RolloThomasi Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Mener å ha lest om dette en eller annen gang, men jeg klarer ikke å finne noe om temaet for øyeblikket. Så er det mulighet for dette på nyere kort? I verste fall er det vel blitt mulig å boote fra usb-minnepinner? Hadde håpet å klare meg uten floppy på maskina jeg skal kjøpe i bursdagspresang til meg selv. takktakk Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Jeg har flashet BIOS gjennom windows de siste 10 +/- gangene jeg har vært igjennom prosessen. Aldri vært noe problem her ihvertfall,klarer meg fint uten floppy :-) Lenke til kommentar
atrax Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Jepp, dette går fint det vettu! Abit har f.eks. programmet Flashmenu som flasher bios fra windows. Men jeg anbefaler deg likevel å ha en diskettstasjon i bakhånd (pluss diskett med bios), i tilfelle ting skulle skjære seg. Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Har også flashet gjennom windows de siste gangene, både på ASUS og MSI kort. Har aldri oppstått problemer. Lenke til kommentar
kain Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Har flashet maskinen uten disketstasjon flere ganger, nå skal det sies at jeg ikke har diskettstasjon eller cdrom på hovedmaskinen min. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Har også flashet gjennom windows de siste gangene, både på ASUS og MSI kort. Har aldri oppstått problemer. Ifølge MSI sine supportsider, så må man boote til DOS osv. for å flashe biosen. Det har jeg gjort flere ganger med suksess. Hvordan gjør du dette da? Kjører flasheprogrammet i et DOS vindu fra WIndows? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Har også flashet gjennom windows de siste gangene, både på ASUS og MSI kort. Har aldri oppstått problemer. Ifølge MSI sine supportsider, så må man boote til DOS osv. for å flashe biosen. Det har jeg gjort flere ganger med suksess. Hvordan gjør du dette da? Kjører flasheprogrammet i et DOS vindu fra WIndows? MSI har et veldig bra flasheprogram for windows... både for AMI og Award bios. Det kommer opp hvis du oppdaterer gjennom live update, men det ligger i programfiler/MSI/Liveupdate 3/Flashuty Så starter du programmet, lukker alt annet og den programerer bios'en også er alt bra når du har restartet.... du kan velge om programmet skal cleare CMOS også, men jeg anbefaler å gjøre det Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Har også flashet gjennom windows de siste gangene, både på ASUS og MSI kort. Har aldri oppstått problemer. Ifølge MSI sine supportsider, så må man boote til DOS osv. for å flashe biosen. Det har jeg gjort flere ganger med suksess. Hvordan gjør du dette da? Kjører flasheprogrammet i et DOS vindu fra WIndows? Flasheprogram til Windows. Selv har jeg gjort dette flere ganger med ASUS A7V333. Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 ok, høres bra ut. Funker det fett på abit-kort óg? Lenke til kommentar
atrax Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 ok, høres bra ut. Funker det fett på abit-kort óg? Om du leser tråden litt nøyere, så får du nok svaret.. Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 ok, høres bra ut. Funker det fett på abit-kort óg? til Abit bruker man flashmenu, burde funke for de fleste av abit kortene, sjekk hjemmesiden deres me ditt mobo, står vanligvis om flashmenu støtter kortet... Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 ok, høres bra ut. Funker det fett på abit-kort óg? Om du leser tråden litt nøyere, så får du nok svaret.. jøss, det innlegget hadde jeg visst hoppa elegant over. Tror det må ha vært noe krøll med hopp til første uleste innlegg eller hva det heter. Takkertakker for infoen ja. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Det går jo ann å boote dos fra CD også. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Det går jo ann å boote dos fra CD også. Ja, men bare hvis bios på hovedkortet fremdeles virker. Abit sine bioser på nyere hovedkort har en checksum checker som sjekker biosen før den kjøres. Finner den feil, leter den automatisk etter en ny bios på 3.5" diskett. Da nytter det ikke med cd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå