Gå til innhold

Hvor mange flyktninger har kommet i det siste?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bor i litt halvveis grisegrendt strøk og jobber hjemmefra, så jeg får ikke med meg så mye av hva som skjer i den virkelige verden. 

http://www.nrk.no/norge/overvurderer-antall-innvandrere-1.10937729

Tja, jeg bor 20 minutter utenfor Oslo..og bodd i Oslo i 15 år..men OK :)

Dessuten handler det vel litt om hvordan man tolker "ikke-vestlige innvandrere"? Regner man med foreldre, barn, barnebarn? 

Uansett så synes jeg 5% er mye på landsbasis for IKKE-vestlige mennesker. 

Lenke til kommentar

Normalt så kommer det ca 500-1000 per måned.

I August så kom det 2313 og i September så har det kommet ca 4500. 

Dog, husk det forskjell på "sjokktall" om hvor mange "som kommer" i løpet av et år, versus hvor mange av dem som faktisk innvilges opphold. Innvilgelse-prosenten har jevnt over vært under 50%

z6dVuC0.png
Lenke til kommentar

Det kommer hundrevis hver dag som vil inn i landet. Kom forresten over denne videoen på YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=tnkaklpv1Kw

Kan ikke annet enn å le  :rofl:

Ja, du kan le. Men jeg ser noe mer bak den relativ lave iq´en og dårlige formidlingsevnen, og det jeg ser er ikke spesielt morsomt. Jeg ser et frusterert og sint menneske som er i ferd med å tilte. Han eksponerer seg på den måten fordi han ikke klarer holde seg lenger. Sinnet og frusterasjonen må ut. Og det er som regel hos sånne som han at dette sinnet og frusterasjonen får kraftigst uttrykksform. 

Jeg synes det er mer skremmende og trist enn noe annet. I hvert fall ikke spesielt morsomt. 

"When you rob people of their democracy,

When you rob people of their freedom,

all they are left with is nationalism and violence"

Nigel Farage i Eu parliamentet 2009

Det er et enkelt men genialt sitat, for det er så sant. Svært mange har eierskapsfølelse til ikke bare dere familie, hjem og nabolag, men også til deres kultur og frihet. Så når ganske mange kommer inn og truer den følelsen så vil det til slutt eksplodere.

Hadde det stått truende mennesker på døra di så hadde du først blitt redd, hjertet hadde hoppet..og så hadde adrenalinet tvunget deg til å gjøre noe (prøv å sitt stille når adrenalinet pumper - da låser kroppen seg) Du hadde funnet et våpen, du hadde skreket pell dere vekk, du hadde beskyttet familien din. 

Håper du innser alvoret i det som er i ferd med å skje, istedenfor å sitte og gosse deg over folks frykt. Det er ganske psykopatisk. Merkelig hvordan du tenker der..Hvordan du koser deg over at andre er redde. Ikke alle er anti-vold som deg og meg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...