SpongeFrog Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Hi! Tenker å gå til innkjøp av ett gopro kamera. Har ikke så mye peiling så tenkte å søke litt hjelp her, hva er forskjellen på sliver 4 og black 4? Hvilket minnekort er raskt nok? vil helst ha over 32gb. Har begge kameraene støtte for 4k filming? Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Ruller du ned her så får du nok en grei oversikt over forskjellene Lenke til kommentar
SpongeFrog Skrevet 2. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2015 Ifølge den overskiten er kameraene helt like.. Lenke til kommentar
SpongeFrog Skrevet 4. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2015 (endret) Noen som vet åssen det er å redigere om det er vanskeligere å redigere 2,700p enn fks 1080p klipp? Eller er det kun "straight forward" lizzom, klipp og lim (i redigering programmet), ikke noe mer? Så en video der det ble forklart at det er lurt å ha protune på for å kunne redigere videoen i etterkant, men om jeg ikke kan det eller synes at det er for mye stress er det vell bedre å ikke ha på denne funksjonen? Endret 4. oktober 2015 av SpongeFrog Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Søker du på Gopro black 4 vs silver får du mange treff. ser ut som bla. er forskjellene at black ikke har skjerm og de har forskjellige fps. i black sin favør. denne siden gir en grei sammenligning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 (endret) Noen som vet åssen det er å redigere om det er vanskeligere å redigere 2,700p enn fks 1080p klipp? Eller er det kun "straight forward" lizzom, klipp og lim (i redigering programmet), ikke noe mer? Så en video der det ble forklart at det er lurt å ha protune på for å kunne redigere videoen i etterkant, men om jeg ikke kan det eller synes at det er for mye stress er det vell bedre å ikke ha på denne funksjonen? Dette kommer jo helt an på hvilke program du ender opp med å bruke for å redigere filmene. Generelt så krever det mer power av PCen din jo større oppløsningen er, om du da ikke kompenserer med tolmodighet (og så må du ha en 4k skjerm for å se dette på og, men det antar jeg du da har ordna allerede) Hvis du absolutt skal filme i 4k, så ville jeg ikke vært i tvil om å gå for black edition. Silver edition har, såvidt jeg kunne se fra den oversikten linket i forrige post, kun 15fps. Dette er i laveste laget, og vil ikke oppleves som annet en hakking, og lite gunstig til "action" video ihvertfall.. Selv filmer jeg kun i 1080p, men med 120fps, slik at jeg har muligheten for slow motion om det skulle friste. Men det er nå bare meg.. Her er forøvrig GoPros anbefalte minnekort Endret 4. oktober 2015 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
SpongeFrog Skrevet 4. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2015 Har allerede kjøpt meg silver, ble litt for dyrt med black som det heller ikke følger med touch screen på. Kommer ikke til å filme i 4k pga 15fps. Derfor jeg vil gå ned til 2,7 og 30fps som er maks i den funksjonen. Utifra det jeg har sett er det 2,7p i 30fps som gir den beste video så sant du ikke filmer noe actionsport etc.. Derfor jeg lurer på om du må gjøre noe med filene når du kommer til redigeringsprogrammet, og dette med om jeg bør filme med eller uten protune? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 (endret) Dette med Protune må nesten noen som har prøvd det forklare, jeg har aldri brukt det. Altså, du trenger strengt tatt ikke redigere noe som helst hvis du bare vil se det du har filmet. Du kan bare åpne alt direkte på TVen din og være fornøyd med det. Men av og til kan det være greitt å f.eks klippe litt, da det ofte kan bli veldig mye video materiale å ta vare på. Evt, om du vil legge på effekter og tekst og lignende må man jo "redigere litt". Det medfølgende GoPro Studio (eller hva det nå enn heter) funker helt fint til veldig enkel "klipping" og slikt, men skal du legge på effekter må det nok gjennom et eller annet redigeringsprogram. Men nå bruker jeg det kun til action sport og, så kvalitetskravene mine er kanskje ikke like høye Jeg er veldig fornøyd med videokvaliteten rett ut av kamera, ingen problemer der. Bare vær oppmerksom på at GoPro er *ekstrem* vidvinkel, så man må tilpasse filminga etter det. F.eks bli alt nært kamera rare dimensjoner på, mens ting lenger unna blir unaturlig smått. Endret 4. oktober 2015 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
SpongeFrog Skrevet 4. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2015 Siterer: Noen som vet åssen det er å redigere om det er vanskeligere å redigere 2,7p enn fks 1080p klipp? Eller er det kun "straight forward" lizzom, klipp og lim (i redigering programmet), ikke noe mer? Vil ikke trøbble med 2,7 om jeg er nødt til komprimere fila els? Noen som kan noe om dette? Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 ......jeg vil gå ned til 2,7 og 30fps som er maks i den funksjonen. Utifra det jeg har sett er det 2,7p i 30fps som gir den beste video så sant du ikke filmer noe actionsport etc.. Hvorfor ikke velge minimum 60fps....? Lenke til kommentar
SpongeFrog Skrevet 4. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2015 så noen videor på youtube. Detalj nivået skal vist være noe lavere i bildene ved bruk av høyere fps ser det ut til. Er ikke noe ekspert så muligheten er jo der for at jeg tar feil. Som jeg sa er 30fps maks ved bruk av 2,7p. Noen som faktisk kan hjelpe her? ^^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 (endret) så noen videor på youtube. Detalj nivået skal vist være noe lavere i bildene ved bruk av høyere fps ser det ut til. Er ikke noe ekspert så muligheten er jo der for at jeg tar feil. Som jeg sa er 30fps maks ved bruk av 2,7p. Noen som faktisk kan hjelpe her? ^^ Det bør ikke være noen forskjell, annet enn at PCen tar litt lenger tid med å "generere" den ferdige video fila på slutten. Ingen forskjell for min del på å redigere 720 og 1080 videoer. Men det er jo ganske enkelt å finne ut av da? Hvis du allerede har kjøpt kameraet, så er det jo bare å ta en video av hver type og prøve å redigere begge to? Hvis du bruker GoPro studio til å bare "klippe og lime" er det ingen forskjell i det hele tatt. Endret 5. oktober 2015 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Elias 1 Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 (endret) Hi! Tenker å gå til innkjøp av ett gopro kamera. Har ikke så mye peiling så tenkte å søke litt hjelp her, hva er forskjellen på sliver 4 og black 4? Hvilket minnekort er raskt nok? vil helst ha over 32gb. Har begge kameraene støtte for 4k filming? Hei! Begge kameraene har 4k! Silver har innebygd touch skjerm, og Black har ikke det. Black holder ut lengre med tanke på strøm, siden den ikke har innebygd skjerm. Silver er også billigere nesten (1000) Silver: HERO 4 Silver tar plass blant noen av de mest avanserte actionkameraene fra GoPro. Med 12 MP 4K oppløsning og videoopptak i 1080p med 60 fps kan du filme og ta bilder i utrolig kvalitet. Spill inn videoer med verdens mest imponerende vidvinkelobjektiv, SuperView for utrolige resultater. HERO 4 Silver kommer med en brukervennlig skjerm for enkel manøvrering. I tillegg er menyene oppgradert for enklere bruk. Du kan feste kameraet til tøy og tilbehør og bruke det med eldre GoPro-fester hvis ønskelig. Actionkameraet lar deg spille inn video under dårlige lysforhold, og selv under vann ettersom kameraet er vanntett ned til 40 meter. Black: HERO 4 Black er det mest avanserte actionkameraet i hele GoPro-serien så langt. Med 12 megapiksler, 4K-oppløsning og mulighet til å spille inn video i 1080p med 120 fps sørger kameraet for at dine beste øyeblikk gjenskapes i den kvaliteten de fortjener. Prosessoren har dobbel ytelse og dobbelt så høy videofrekvens sammenliknet med GoPros 3+ Black. Med den forbedrede mikrofonen får du i tillegg perfekt balanse mellom bilde og lyd. Akkurat som kameraene HERO og Silver, har HERO 4 Black SuperView - og kan brukes under vann, under dårlige lysforhold og brukes med eldre kamerafester. GoPro HERO 4 tar den prisvinnende GoPro-ytelsen til et helt nytt nivå. Om jeg var deg ville jeg kjøpt GoPro Hero 4 Silver, det er billigere og har touch skjerm. Det er litt lavere batteritid og du får ikke like god bildekvalitet, med det er ikke kjempestorforskjell. Det som spiller mest rolle her er nok prisen om du spør meg. på Elkjøp koster silver: 3 577,- og black: 4 465,- Om du ønsker tilbehør til GoPro ville jeg anbefalt å kjøpe det her: ***** er rimlig og de har produkter du ikke finner andre steder. Det er også kort frakt tid og veldig god service! Endret 9. januar 2016 av Hårek Slettet reklame Lenke til kommentar
SpongeFrog Skrevet 31. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2015 Takk for at du kommer med ett bra innlegg @Elias1. Nå er det sikkert to måneder siden jeg kjøpte meg Gopro silver. Kjempefornøyd med det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå