobile.com/2015/12/11/android-6-0-1-problems/ For min del, synes jeg Bluetooth kunne vært litt mer stabilt, og at lyden til høyttalere/hodetelefon kunne vært noe høyere. Får se om oppdateringen har noe å bidra med der.For øvrig blir jeg bare mer og mer fornøyd med telefonen. Håper jeg kan si det samme etter oppdateringen Lenke til kommentar
Sub-man Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 For min del, synes jeg Bluetooth kunne vært litt mer stabilt, og at lyden til høyttalere/hodetelefon kunne vært noe høyere. Får se om oppdateringen har noe å bidra med der. Håper virkelig det, er så og si ingen andre telefoner som frister på markedet. Lenke til kommentar
Kai_g Skrevet 23. desember 2015 Del Skrevet 23. desember 2015 Snapchat igjen: Ble stabilt etter forrige oppdatering , men jeg har ingen emoji`s?? Lenke til kommentar
DUFF_B33R Skrevet 23. desember 2015 Del Skrevet 23. desember 2015 Yepp... bekrefter igjen at med 6.0.1 ble det stabilt. Bruker Snap et annet tastatur? Har emoji med swiftkey, men linjeskift og emoji har bytta fokus så må holde den nede 2 sec Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 23. desember 2015 Del Skrevet 23. desember 2015 Yepp... bekrefter igjen at med 6.0.1 ble det stabilt. Bruker Snap et annet tastatur? Har emoji med swiftkey, men linjeskift og emoji har bytta fokus så må holde den nede 2 sec Snapchat er blitt bedre, ja Swiftkey: Ble litt lang i maska da jeg så at emoji var byttet ut med linjeskift, men fant ut av det. Godt du nevnte hvordan man gjør det her i tråden. Bluetooth: Fremdeles litt ustabil. Har mista forbindelsen (kalt deling) med bilanlegget et par ganger, men det er enkelt å koble seg til igjen. I tillegg hakker musikken til tider, og det synes jeg veldig lite om. Om det skyldes bluetoothforbindelsen eller Spotify, aner jeg ikke. Jeg streamer ikke musikken; jeg har lastet ned musikken jeg spiller. Evt. kan det skyldes minnet, eller at jeg i tillegg til tilkobling til bil, også er koblet til smartklokke. Lenke til kommentar
Kai_g Skrevet 24. desember 2015 Del Skrevet 24. desember 2015 Yepp... bekrefter igjen at med 6.0.1 ble det stabilt. Bruker Snap et annet tastatur? Har emoji med swiftkey, men linjeskift og emoji har bytta fokus så må holde den nede 2 sec Jeg bytta til swiftkey , Helt konge! Takk, og god jul! Lenke til kommentar
Kamikaze-r Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Noen som sliter med kameraet eller videokameraet.. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Noen som sliter med kameraet eller videokameraet.. Hei, og godt nyttår! Jeg har 5x selv. Har ikke hatt problemer. På hvilken måte sliter du med kameraet? Oppstart? Låser det seg? Tar det lang tid å fokusere? Tar det lang tid å lagre, før neste bilde tas? Lukker appen seg? Gjelder det appen som kom standard med telefonen (Kamera)? Osv, osv Har du forsøkt en annen app, for å se om det virker bra da? Dersom du bruker den medfølgende appen, Kamera, kan den ikke fjernes, og følgelig ikke reinstalleres. Kanskje det kan hjelpe å gå den sure veien å gjenopprette til fabrikkinnstillinger. Selv har jeg som nevnt ikke hatt problemer med kameraet. Med den ikke altfor avanserte, medfølgende, Kamera-appen, tar kameraet noe vel mørke bilder. Derfor har jeg også installert appen Open Camera. Den tar mye lysere bilder, og har flere innstillingsmuligheter. Skal prøve flere kamera-apper også. Håper det ordner seg for deg :) Lenke til kommentar
Kentinho Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Hvordan er batteritiden på denne? Er på utkikk etter ny mobil og var innom Elkjøp idag. Har nå en Huawei P7 og synes den er i grenseland hva størrelse angår, så hadde i utgangspunktet ikke tenkt på denne, men etter litt tafsing var det faktisk denne og Huawei Honor 7 som virket mest fristende. Er dere fornøyd med mobilen ellers? Er snakk om rimelig enkel bruk som Spotify, Snapchat, Facebook, mail og litt surfing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå