AnonymDiskusjon Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Hei. Jeg sliter med dårlig ånde. Mest sannsynlig er det pga belegget på tunga. Uansett metode, brekker jeg meg skikkelig bare jeg går litt inn. Noen måte å fjerne belegget på uten å brekke seg? Anonymous poster hash: 151a8...255 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 bruk tanntråd 2 ganger om dagen.... eneste som fjerner dårlig ånde. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Hva med munnskyll? Har også hørt zink-tilskudd kan hjelpe. Hvis du røyker er det en kjent årsak til septikånde. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Kan bekrefte at tanntråd hjelper. Da eg begynte med det og tok imellom tennene fremme nede, og lukten som kom hver gang eg var ferdig mellom to tenner var ubeskrivelig kvalmende, råtten... Blitt mye bedre nå. Pusse tungen hjelper også i den grad du klarer det uten å brekke deg, hvor fort du får brekningsrefleks kan trenes forøvrig. Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 (endret) God munnhygiene er viktig, som nevnt tanntråd, munnskyll, pusse tenna. Noen får også dårlig ånde av bakterier og dets avfallstoffer og matrester som samles som hvite små klumper i mandlene (oftest på de som har litt store mandler). Endret 2. oktober 2015 av AnnonymG Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 (endret) Endre kostholdet kan også hjelpe. Hun som skrev boka "Sjarmen med tarmen" hadde et intervju på radio P2 "Ekko" tidlig i sommer der hun forklarte at kostholdet kan ha mye å si for ånden. Jeg tipper tips fra boka kan hjelpe. Har ikke lest den selv og ikke tenkt så mye over ånde og kosthold, bare husker en sterk historie fra intervjuet. Edit, her: https://radio.nrk.no/serie/ekko-hovedsending/MDSP25011615/11-06-2015#t=1h12m17s Endret 2. oktober 2015 av Simen1 Lenke til kommentar
Seen Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Klassisk straight boy problem. Oversensitiv gagreflex. Du må bare øve, kjære deg Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2015 Hovedproblemet er å få bort belegget. Det er grønt litt lenger bak der... Brekker meg bare og holder på å spy dersom jeg forsøker. Angående tanntråd, så tror jeg at jeg skal kjøpe det. Munnskyll er vel ikke bra for tennene? Anonymous poster hash: 151a8...255 Lenke til kommentar
Kazumo Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 (endret) Var nettopp hos tannlegen. Han anbefalte selv "Flux" som er et munnskyllevann du finner på apoteket. Endret 3. oktober 2015 av Kazumo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå