Kaplan Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Vi har kjøpt et hus med et bad fra 90-årene i andre etasje. Badet er flislagt, har vask, toalett og dusjhjørne og er etter forholdene pent, velholdt og tilsynelatende i god stand. På visning skryter selger av at badet i praksis ikke er brukt - "vi har brukt dusjen i kjelleren!" og at det derfor er som nytt. Prospektet sier lite og ingenting om badet. Når dusjen tas i bruk kommer alt vannet ned i første etasje, badet er ikke engang litt tett. Selger sier nå at dusjarmaturet og dusjdørene ble montert like før visning, på meglers anbefaling, det har aldri vært montert noen dusj der tidligere. Han nekter noen form for skyld, da han påstår at han ikke visste at badet var lekk, og at han sa fra at dusjen ikke har vært brukt på visning. Jeg har krevd prisavslag i størrelsesorden halvparten av hva et helt nytt bad koster, han nekter for alt. Har jeg egentlig noen sak her? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Vi har kjøpt et hus med et bad fra 90-årene i andre etasje. Badet er flislagt, har vask, toalett og dusjhjørne og er etter forholdene pent, velholdt og tilsynelatende i god stand. På visning skryter selger av at badet i praksis ikke er brukt - "vi har brukt dusjen i kjelleren!" og at det derfor er som nytt. Prospektet sier lite og ingenting om badet. Når dusjen tas i bruk kommer alt vannet ned i første etasje, badet er ikke engang litt tett. Selger sier nå at dusjarmaturet og dusjdørene ble montert like før visning, på meglers anbefaling, det har aldri vært montert noen dusj der tidligere. Han nekter noen form for skyld, da han påstår at han ikke visste at badet var lekk, og at han sa fra at dusjen ikke har vært brukt på visning. Jeg har krevd prisavslag i størrelsesorden halvparten av hva et helt nytt bad koster, han nekter for alt. Har jeg egentlig noen sak her? Har du ikke eierskifte forsikring? Lenke til kommentar
B1ack Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Siden badet er fra 90 årene, er det nok også antakeligvis gått ut over "estimert levetid" for denne type rom, så om du evt. skulle bli tilkjent erstatning så vil du få aldersfratrekk. Når det er såpass gammelt nærmer sikkert fratrekket seg 100%. Du kan jo gjøre et framstøt mot evt. eierskifteforsikring, men om selger faktisk ikke visste om lekkasjen dersom han ikke har brukt dusj i badet selv, så gjelder vel fort at skaden må koste rundt 5% av kjøpssum før man evt. vil ha rett på noe også. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Eg håper då inderleg at "estimert levetid" for eit bad er meir enn 25 år. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Gå til sak mot eierskifte selskap kan jo bli en "moro" opplevelse. Forøvrig: http://em.dnbeiendom.no/wp-content/uploads/2014/04/Tabell.jpg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Selger sier nå at dusjarmaturet og dusjdørene ble montert like før visning, på meglers anbefaling, det har aldri vært montert noen dusj der tidligere. Han nekter noen form for skyld, da han påstår at han ikke visste at badet var lekk, og at han sa fra at dusjen ikke har vært brukt på visning.Billig, polsk rørlegger? Prinsippielt burde du kunne kreve avslag lik verdiøkningen denne dusjen ga, hva nå det kan beløpe seg til. Du har jo ikke noen fungerende dusj der. Evt også kreve at vannskade ble dekket, om de da ble noen skade av vannet som kom på ville veier under dusj forsøket. Jeg ville vel også fått konstatert om det er rør som lekker eller badet som ikke er tett (vegger/gulv i dusjhjørnet). Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 (endret) Ikke at det nødvendigvis er så avgjørende men hva sier takstmannens rapport om tilstanden badet? Endret 2. oktober 2015 av coffeee Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Er det lagt opp membran på badet? Dette skal vel også stå i rapporten. Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 2. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2015 Takstmannens rapport er akkurat så intetsigende som man kan forvente. Bla-bla pent bad med dusj på gulv, bla-bla ingen fukt målt. Det skal etter sigende ligge et linoleumsbelegg som membran under filsene. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 linoleumsbelegg som membran under filsene. Au au au Dette er ikke musikk for mine ører. Når fliser legger over belegg vil belegget slutte å puste pga flisene er nesten tett eller hvertfall lite pustende. Det som deretter skjer er at belegget sprekker opp og ikke lenger er tett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 (endret) Det er vel en grunn til at tidl. eier ikke hadde dusj på badet, men at det var megleren (dvs "salgspersonen") som fant en slik løsning fornuftig. Endret 2. oktober 2015 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Selger vil være ansvarlig i dette tilfellet. Badet er annonsert "som nytt," rommet er fremvist som våtrom (derav dusj), manglende informasjon om tilstand (har ikke opplyst om manglende vedlikehold). Jeg finner det også litt rart at selger og dens tjenesteytere ikke har testet dusjen etter montering. Hvis det er sant som trådstarter sier ville lekkasjen blitt fort oppdaget etter en test. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 (endret) Jeg finner det også litt rart at selger og dens tjenesteytere ikke har testet dusjen etter montering. Hvis det er sant som trådstarter sier ville lekkasjen blitt fort oppdaget etter en test.Tja, "behovet" er her salgsmessig, ikke behovsmessig. Meglere tar stort sett lite ansvar for at ting faktisk fungerer, men er derimot opptatt av at ting ser fint ut på visning. Endret 2. oktober 2015 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Meglere er kun ute etter pengene dine og der er vel takstmenn i samme gruppe.Så lenge de får penga dine er de såre fornøyd, og etter det har de ingen interesse av å snakke med deg eller hjelpe deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå