Gå til innhold

3-Way 980 funker ikke, 3-way sli vil ikke bli aktivert?


ChTh

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Fan ta dette her, sittet nå et par timer og fiklet. 

 

Problemet er at 3-way sli ikke vil bli aktivert!! :/

 

Jeg fikk et 980 fra Evga i posten idag, tenkte det var bare å montere så er jeg good to go, men først så ville de ikke gå i sli alle sammen, og da jeg åpnet Gpu-Z fant jeg ut hvorfor..

 

Kort nr2 settes i Pci-e gen 1.1? Mens kort 1 og 3 er i Pi-e gen 3. 

 

HK: Asus X99-E WS

Cpu: 5960x

 

kort 1 er i Slot 1, kort 2 er i slot 4 og kort 3 er i slot 6. Iflg. bios er det 16x gen 3 på første kortet, og 8x gen 3 på de andre.

 

Har noen tips? 

 

Jeg har ikke mulighet til å flytte kortene overhodet. :/

EDIT: http://rog.asus.com/forum/archive/index.php/t-29956.html?s=86cd70e0106ee87b8f940bd26a4b23ee

 

Kan kanskje være normalt at andre kort går i gen 1.1 på ``idle``. 

 

Men forsatt så vil ikke 3-way bli enabled?

Endret av ChTh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler, Da Evga kortet og Gigabyte kortet funker fint i 2-way sli iallefall!.

 

Ser nå at om jeg folder på begge korta øverst så kort siste kort ned til Pci-e Gen 1.1..

 

Om det har noe med slotsa så får jeg finne meg en riser, for å tømme hele loopen og kjøpe ny terminal gidder jeg rett og slett ikke. :p

EDIT: Under load ved fah, så går faktisk alle til Gen3. Da var det eliminert en mistanke iallefall? 

Endret av ChTh
Lenke til kommentar

Den sier pci-e Gen 3 16x på grå slots og Pci-e gen 3 8x på svarte slots. 2 av korta er i svart slot, første er i en grå slott. :)

 

EDIT: De gir meg 1.1mill så alle er gen 3 iallefall 100% confirmed. Nå er det bare å finne ut hvorfor de ikke vil gå i sli?

Endret av ChTh
Lenke til kommentar

Satt DP kabelen i miderste kort og voila! men vent? 

 

Benchmark gir meg samme ytelse som 2 kort :/

 

post-374596-0-92015600-1443709090_thumb.png

 

Kjetil, Hadde det gjaldt så hadde jeg ikke kunne fått sli i slot 1 og 6 eller 1 og 4 eller 4 og 6.

 

2 og 2 funker, men ikke 3?

Endret av ChTh
Lenke til kommentar

Nyeste lastet ned idag!

Men de skiftet over til Pci-e gen 3 ja, så fort jeg fikk satt full folding på dem.

 

Men jeg får ikke satt dem i sli overhodet?!

 

WIndows krasjet totalt da jeg prøvde å koble til DP kabelen i Evga kortet mens maskinen var på, så reinstall har det også blitt.. ._. Skal ikke si jeg er imponert over win10, installerte dog på Evo SSD`en denne gangen, for jeg har en mistanke om at Pro ssd`en oppfører seg litt rart.

 

Takker så mye for svar!

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg fant problemet...

Evga kortet har defekt goldfinger, jeg satte den i sli på venstre finger og PCen ble svart og hver gang jeg går inn så kræsjer os. Får sende det inn til garanti. Ser flere har problemer med død sli finger gitt.

 

EDIT: er ikke sikker på det enda..

 

Kjetil: Det er ikke mulig for meg, da må jeg av med vannblokkene og hive på luftkjølerene og mye styr. Spurte på Overclock.net også, får se om de kommer med noen tips også.

Endret av ChTh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...