Gå til innhold

En dag kommer den.....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-296438

....ferga? Tenkte først det var den du venta på siden du "missa" den her om dagen....

Flott dokumentert og et skremmende scenario hvis det slår til. Vi har ikke en tjangs hvis naturen bestemmer seg for og slå seg løs...men du er nå heldig som har kajakk:-)

Lenke til kommentar

....ferga? Tenkte først det var den du venta på siden du "missa" den her om dagen....

Flott dokumentert og et skremmende scenario hvis det slår til. Vi har ikke en tjangs hvis naturen bestemmer seg for og slå seg løs...men du er nå heldig som har kajakk:-)

Ja, det er ferga mellom Geiranger og Hellesylt du ser. Den går bare i turistsesongen. :)

Med kajakk surfer jeg på toppen av bølgen og finner meg sjøl igjen oppe i fjellsida et sted etterpå.. :eek:

Jeg lurer på hva som vil skje hvis det ligger cruisebåter innerst i fjorden hvis worst-case-scenarioet slår til... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Ja, at den bølgen kommer er sikkert, men ikke hvor høy den vil bli. Avhenger nok av hvor mye av fjellet som raser ut samtidig.

Så den filmen, med imponerende effekter. Ikke verst av de norske filmmakerne..

Velger meg V2.. :)

Ja, vi får håpe den ramler ned i mindre porsjoner.  Det må være spesielt å bo slik til at du mest sannsynlig vil bli rammet.

Jeg også likte filmen, disse Hollywoodfilmene kan gjerne bli litt for drøye og litt for animerte i mine øyne.  Synes de hadde fått det til ganske bra her. :)

Lenke til kommentar

Det finnes minst en gård på motsatt side av fjorden også.

Var "trynet i fjellsia hjemme da? Befinner seg jo oppi fjellsia rett rundt svingen vi ser til venstre i V1 - ikke så langt unna friar'n som drakk seg i hjel da den ene søstra han fridde til sa nei.

Flott serie dett som du kunne solgt til turister som ikke har tid til å dra rundt og ta slike utsyn sjøl.

Roar

• Liker 1
Lenke til kommentar

Var "trynet i fjellsia hjemme da? Befinner seg jo oppi fjellsia rett rundt svingen vi ser til venstre i V1 - ikke så langt unna friar'n som drakk seg i hjel da den ene søstra han fridde til sa nei.

Flott serie dett som du kunne solgt til turister som ikke har tid til å dra rundt og ta slike utsyn sjøl.

Roar

Hm!

Burde visst ha lest litt korrektur før jeg posta.

R

• Liker 1
Lenke til kommentar

Roar

Ja da Knivsflå gård ligger på andre siden, og trynet i veggen var der det! Jeg tok bilde av begge deler med mitt gamle tullekamera. (turte ikke ta med A7,n i kajakk!!)

Skal se om jeg greier å få noe vettugt ut av de bildene.

Det var veldig artig å være en liten flis nede på vannet og se opp på alt dette storslåtte rundt meg. Det kom til og med et turistskip forbi.:)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...