Gå til innhold

Dette er musen for Counter Strike-fansen

Anbefalte innlegg

Valve lager kasser og keys og selger disse. Keys koster cirka 20 per stykk. Kasser er billige, fra 10 øre til 10 kroner.

Det folk får i disse blir handlet mellom spillere.

Selvfølgelig kan du ikke lage skins selv og piratkopiere, da ville ingen skins hatt noen som helst verdi. Ufattelig at noen tror dette går, det viser hvor ltie du vet om dette.

Derimot kan du sende inn egenlagde skins og dersom du er heldig kan det bli med på neste weapon collection.

Disse skinsene lager enormt mye penger til utvikleren av spillet, og det hevdes at skins reddet spillet. Jeg vet ikke helt.

Dersom du aldri har spilt dette er det kanskje vanskelig å forstå noe av det. Det handler nok om streetcred blant spillere og lite annet. Det er også mange som trader og better med skins, du kan f.eks bette på promatcher utvalgte skins til en viss odds på det og det teamet. Vinner du får du igjen mer enn du ga inn avhengig av oddsen. Taper du er du kvitt de skinsa da betta selvsagt.

Jeg har aldri brukt noe på skins men de fleste jeg kjenner gjør det. Hørte om en 15 åring som skulle spare opp 20 tusen til jul og åpne cases for. Det er litt drøyt.

Uansett om man ikke har brukt penger på skins får man noen etterhvert uansett i form av drops etter enkelte matcher. Disse blir selvsagt tatt i bruk. Det er jo et lite ekstra "lag" i spillet kan du si.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjøpe alt for mange keys uten å få noe godt ut av det, har kanskje fått 3 bra skins på 3 år, sier litt pluss at de skrur bare opp prisene på keys, de har tjent milliarder på keys og det de svarer med er å skru opp prisen, lol omg.

Grunnen til at keys er blitt dyrere er rett og slett fordi den norske kronen blir svakere. Tror nøklene var så lavt som nede i 12-14 kr for ca 2 år siden?

Lenke til kommentar

Har kjøpe alt for mange keys uten å få noe godt ut av det, har kanskje fått 3 bra skins på 3 år, sier litt pluss at de skrur bare opp prisene på keys, de har tjent milliarder på keys og det de svarer med er å skru opp prisen, lol omg.

Grunnen til at keys er blitt dyrere er rett og slett fordi den norske kronen blir svakere. Tror nøklene var så lavt som nede i 12-14 kr for ca 2 år siden?

Nei, for de øker prisen på alle typer valutaer, ikke bare den norske, økes den norske, så økes også prisen i dollar euro etc, dvs, den norske pris økningen er ett resultat av at de øker prisen i dollar først og fremst.

Når de først kom så kosta de 2,14 euro tror jeg også ned i sånn 1,89 euro eller noe, nå har jo prisene blitt høye, de tjener millioner om ikke milliarder på dette, svaret er, vi skrur opp prisen, ggwpglhf og alt det der som hører til.

Lenke til kommentar

Jeg tenker det må være noe galt med et spill der nesten ingen spiller mot folk på sin egen rank.

De er NØDT til å spille mot folk med lavere rank for å ha det moro. Åssen de skal fikse dette har jeg ingen aning om, det sies jo at dette er verre enn hackingen som var veldig ille før, og er fortsatt tilstede nå.

Lenke til kommentar

Tja, hva er verst, skilled players som ikke er gode nok for sin egen rank og må drite ut dårligere folk eller cheatere, si det, syns kanskje cheatere er verst, men nå treffer man jo på flere smurfs enn cheatere, ihvertfall mega obvious cheatere.

Men sånn i bunn og grunn så blir man jo bedre av å spille mot bedre spillere, men det fins grenser.

Communitiet er jo også så toxic at det noen ganger ikke er morsomt, gjelder jo ingame, men da er det fint med en mute knapp så man verken kan høre eller se tekst, yay for mute, mute for president.

Lenke til kommentar

det viser hvor ltie du vet om dette.

..som jo er grunnen til at jeg spør. ;)

Jag har spilt plenty CS, men ikke siden 1.6 var nytt.

Ellers takk for forklaring, disse nøklene og kassene er altså "mysteryboxes" hvor du kan risikere å få noe driftet eller crap?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sjansen for crap som er verdt under 10 % av prisen for case og key er cirka 95 %.

Av og til dukker gode ting opp selvsagt som er verdt en del, likevel er det nok de færreste som går i pluss totalt på dette.

selvfølgelig hva forventer du?? er jo som et flakslodd.... alle kan ikke jo ikke tjene på.. det da ville ikke fungert....

Lenke til kommentar

Sjansen for crap som er verdt under 10 % av prisen for case og key er cirka 95 %.

Av og til dukker gode ting opp selvsagt som er verdt en del, likevel er det nok de færreste som går i pluss totalt på dette.

selvfølgelig hva forventer du?? er jo som et flakslodd.... alle kan ikke jo ikke tjene på.. det da ville ikke fungert....

Hva er du så sint for? Jeg sier bare hvordan det er da jeg vet akkurat hvordan dette fungerer. Og jeg har aldri kastet bort ett øre på keys eller cases.

Eneste som tjener er Gaben, som vanlig.

Lenke til kommentar

Så folk bruker tusenvis på kister og nøkler, samt enda flere tusen på bruktmarkedet for å _endre farge_ på våpenet? Hva har verden blitt til? :( en ting å investere i og samle på noe man kan arve ned til unga sine, men virtuelle våpenskins er vel kanskje det jeg kan komme på som må ha aller minst reell verdi her i livet..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er et tegn i tiden og slettes ikke noe unikt.
Man viser verden at "fuck it, jeg har råd til M9 bayonet fade til over 2500 kroner"

Man har altså primærbehovene dekket før man kjøper sånne ting. 

Uansett blir man jo alltids kvitt ting igjen eller kan bytte til noe annet, som regel uten særlig tap.

Lenke til kommentar

.

Man viser verden at "fuck it, jeg har råd til M9 bayonet fade til over 2500 kroner"

det et ikke store delen av verden de får vist det til. Merker jeg sliter med å like økonomier som har stor omsetning uten at det skapes noe som helst verdi.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes CS tapte seg etter at de nerfet bunny hopping i 1.3. :p

bunny hopping ble fjernet i 1.0 da spillet ble kjøpt av valve

startet selv å spille i beta 6

Var vel bare den accelerate biten som ble fjernet? Tror også det var i en versjon eller to senere enn 1.0.

Bunny jumping var fullt mulig i 1.3 jo, begynner du å bli gammel og grå? :)

Lenke til kommentar

Jepp, Bunny var tilstede i 1.3 - man gikk ikke lenger fortere frem med Bunny, men man ble mye vanskeligere å treffe.

Husker det godt enda første gang jeg satt på en internettkafe(!) og så en pro bunnyjumpe i vill fart ut fra spawn, da var øya et stykke ut av skallen. De som ikke hadde hjul på musa var ganske skrudd.

Lenke til kommentar

Så folk bruker tusenvis på kister og nøkler, samt enda flere tusen på bruktmarkedet for å _endre farge_ på våpenet? Hva har verden blitt til? :( en ting å investere i og samle på noe man kan arve ned til unga sine, men virtuelle våpenskins er vel kanskje det jeg kan komme på som må ha aller minst reell verdi her i livet..

Ærlig talt, om jeg bruker 1000 kroner på en kniv så er ikke jeg 1000 kroner fattigere... Dette kan lett selges igjen for full pris, eller hvis man er dyktig trader - med profitt. Jeg personlig åpnet en case fikk en kniv til 80 dollar, og uten å ha investert en krone senere har jeg nå en kniv på 350 dollar.

Lenke til kommentar

Ærlig talt, om jeg bruker 1000 kroner på en kniv så er ikke jeg 1000 kroner fattigere... Dette kan lett selges igjen for full pris, eller hvis man er dyktig trader - med profitt. Jeg personlig åpnet en case fikk en kniv til 80 dollar, og uten å ha investert en krone senere har jeg nå en kniv på 350 dollar.

Så lenge du ikke tar ut disse pengene i cash, men beholder dem i virtuelle våpen, vil de forsvinne med et *poff* den dagen populariteten til spillet avtar. Hadde du investert i en ekte, håndlagd skogskniv til $350 kunne du hatt glede av den hele resten av livet, og gitt den videre til din sønn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...