DUFF_B33R Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Hvordan er kvaliteten på lyden under telefonsamtaler hos dere? På min høres det ut som høytaleren er sprengt eller noe, summetonen då en ringer høres helt forferdelig ut Har du testet dette mot 1) samme operatør 2) en annen operatør? Kan du verifisere at du bruker 4G? Bare sånn for å utelukke at du sitter oppi dalom med ICE.NET eller noe og ikke har 4G Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Hvordan er kvaliteten på lyden under telefonsamtaler hos dere? På min høres det ut som høytaleren er sprengt eller noe, summetonen då en ringer høres helt forferdelig ut Har du testet dette mot 1) samme operatør 2) en annen operatør? Kan du verifisere at du bruker 4G? Bare sånn for å utelukke at du sitter oppi dalom med ICE.NET eller noe og ikke har 4G Håper ikke han bruker 4G, det går ikke å ringe på 4G, enda Jeg er veldig fornøyd med lyden under samtaler hos meg, mye bedre enn hva jeg hadde på min gamle Galaxy S3. Lenke til kommentar
jakja83 Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 (endret) Da var 5x testet litt. Den går i retur, men absolutt flott telefon. - Ganske kjapp og responsiv. - God skjerm, klar og skarp. - Godt kamera i godt lys, i dårlig lys ganske så grøtete og vanskelig å få skarpe bilder. - Litt i største laget med deksel på. - Litt "sjelløs", føles som om man har kjøpt en rød Toyota Corolla 1.3 med lysegrå seter. - Meget kjapp fingeravtrykksensor, fullt på høyde med Apple, men jeg foretrekker plassering foran på telefon. Endret 7. desember 2015 av jakja83 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Noen SM har opplevd treghet og lugging? Min har hatt det de siste par dagene. Kommer når jeg bruker chrome. Samboeren sliter mye med treghet på sin 5x. Det har stort sett en sammenheng med Snapchat, men kan merkes av og til ellers også. Har lest litt om at noen sier 5x blir treg pga krypteringen (NAND?). Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Noen SM har opplevd treghet og lugging? Min har hatt det de siste par dagene. Kommer når jeg bruker chrome. Samboeren sliter mye med treghet på sin 5x. Det har stort sett en sammenheng med Snapchat, men kan merkes av og til ellers også. Har lest litt om at noen sier 5x blir treg pga krypteringen (NAND?). read og write fra flash blir treigere pga. krypteringen ja. Alt som skjer på CPU og minnenivå uten flash access blir ikke svekket av krypteringen av filsystemet. Bruk av for eksempel snapchat uten at man lagrer bilder blir ikke påvriket at av at filsystemet er kryptert. Oppstart av appen kan gå litt treigere enn på en ukryptert telefon, men også flash modulene spiller en stor rolle på read/write. Uansett er kryptering default i alle modeller som kjører Android 6.0, men har vært tilgengelig lenge. Hovedproblemet med kryptering av filsystem på Android er at CPU benyttes for å kjøre cipher/decipher algoritmene. I Apples produkter brukes det dedikert chip som gjør det mye mye raskere enn Android devices. Det var også pga. dårlig performance på read/write at det ikke ble default på i Android 5.0 selv om dette var planen fra Google sin side. Her kan du lese mer, og se ytelsestester av Nexus 6 med og uten kryptering av filsystem. http://www.androidauthority.com/nexus-6-device-encryption-performance-568629/ Lenke til kommentar
mushi Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Noen SM har opplevd treghet og lugging? Min har hatt det de siste par dagene. Kommer når jeg bruker chrome. Eneste appen som lugger er snap... det er hele tiden og veldig merkbart. Dette var likt på 5-eren. Den gjør at hele mobilen er sirup når den er åpen. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Da var 5x testet litt. Den går i retur, men absolutt flott telefon. - Ganske kjapp og responsiv. - God skjerm, klar og skarp. - Godt kamera i godt lys, i dårlig lys ganske så grøtete og vanskelig å få skarpe bilder. - Litt i største laget med deksel på. - Litt "sjelløs", føles som om man har kjøpt en rød Toyota Corolla 1.3 med lysegrå seter. - Meget kjapp fingeravtrykksensor, fullt på høyde med Apple, men jeg foretrekker plassering foran på telefon. Kan si meg enig i dine synspunkter. Bedre data og prestasjoner har man Nexus 6p til. Men alt i alt er 5x en god telefon. Den er ikke noen topptelefon, men gjør sine saker bra. Lenke til kommentar
Chobyn Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Noen SM har opplevd treghet og lugging? Min har hatt det de siste par dagene. Kommer når jeg bruker chrome. Eneste appen som lugger er snap... det er hele tiden og veldig merkbart. Dette var likt på 5-eren. Den gjør at hele mobilen er sirup når den er åpen. Var samme på N4 og. Snapchat sier det er et Nexus problem. Rart at de ikke har klart å fikse det på såpass lang tid. Lenke til kommentar
DUFF_B33R Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Noen SM har opplevd treghet og lugging? Min har hatt det de siste par dagene. Kommer når jeg bruker chrome. Eneste appen som lugger er snap... det er hele tiden og veldig merkbart. Dette var likt på 5-eren. Den gjør at hele mobilen er sirup når den er åpen. Var samme på N4 og. Snapchat sier det er et Nexus problem. Rart at de ikke har klart å fikse det på såpass lang tid. Nå er Snapchat i en situasjon hvor de bare skal vokse, å ta tak i problemer er ikke på agendaen da driver å pusher features for å tilfredsstille investorene... som bare skal ha penger igjen på investeringa. Av samme grunn som vi ikke ser en Snapchat klient for Windows Phone, markedet er som dette problemet ubetydelig. 1 Lenke til kommentar
madmats Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 Det gir ingen mening å si at det er et Nexus problem, det blir det samme som å si at Snapchat har problemer på Android Lenke til kommentar
DUFF_B33R Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 Det gir ingen mening å si at det er et Nexus problem, det blir det samme som å si at Snapchat har problemer på Android Er ikke det litt tullete å si? Det er ingen mening i det du sier (uten videre fordypning) - Snapchat har en klient for Android - Det finnes mange variasjoner av Android. Det blir litt vanskelig å peke på direkte forskjeller uten å grave seg ned i detaljene. Og ikke mange andre modeller kjører Android 6.0 som jeg forstår etter å kikket på et par forskjellige topmodeller på GSMArena. Men bare på et hardwarenivå differ telefonene alt fra chips som er på til hvilken CPU de kjører. Utviklerne av Snapchat har garantert en klient som de utvikler og bygger for å publisere til alle Android telefoner i Google Store. Om det finnes en klient i feks Amazon sin store kommer dette av at selve butikk API er annerledes (in app purchase, kanskje push osv osv). Men nå er dette sikkert et "Android 6.0 problem". I følge Dashboarded for Android utviklere er det kun 0.5% som kjører 6.0 så det er oss Nexus brukere og de få roota devicene som har mekka en måte å oppgradere til 6.0 selv. Det blir da unøyaktig å si at det er et Nexus problem, men akkurat nå er "Nexus = Android 6.0". Så tilbake til mitt eget svar så står ikke våre problemer med lagging akkurat på agendaen for Snapchat med våre 0.5% markedsandel av alle Android telefoner. De burde være frempå da andre telefoner mest sannsynlig vil få de samme problemene når de oppgraderer til 6.0, og det kan være de jobber med det men det er ingenting som haster før de andre telefonene kommer over på 6.0 og vi har en typisk 5-10%+ markedsandel. Igjen, Snapchat er ikke i en situasjon hvor de tenker det beste for brukeren - de jobber kun mot en ting og det er å tilfredsstille investorer som kikker på potensielle markedsverdien. Lenke til kommentar
Chobyn Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 Men nå er dette sikkert et "Android 6.0 problem" Jeg hadde problemer med snapchat med min Nexus 4, i alle 3 årene jeg hadde den, så det er ikke kun et android 6.0 problem. Det er jo litt rart at den skal funke fint med alle andre android-devicer bortsett fra nexus. Uten at jeg har noe som helst forutsetning for å "fordele skyld" ene eller andre veien. Lenke til kommentar
DUFF_B33R Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 Men nå er dette sikkert et "Android 6.0 problem" Jeg hadde problemer med snapchat med min Nexus 4, i alle 3 årene jeg hadde den, så det er ikke kun et android 6.0 problem. Det er jo litt rart at den skal funke fint med alle andre android-devicer bortsett fra nexus. Uten at jeg har noe som helst forutsetning for å "fordele skyld" ene eller andre veien. Men hva var problemene dine da? Er de det samme som vi opplever nå med 5x (tregheter). Mitt poeng er at angående 5X så er det litt tidlig å si om dette er et Nexus problem eller Android 6.0, ettersom det atm bare er Nexusdevicer som kjører Android 6.0 foruten en eller annen hacked device. Jeg holder en knapp på at det er et 6.0 problem, siden det ikke foreligger noen vesentlig informasjon, og at dette blir fiksa etter hvert som andel av 6.0+ brukere vokser. Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 (endret) Men nå er dette sikkert et "Android 6.0 problem" Jeg hadde problemer med snapchat med min Nexus 4, i alle 3 årene jeg hadde den, så det er ikke kun et android 6.0 problem. Det er jo litt rart at den skal funke fint med alle andre android-devicer bortsett fra nexus. Uten at jeg har noe som helst forutsetning for å "fordele skyld" ene eller andre veien. Snapchat var trøblete på mine Galaxy telefoner også. Endret 9. desember 2015 av sjurtf Lenke til kommentar
madmats Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 I følge Dashboarded for Android utviklere er det kun 0.5% som kjører 6.0 så det er oss Nexus brukere og de få roota devicene som har mekka en måte å oppgradere til 6.0 selv. Det blir da unøyaktig å si at det er et Nexus problem, men akkurat nå er "Nexus = Android 6.0". ikke glem Android One da, ikke så lett å finne salgstall, men tror det er en god del nå i india og fililipenene blant andre Lenke til kommentar
Chobyn Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 Men hva var problemene dine da? Er de det samme som vi opplever nå med 5x (tregheter). Mitt poeng er at angående 5X så er det litt tidlig å si om dette er et Nexus problem eller Android 6.0, ettersom det atm bare er Nexusdevicer som kjører Android 6.0 foruten en eller annen hacked device. Jeg holder en knapp på at det er et 6.0 problem, siden det ikke foreligger noen vesentlig informasjon, og at dette blir fiksa etter hvert som andel av 6.0+ brukere vokser. Ja, stort sett. Samme som i dag, i tillegg til noen random reboots. Fikk i allefall melding fra Snapchat om at dette var en bug i Nexus 4 enheter (som var nyeste nexus ved det tidspunktet), og at jeg burde ta kontakt med support fra google om det skulle løses. Om det er samme problem på denne vet jeg ikke, men det oppleves i allefall veldig likt. Men det behøver jo ikke bety noe for hva som skjer i bakgrunnen. Lenke til kommentar
Kai_g Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Min 5X har blitt oppdatert til 6.1 i dag. Håper det fikser Snapchat.. Lenke til kommentar
DUFF_B33R Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Min 5X har blitt oppdatert til 6.1 i dag. Håper det fikser Snapchat.. Ta og test da... bare å fyre opp appen. Hos meg lagger det når jeg beveger meg i appen (menyer osv) Lenke til kommentar
Kai_g Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Min 5X har blitt oppdatert til 6.1 i dag. Håper det fikser Snapchat.. Ta og test da... bare å fyre opp appen. Hos meg lagger det når jeg beveger meg i appen (menyer osv) Min 5X har blitt oppdatert til 6.1 i dag. Håper det fikser Snapchat.. Ta og test da... bare å fyre opp appen. Hos meg lagger det når jeg beveger meg i appen (menyer osv) Det lagga ikke nå ihvertfall! Må nok prøve litt til. En gang så låste tlf seg i Snap.. Lenke til kommentar
lokmann Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Min 5X har blitt oppdatert til 6.1 i dag. Håper det fikser Snapchat..6.0.1 er det vel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå