Tarzan93 Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Hei. Nettopp kjøpt ny pc. En ASUS x550z, Veldig fornøyd bortsett fra det at batteriet oppfører seg merkelig. Det viser feil tid. Det står 4 timer igjen, 2 sekunder sendere står det at det gjenstår 1 time og 25 minutter igjen. 5 min senere står det at det er 2 timer igjen. Jeg kan ikke stole på det. Vet ikke hvor friskt batteriet er, eller hvor problemet ligger. Jeg har kontaktet ASUS. PC-en er kjøpt på nettonnet. Noen som har vært borti samme problem? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Du snakker vel nå om en splitter ny maskin hvor problemet du bbeskriver har vært der hele tiden? Det første du kan gjøre er å søke på nett på samme maskin og se om dette er et vanlig problem som kan løses ved f.ex å oppdatere drivere eller bios. Ellers så får du reklamere / bruke garantien og påberope deg å ha motatt en defekt vare. 1 Lenke til kommentar
Tarzan93 Skrevet 2. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2015 (endret) Du snakker vel nå om en splitter ny maskin hvor problemet du bbeskriver har vært der hele tiden? Det første du kan gjøre er å søke på nett på samme maskin og se om dette er et vanlig problem som kan løses ved f.ex å oppdatere drivere eller bios. Ellers så får du reklamere / bruke garantien og påberope deg å ha motatt en defekt vare. Takk for svar. Ja, splitter ny. Svaret fra ASUS var at jeg kunne reinstalere windows. Dårlig svar. Jeg svarte at problemet har vært der fra dag en, og at det ikke vil løse noe. Kjøpt fra netonnet. Sliter med å finne ut hvordan jeg kontakter de. De har ikke noe e-postadresse som jeg ser.... Update: Ringte de og fikk beskjed om at jeg kunne sende den tilbake, så jeg gjør det Får da byttet den inn. Endret 2. oktober 2015 av Tarzan93 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Maskinen kom vel med ferdig installert windows? Og, ja - hvis det er som du sier, at support avd. sitt beste forslag er å reinstallere windows, så er det ikke noe å lure på, bare send den inn og få ny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå