Pekka-90 Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Hei, kort forklart, har ikke bygget pc siden pci-express begynte og ta av. Så nå føler jeg meg litt "utafor" av alle valg man har når man skal bygge pc. Har et maks budsjett på 15 laken (sikkert litt spillerom her, men ikke flere tusen opp) IKKE BIG TOWER, om noen gidder og gi meg forslag så blir jeg veldig fornøyd! Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Hei! Kom raskt med: - Trenger du alt? (Inkl. monitor, mus, tastatur, headset og windows lisens) - Har du planer om å overklokke? Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Og evt hva du skal bruke den til Lenke til kommentar
Pekka-90 Skrevet 1. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2015 Windows trenger jeg ja ?har alt det andre.brukes til gaming hovedsaklig. Overklokking sier jeg ikke nei takk til. Pluss om den er støysvak. Takk for innspill. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 (endret) Forslag - ITX siden du vil ha et mindre bygg. http://www.prisjakt.no/list.php?l=210491&view=b Du kan gjerne ta et socket 1150 bygg. Da bytter du ut HK + CPU + RAM med f.eks Asus Z97I-Plus, i5 4690K og DDR3 minne. Da sparer du litt, men socket 1151 er jo siste utgave på mainstream markedet. Du kan også kjøpe Win7 eller 8.1 lisens. Dette sparer du noen hundrelapper på og du kan oppgradere til Win10 men vil muligens bli litt mer krøkkete ved fresh install i fremtiden. Tok med en diger men stille luftkjøler til CPU. Du kan kjøpe billigere, eller kanskje du vil ha en AIO vannkjøler? Du ser .. Tok også med en ekstra 140mm vifte til å sette på bakveggen som eksos. Kabinettet har muligheter for vannkjøling skulle dette friste i fremtiden. Det har også integrert viftestyring. Både PSU og GPU har no-fan mode. Du har ikke sagt åssen monitor du har. Dette bygget egner seg best for 1080p (1920*1080) så hvis du har 1440p monitor må det endringer til (mhp GPU) - men tok en kalkulert sjanse på at du har 1080p. Endret 1. oktober 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Kjetil_hp Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 (endret) Hva med å bruke den klistrede tråden rett overfor med navn "Den Perfekte PC-pakke (September 2015)", oppdatert for noen få dager siden? Det virker som om trådforfatter bruker en del tid på å sette sammen pris-optimale pakker i forskjellige klasser og holde dem ved like. Basert på det du skriver er det vel pakken som han kaller "Capital Offense" som er mest aktuell for deg. Endret 2. oktober 2015 av Kjetil_hp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå